Hulp en advies nodig met driehoekslager en voorwiel

Home Forums Techniek Mechanisch Hulp en advies nodig met driehoekslager en voorwiel

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Michael.S 4 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #795486

    Michael.S
    Topic starter
    Berichten: 25

    Zoals de titel al zegt zit ik in de knoei met de driehoekslager van Mo-parts wanneer ik de orginele ring gebruik tussen de driehoekslager en het achterwiel zit deze schreef. 4B4588AB-DD78-4A82-BA95-C0972D5C82A7Haal ik de ring er tussenuit heb ik spelling op het achterwiel. F68F34F7-2957-4157-BFF6-643DF4829E64

    het gaat om deze ring.
    En heb er 100ml olie in gedaan alleen de overloop stroomt over 100ml lijkt me teveel?
    iemand hier ervaring mee??

    En nu heb ik voor het voorwiel ook het lagerset besteld deze zit er heel mooi in is wel passen en meten alleen nu blijft hier de snelheidsensor niet zitten.
    deze draait in zijn geheel mee? wat is hier aan te doen of te veranderen het busje heb ik zelf gedraaid

    image

    image

    #795746

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    ziet er goed uit op zich, maar vergeet niet dat je teller VRIJ moet lopen!, dus zeker genoeg ringen ACHTER de teller (voordat je de teller erop doet dus) en dan pas vastdraaien anders knijp je je teller systeem strak tegen je wiel en dan zit alles muurvast en beschadigd! Dat lipje aan je teller is lang genoeg om je teller vrij te houden, maar toch mee te nemen met het draaiende wiel.
    vqkir7xr7xfvcsuzgbipwtnbqmmsi1ec

    #795749

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Er hoort naar mijn weten geen ring tussen achterwiel & driekhoekslager te zitten. Deze zou spelingsvrij gemonteerd moeten zitten nadat je de moer hierop vast draait.

    Zo te zien nieuw gecoatte velgen? Ik zie dat de binnenkant ook bijna volledig gecoat is. Het vlak waar het driehoekslager op valt lijkt ook niet vrij te zijn van oranje coating. Maak dit eerst even vrij. Schuurpapiertje op het uitstekende gedeelte waar je uitgaande as doorheen komt moet genoeg zijn. Zijkanten hoeven niet vrij, alleen het vlakke gedeelte.

    Olie van het cardan vul je terwijl de brommer rechtop staat, totdat het uit de vulnippel loopt. Weet niet exact hoeveel er in gaat maar 100ml is wel wat veel gok ik.

    #795751

    Michael.S
    Topic starter
    Berichten: 25

    ziet er goed uit op zich, maar vergeet niet dat je teller VRIJ moet lopen!, dus zeker genoeg ringen ACHTER de teller (voordat je de teller erop doet dus) en dan pas vastdraaien anders knijp je je teller systeem strak tegen je wiel en dan zit alles muurvast en beschadigd! Dat lipje aan je teller is lang genoeg om je teller vrij te houden, maar toch mee te nemen met het draaiende wiel. vqkir7xr7xfvcsuzgbipwtnbqmmsi1ec

    dit probleem heb ik nu inderdaad opgelost door een extra vulling heb bij een oude fietsen zaak hier in de buurt orginele nieuwe moeren en ringen gevonden en hij had ook een speciale pasbus liggen alles loopt nu vrij alleen zit er een beetje zand tussen de teller wat een klein beetje schuurt maar hoop dat dit beter word als er op word gereden. 

    E3B10B7B-5E64-4705-B07D-CEF661807551

    het busje voor het voorwiel heb ik ookk afgedraaid zodat deze kleiner is.

    CC6E9C3E-DF73-4F73-9E31-803B6331C17E

     

    #795756

    Michael.S
    Topic starter
    Berichten: 25

    Er hoort naar mijn weten geen ring tussen achterwiel & driekhoekslager te zitten. Deze zou spelingsvrij gemonteerd moeten zitten nadat je de moer hierop vast draait. Zo te zien nieuw gecoatte velgen? Ik zie dat de binnenkant ook bijna volledig gecoat is. Het vlak waar het driehoekslager op valt lijkt ook niet vrij te zijn van oranje coating. Maak dit eerst even vrij. Schuurpapiertje op het uitstekende gedeelte waar je uitgaande as doorheen komt moet genoeg zijn. Zijkanten hoeven niet vrij, alleen het vlakke gedeelte. Olie van het cardan vul je terwijl de brommer rechtop staat, totdat het uit de vulnippel loopt. Weet niet exact hoeveel er in gaat maar 100ml is wel wat veel gok ik.

    —————————————————

    de ring is wel origineel na een aantal antwoorden en originele tekeningen hoort er wel een ring.
    deze ring ga ik eerst zelf nog even draaien halveer de dikte. En daarna de coating verwijderen is ook een optie die ik ga proberen. Want ze zijn idd opnieuw gecoat.
    heb zowiezo een nieuwe pakking besteld voor het Cardan want volgens mij lekt die tussen me pakking door en maar eens zien of het dan opgelost is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.