how to: kentekenplaatsing

Home Forums Techniek Framedelen how to: kentekenplaatsing

This topic contains 20 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
  • #161310

    Colin
    Topic starter
    Berichten: 480

    Omdat ik om de week over mijn kentekenplaatsing wel een mailtje of pm krijg maak ik hier een topic over open.
    Iedereen vraagt me altijd hoe ik het gemaakt heb, hier laat ik wat foto’s zien en de rest is aan jullie zelf om dit na te maken.

    dit is wettelijk niet toegestaan!


    foto is niet echt duidelijk maar je ziet het wel

    Ik heb het netjes afgewerkt door het ijzerstangetje zwart te maken. Ook heb ik er voorgezorgd dat de kentekenplaat niet beschadigd werd. Ik heb zo’n kentekenomhulsel gehaald (die je bij elke bromboer kunt kopen of gratis kunt afhalen) en aan dat beschermomhulsel heb ik het ijzerstangetje vast gemaakt. En daarna kan je gewoon makkelijk je kentekenplaat erin schuiven. Zo is alles netjes afgewerkt.

    Voor de mensen met hogere cc’s is dit een fijne plaatsing omdat je de voet eraltijd voor kunt houden als je langs een flitspaal rijd of door de nummerplaat om te klappen, dus zeg maar over de kop laten draaien zodat die de andere kant op staat.

    Ik moet er wel bij zetten dat ik vroeger bijna in de problemen zat met de plaatsing van mijn kenteken toen had ik hem boven mijn handmade geplaats:

    ook hier heb ik hem op dezelfde manier vast gemaakt alleen heb ik het ijzerstangetje onder aan het omhulsel vast gemaakt inplaats van in het midden

    oud topic: uitkijken!

    succes Groeten Colin

    #163945

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    heb jij nu wel je kentekenplaat aan de andere kant geplaatst?
    want ik wil hem ook aan de zijkant hebben
    veel mooier maar krijg ik dan geen bekeuring?

    #163946

    Colin
    Topic starter
    Berichten: 480

    Frits :
    heb jij nu wel je kentekenplaat aan de andere kant geplaatst?
    want ik wil hem ook aan de zijkant hebben
    veel mooier maar krijg ik dan geen bekeuring?

    ik heb de kenteken plaat nu zoals op foto 1 en 2
    Of je er een bekeuring mee krijgt, ik denk eerst een waarschuwing.
    ik ben er niet meer mee aangehouden, maar ik heb ook geen politie meer achter me aan zien rijden wel nog tegemoet maar geen politie die achter me reed. Ik kan het je eerlijk gezegt niet zeggen of je een bekeuring
    krijgt. Ik weet wel dat de kentekenplaat zichtbaar op het achterspatbord moet. En alle andere plaatsingen zijn wettelijk niet toegestaan.

    Merjah wat is wettelijk, achterspatborden mogen ook niet worden ingekort en iedereen doet het wel.

    #163947

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    ja dat is zo.
    zo krom als wat in NL vind je ook niet?

    ik vind dat mooi, als spatbordje mooi kort is.
    maar k kan hem ook inkorten, en dan kentekenplaat erop zetten.

    #163956

    flip
    Bijdrager
    Berichten: 21

    ah boeie ze houden je echt niet aan voor een kenteken dat verkeerd zit
    ze kunnen de tekens prima zien jah en anders maar es een boete van een paar eu
    ik wil het kenteken ook zo erop hebben vink wel zo mooi

    #164022

    hansje
    Bijdrager
    Berichten: 40

    ik heb de plaat zo zitten.
    Heb het originele achterlicht eraf gehaald een een lampje van een aanhanger gemonteerd.

    Citta is wat vies,het wegdek bij m’n werk ligt eruit en moet dus stukkie door het zand.

    #164023

    !Japieoh!_!Ciao!

    Wel vet Colin maar hangt je kenteken nu op de achterkant van je kap?
    omdat je zegt van je kunt hem zo omklappen

    #164024

    ReBeCcA
    Bijdrager
    Berichten: 36

    ik heb hem nu achter erop. Maar spatbord wordt ook nog ingekort en det is een goed bedacht idee van je 😉

    #164025

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Kom naar België wonen,hier heb je die rommel niet nodig.Stuur die dingen maar naar mij , en ik bouw er een special uitlaat van.

    #164298

    Neutron
    Bijdrager
    Berichten: 13

    Heey Colin

    Ik moet je zeggen dat de kentekenplaatsing op die plaats wel wettelijk toegestaan is.

    Heb het vandaag naar nagevraagd aan agent hij gaf mij als antwoord het mag mits er verlichting op schijnt.

    Het achterspatbord mag je ook inkorten mits er een rode reflector opzit

    #164299

    Rebel

    Neutron :
    Heey Colin

    Ik moet je zeggen dat de kentekenplaatsing op die plaats wel wettelijk toegestaan is.

    Heb het vandaag naar nagevraagd aan agent hij gaf mij als antwoord het mag mits er verlichting op schijnt.

    Het achterspatbord mag je ook inkorten mits er een rode reflector opzit

    als je nadenkt kun je ook bedenken dat het niet mag
    ik heb echt al vaak gehoord ook zelf dat het niet mag van politie

    als zei toch aan de rechter/linkerkant van je rijden zien ze je kenteken toch niet!!

    Ik kon er 130 euro boete voor krijgen dus ik rij nu maar ff niet zovaak meer.

    Mensen pas er dus mee op
    het ziet 10x mooier uit maar het mag gewoon niet

    #164300

    rickgeurten113

    ik heb mn kenteke eigg beetje onzichtbaar gemaakt.check mn perso
    gewn beugeltje zelf gemaakt en bebogen end an onder de bagagedrager en onder t licht..
    je ziet alleen de onderste 3 letters en cijfer.
    ik werd aangehouden voor geen achterlicht en ze zeiden…oh jongeman wat is je kenteken ik kan t niet leze..hier zijn de papieren daar staat t op…oh ja ik zie t al…werd verder niets over gezegd mooi toch;)

    #807444

    bob
    Bijdrager
    Berichten: 6

    heyy colin

    hoe heeft u dat dan gemonteerd want snap dat niet echt

    #807447

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Laatste bericht 14! Jaar oud.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #807448

    bob
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Oja sorry
    maar dat betekent toch niet dat ik niet mag vragen of wel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.