Hoeveelheid vet variovrijloop

Home Forums Techniek Vario Hoeveelheid vet variovrijloop

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 1 week, 4 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Thijs_DR_Evo
    Topic starter

Hoeveel vet moet er in de vrijloop van de vario?

Ik heb nu een beetje lagervet toegevoegd en nu loopt het mijn startkoppeling in :S. Keerring zag er niet al te florissant uit maar een nieuwe is inmiddels onderweg.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Je bedoelt gewoon de naaldlagers in de koppeling? Weinig, een vingertje is genoeg.

Een goede keerring is natuurlijk wel belangrijk maar zo ver was je zelf ook al. Het soort vet dat je gebruikt kan ook een groot verschil maken. De temperatuur loopt behoorlijk op en gewoon lagervet smelt waardoor het er makkelijk uitloopt. Er is ook speciaal lagervet voor hoge temperaturen, Shell Gadus S2 U460 L2 bijvoorbeeld. Geeft ook een veel hogere bescherming tegen corrosie.

Thijs_DR_Evo
    Topic starter

Ik heb er ongeveer een goede schroevendraaierpunt in gedaan, niet extreem veel. De keerring die erin zit heeft overigens ook geen veer, dus ik denk dat de combi knakenkeerring en iets teveel vet me de das om heeft gedaan. Had bij mn motto moeten blijven, if it ain’t broke don’t fix it :P.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door Thijs_DR_Evo.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Lijkt me een mooie hoeveelheid vet, vraag is natuurlijk wel hoeveel vet er al in zat..

Lijkt me een heel goed motto 😉 met de nieuwe keerring zal het vast goed komen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.