Honda Camino Custom

Home Forums Perso’s Andere merken Honda Camino Custom

This topic contains 14 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Perdidonaholanda 15 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #260555

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    Hallo,

    Op dit moment ben ik bezig met het opnieuw opbouwen van een honda camino custom..Ik heb vroeger altijd camino gereden en heb altijd graag een custom willen hebben….Eind vorig jaar heb ik een wrakje kunnen kopen om deze helemaal op te knappen……Ik wil hem zo’n 95% origineel houden, op de motor na natuurlijk :D…Er ligt een 65cc DR cilinder en een proma APC uitlaat onder. Verder is de achterbrug verstevigd en is er ruimte gemaakt voor een powerfilter. De vario wordt ook nog onder handen genomen. Aangezien er voor camino geen racevario’s bestaan zul je die zelf moeten maken of een scoot-vario moeten aanpassen.
    De carburateur blijft voorlopig nog origineel.
    Het grote probleem zijn de onderdelen…..je zult echt goed moeten zoeken om nieuwe onderdelen te vinden, en als je ze al vind is de prijs er ook naar! Voor een nieuw customzadel (als je ze al vindt) betaal je makkelijk € 200,–.
    Het meeste heb ik nu gelukkig bij elkaar….Alles is opnieuw gespoten dus ik ben al met de opbouw begonnen.

    Zo was ie toen ik hem kocht voor € 50,– een compleet wrak zoals je kunt zien

    Dit was een paar maanden geleden.
    Ondertussen is er al het een en ander aan gebeurd en staat ie er nu zo bij:

    De sterwielen worden op dit moment gepoedercoat…zodra deze binnen zijn kan ik hem afbouwen.

    Vroeger heb ik diverse camino’s gehad maar natuurlijk ook vespa ciao. Geweldige brommers.
    Na het bekijken van deze site heb ik weer zin gekregen om er een op te knappen!
    Maar goed…eerst dit project maar eens afmaken, daarna zien we wel.

    #260848

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    Welkom op ons forum πŸ˜€

    ik ga dit egt volgen πŸ˜€ hou wel van nette brommers πŸ™‚

    gr Kenny

    #260852

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Grappig πŸ™‚

    Ook nog maar een ciaotje erbij kopen dan maar hehe!

    #260863

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    hansieb :
    Grappig πŸ™‚

    Ook nog maar een ciaotje erbij kopen dan maar hehe!

    Hehe…wie weet…..eerst de camino afmaken….daarna verder kijken!

    #260867

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    inderdaad, eerst het ene afmaken voordat je aan het andere begint! Opzich vind ik camino’s ook wel vette brommertjes om te zien πŸ™‚ maar wel jammer dat nieuwe onderdelen zo schaars zijn…

    je zou ens op http://www.scooterenminibikeshop.nl kunnen kijken. ik kijk daar net en daar staan redelijk wat onderdelen πŸ˜‰

    #260878

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    Update:

    Stervelgen liggen bij de coater…maandag of dinsdag krijg ik ze terug.

    In de tussentijd nog een foto van mijn oude camino (alweer zo’n 11 jaar geleden):

    Setup: 70cc polini, 21 mm carb., polini uitlaat, fast arrow ster op vario

    #260879

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    oh dat ding is wel zwaar vet xD!

    #260895

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    Nog wat updates:

    Sterwielen zijn opnieuw gepoedercoat:

    Achtervario is ook klaar….gezandstraald en gereviseerd:

    #260896

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wat een vreemde variokoppeling 😐 Waar zittende koppelingssegmenten bij een Camino ?

    Velgen zijn nice πŸ™‚

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #260897

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Koppeling zit gewoon voor, samen met de vario..

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #260898

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    Klopt….vario zit anders dan bij vespa…alles zit voorin

    #260899

    Dries
    Bijdrager
    Berichten: 317

    ik schrik me dood. Ik heb namelijk net zo’n zaaltje als dat gele van jou een tijd terug verkocht voor 20 euro!:|

    Verder wel erg net camino’tje!

    Veel plezier ermee nog!

    #260900

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Dat ik dat nu na 20 jaar nog eens moet zien.De beste brommer ooit gemaakt.Gooi er een scootercilinder(hoe durf ik het uitspreken!!!) en je weet niet wat je meemaakt.Vraag maar eens aan Iaccaloco.

    #260901

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    Dries :
    ik schrik me dood. Ik heb namelijk net zo’n zaaltje als dat gele van jou een tijd terug verkocht voor 20 euro!:|

    Verder wel erg net camino’tje!

    Veel plezier ermee nog!

    Geen nood……..het zadel op de foto is een imitatie zadel….deze zijn wel nog te krijgen…niet meer veel ,maar toch. Alleen de originele zijn erg veel waard……in goede staat soms wel € 200,–.

    #260902

    Perdidonaholanda
    Topic starter
    Berichten: 162

    barry :
    Dat ik dat nu na 20 jaar nog eens moet zien.De beste brommer ooit gemaakt.Gooi er een scootercilinder(hoe durf ik het uitspreken!!!) en je weet niet wat je meemaakt.Vraag maar eens aan Iaccaloco.

    Ah…ik heb dat project gezien op de site vespa-freak.nl. Volgens mij was het een minareli horizontaal wat ie erop had gezet. eerst een 50cc en daarna een 70 cc. Zag er wel bruut uit :D.
    Ik ga het qua cilinder gewoon bij mijn 65cc DR houden. Eventueel wordt de vario wel een scooter vario…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.