Gilera citta opvoeren snorfiets rijdt maar gecorrigeerd 28 …

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Gilera citta opvoeren snorfiets rijdt maar gecorrigeerd 28 …

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #799586

    Ugur Deniz
    Topic starter
    Berichten: 5

    Hoi, met ugur Deniz uit den bosch.

    Ik heb een Gilera Citta namelijk een snorfiets die iets te zacht rijdt namelijk 32. /met correctie van 5 eraf is te zacht dus (Rollerbank)
    Mijn doel is dat de citta keurig 34 rijdt op de rollerbank en niet voor hoge snelheden dat is namelijk verboden voor een snorfiets.
    Mijn setup is : 49 cc cilinder standaard met een nieuwe zuiger met zuigerveren pakkingen zijn vernieuwt, 12.12 carburateur sha, citypower uitlaat 22mm  sproeier maat is onbekend staat geen cijfers op de sproeier.. bougie is nat zwart ik heb geen flauw idee welke maat er in moet de citta trekt totaal niet op… voor meerdere vragen mag u het zeker vragen daar is het forum natuurlijk ervoor hehe
    ….  als er nog bepaalde regels aan vastzitten op dit website ben ik niet op de hoogte ik ben een beginner op dit website scooter kennis heb ik wel maar niet voor citta volledig hehe

    #799587

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Welkom.

    hier hebben we een hele mooie database voor.

    want zwart lijkt te veel benzine. Dus een te grote sproeier.
    weet je of je inlaatpoort is bewerkt?

    Welke sproeier heb ik nodig?

    #799589

    Ugur Deniz
    Topic starter
    Berichten: 5

    De citta zodra ik hem heb afgesteld op de juiste sproeier maat is het nog niet opgelost natuurlijk.

    Namelijk optrek zit er echt niet in want je moet de eerste optrek fietsen dan pas grijpt de koppeling in..

    2 de probleem de brom filter heeft normaal 6 gaten maar heb per rit een gaat extra gemaakt maar hij blijft snorren naar lucht en zodra je de filter eruit haalt en zonder mee rijdt loopt die veel beter als met…
    Maar met een standaard en citypower uitlaat trekt eve snel op zonder enig verschil…

    #799590

    Ugur Deniz
    Topic starter
    Berichten: 5
    • inlaat is niet uitgevijlt…
    #799592

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Sproeier is te groot.
    Standaard luchtfilter heeft 3 gaten.
    Hij krijgt te veel benzine, daarom gaat ie beter zonder luchtfilter(=meer lucht) en is de verhouding weer bijna goed.
    Dus luchtfilter er weer op en de juiste sproeier zoeken mbv de tabel.
    Luchtfilter moet wel schoon zijn.
    Citta zal nooit zo snel optrekken als een standaard snorscooter hè, die hebben variokoppeling.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #799593

    Ugur Deniz
    Topic starter
    Berichten: 5

    Ik heb sproeiers besteld maten 46 48 50 52 en een andere poelie met snaar 70..
    Ja ik weet dat ze niet zoals een vario met gewichten zal trekken maar dat je moet fietsen de eerste meters dan pas grijpt de koppeling in en zodra hij hem ook oppakt gaat hij als een speer maar de snelheid mag toch hoger maar dat zal vast wel met poelie 70 en snaar wel lukken
    Die komen morgen denk binnen.. welke sproeier maat zal het beste op gaan rond 48 toch ?

    #799594

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    als je weg rijd en je toerental zakt heel ver in, kan je strakkere trekveertjes proberen in je koppeling.
    hierdoor heb je wat meer toeren voordat de koppeling aangrijpt

    #799597

    Ugur Deniz
    Topic starter
    Berichten: 5

    Welke type trekveren welke merk kleur ?

    #799598

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Doe eens een filmpje met goed geluid van optrekken tot aan topsnelheid.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.