INT: Kettingspanner kickstartblokken

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden INT: Kettingspanner kickstartblokken

This topic contains 17 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Docs 8 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #246310

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Interessepeiling voor kettingspanners die bij ciao’s kunnen worden gebruikt om een kickstartketting te spannen. Deze kunnen zonder aanpassing gemonteerd worden (in het gat van het frame), zie onderstaande foto’s:

    Bij voldoende interesse kan ik waarschijnlijk een aantal spanners produceren, de prijs zal ergens tussen de 5 en 10 euro inliggen.

    Geïnteresseerden:
    -Lennaert: 1/2 stuks
    -Thijmen: 2 stuks
    -Citta-ciao: 1 stuk
    -Schuurke_ciao: 2 stuks
    -Niek1992: 2 stuks
    -MarcoS: 2 stuks

    Mvg, Noud

    #249282

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Afhankelijk van de prijs van 5 of 10 euro interesse in 1 a 2 stuks.

    #249283

    Thijmen
    Donateur
    Berichten: 104

    Ook interesse in 2 stuks.

    Remmen is angst
    #249284

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Doe mij er ook maar 1!

    #249285

    schuurke_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Voor mij graag 2 stuks

    Mvg

    #249286

    ! Joor !

    Hoe zit het vast?
    Heb je ook foto’s van de binnenkant van het frame?

    #249288

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Het is een mooie oplossing voor jou geval maar het is niet afstelbaar..kun je iets verzinnen zodat het gedeelte waar de lagertjes zitten ook daadwerkelijk op en neer kunnen ?
    Zodat het bruikbaar word voor iedereen in mijn geval de citta waar de ketting ietjes langer is door gebruik van een poelie inplaats van een vario 😉

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #249289

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    @Joor:

    Je kunt zien dat de spanner met een bout (met veerring, zodat het niet los kan trillen) en een tussenlegring door een bestaand gat aan het frame zit.

    Update: Waarschijnlijk worden er nog een paar aanpassingen gedaan aan de spanner zodat deze wat sneller gemaakt kan worden. De zeskant wordt wat dikker, en in plaats van M5 wordt de bevestigingsbout waarschijnlijk M6. Ook worden er 3 lagers gebruikt, omdat 4 lagers overbodig bleken te zijn. De spanners worden denk ik vervaardigd uit aluminium (weight reduction bro :D). Weet iemand of deze in een envelop verzonden mogen worden? Dat zou jullie een hoop schelen qua verzendkosten.

    Mijn vader kijkt wanneer hij deze (of volgende) week tijd heeft om alvast een eerste lading te maken. Zodra ze klaar zijn stuur ik een foto door om jullie hiervan een bevestiging te geven dat het geld veilig overgemaakt kan worden. Ik zal de geïnteresseerden een PM sturen voor de persoonlijke gegevens, zodat ik die alvast kan noteren.

    #249290

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Hierbij ook wel interesse in 2 kettingspanners!

    #249291

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    @Lightlord: je kunt het wel verstellen hoor. Omdat het gat waar de bout doorheen loopt groter is dan de bout zelf kun je deze opzij en omhoog/omlaag bewegen en vastzetten om de voor jou geschikte spanning te vinden :thumb

    Ik heb over het linkse grote gat op onderstaande foto:

    #249292

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Tegenvaller: mijn ouders gaan volgende week 2 weken op vakantie en deze week was geen optie voor productie, dus ik ben bang dat de spanners op zijn vroegst over 4 weken beschikbaar zijn.:pest:ehh :'(

    #249294

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Ik heb tegen die tijd ook wel interesse in 2 setjes..

    #247924

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Ik heb je genoteerd Marco. :thumb

    #249306

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Hallo allemaal,

    Door een grote meevaller zijn de spanners nu al klaar! Helaas heb ik er wel maar 9 kunnen maken, dus dat houdt in dat ik MarcoS zal moeten teleurstellen (of Lennaert moet maar interesse hebben in 1 stuk). De prijs is , na verekenen van materiaal- en verzendkosten uitgekomen op €10 per stuk (dus inclusief verzendkosten).

    Ik zal jullie zsm een PM sturen over de verdere verzendinfo (adres en bankrekeningnummer)

    Onderstaand de foto’s van versie 2.0:

    #249310

    Citta-ciao
    Donateur
    Berichten: 1110

    Ziet er goed uit, geld nog maar net overgemaakt, en nu al binnen, thx!:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.