Grimeca voorvork

Home Forums Mening & ervaring Voorvorken Grimeca voorvork

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by DinoH 11 years, 5 months geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #149057

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 2207

    Even een paar foto’s en info om het rubriek voorvorken aan te vullen.

    28 jaar geleden heb ik deze GRIMECA voorvork gekocht, direct de onderpootjes laten verchromen en in mijn nog oudere ciao gezet. Past perfect, rijd prima en onderhoudvrij.

    Past zonder aanpassingen zo in de originele balhoofd lagers.

    Het vorkje lijkt smaller dan een origineel vorkje, staat iets hoger, wielbasis word echter kleiner is best wel licht in gewicht en veert kort en stug. Wat de rij eigenschappen allemaal te goede komt.
    Werkt gewoon op lange spiraalveren met heel veel dikke PX conserveringvet

    Kilometer ronsel past er gewoon tussen, zitten bussen bij om de ruimte op de as op te vullen en een voorloop op de onderpootjes om rijeigenschappen weer te vergroten.
    Ook zit er nog een nylon bus bij die om de stuurpen gaat binnen in het balhoofd van het frame(heb ik helaas geen foto van)

    Vind het een zeer goed voorvorkje voor een snelle ciao want het gaat als een scheermes door de bocht wat resulteerd in een veel hoger bochten snelheid.

    Zijn helaas niet meer te krijgen althans op internet kom ik ze niet meer tegen, alleen SpeedBuxy heeft meende ik nog ééntje liggen. Dus als je dit Grimeca voorvorkje ooit tegen komt dan direct kopen want het is op zeker een zeer goede aanvulling.

    TICKLING BARN
    #154907

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Mooi vorkje!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.