FSC 72’s perso

Home Forums Perso’s Projecten FSC 72’s perso

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Cafy 15 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #283839

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Update beneden !!!

    Heb m weer eens gepoetst en hier en daar weer de puntjes op de i gezet en hij ziet er al weer beter uit.



    Na 7 jaar ziet de lak er toch nog steeds goed uit of niet?

    En dit is mn andere hobby, zo ongeveer moet ie dus worden (alleen in t zilver):

    Maar hij zier er op t moment helaas nog zo uit:

    #441262

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Hij was eerst van mn zus, toen was ie nog helemaal wit, en oerlelijk. Trappers, orig. standaard, lang spatbord, kappen om de handgrepen, witte kappen, wit zadel maar hij had de sterwielen wel al gelukkig. Toen heb ik m dus samen met een vriend helemaal uit elkaar gehaald en geschuurd, een hele lading nieuwe onderdelen gekocht en hij heeft m gespoten daarna hebben we m weer in elkaar gezet en sindsdien ziet ie er dus zo uit.
    Ik ben wel al een aantal keer neergegaan ermee, maar gelukkig beschadig je een ciao niet gauw door een schuiver. Wel door achter op een auto te knallen, waardoor het balhoofd in de tank geknikt is, eenmaal thuis dus de brommer door de wielen met grote vrachtwagenlussen aan de vrachtwagen gehangen en zo het balhoofd teruggetrokken door met de brommer achteruit te rennen 😀 Nu was hij dus weer helamaal recht alleen was nu mn tank gescheurd :'( Dus eerst de tank gelast, en het spatbord weer recht geklopt en mn Vespaatje was weer helemaal in orde.
    Laatst ben ik nog neer gegaan toen in een bocht het asfalt ophield en het straatje als zandweggetje doorging. Dat had ik dus niet verwacht en ging vol neer. Gelukkig was er weer geen echte schade (aan de brommer dan) te vinden en kon ik weer lekker naar huis.
    Verdere crasches staan de komende tijd niet op de agenda overigens :lol

    #441263

    Cafy
    Bijdrager
    Berichten: 122

    brommer ziet er goed uit :thumb

    suc6 met de auto daar heb je volgens mij nog wel ff werk aan :thumb
    het is toch een opel..? of ben k blind aant worden 😛

    gr Thomas

    #441269

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Jep een B Kadett uit ’72, heb dr nog zo 1 die nog slechter is en die gebruik ik dan weer voor de onderdelen.

    #441270

    Cafy
    Bijdrager
    Berichten: 122

    😀 oke

    #431412

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Even een update:

    Na 20 jaar is het blokje voor het eerst uit elkaar gegaan. Hij reed tot een maandje geleden nog altijd een dikke 50 maar dat werd steeds minder tot het laatst nog maar een km of 40 per uur was.
    Hij blies aan alle kanten uit het blokje en ik wist dat het er nu echt van moest komen, en vandaag was de heuglijke dag!
    Dus eerst eens de Vespa ophanhgen en het blokje eronder uit halen (foto’s zijn helaas van klotekwaliteit vanwege mn telefoon).

    Hij zat echt van boven tot onder vol met drek en zooi en nadat ik de koelkap loshaalde zag ik dat de motorophangpunten ook nog maar alleen door de drek bij elkaar werden gehouden. Hier heb ik de afgebroken delen op de cilinder gelegd:

    Het verlies van compressie werd duidelijk nadat ik de kop eraf had gehaald (toen ik de moertjes eindelijk had vrijgebikt :(( )

    En de cilinder:

    Het zuigertje is al een aantal keren aardig warm geworden, in de cilinder zaten ook een paar goed voelbare krassen

    Ik denk dat ik de carters een goed schoonmaak en er een andere cilinder op zet, ik heb er nu even een ander blokje onder gegooid wat ik nog thuis had liggen maar ik weet niet of en hoe dat loopt. Dat ga ik morgen eens proberen maar voor vandaag is het goed geweest.
    Komende week ga ik me een 13/13, DR 50 en nog wat klein spul halen zodat het allemaal een beetje lekkerder loopt. Dan komt ook eindelijk mijn vario eronder 🙂

    #431413

    Frits
    Bijdrager
    Berichten: 1064

    Deze carters kan je weggooien

    succes met de rest!;)

    #431414

    FSC 72
    Topic starter
    Berichten: 110

    Ik denk dat als ik de afgebroken delen op hun oude plaats terug zet en erin kan lijmen dat het weer goed is. De enige functie die ze hebben is eigenlijk het doorvoeren van de bouten en als het blok in het frame zit worden de stukken door de aangedraaide bouten en het frame tegen het carter geklemd (denk ik).
    Het is in ieder geval het proberen waard, het blokje heeft toch 20 jaar trouw zn dienst gedaan dus verdient hij wel een 2e leven (a). Als het niet werkt heb ik hier nog wel een stuk of 8 andere blokken die er onder kunnen.

    #431415

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    even een normale titel van gemaakt..

    #431416

    Rebel

    Ja heb ook 2 blokjes waar precies op zelfde punt alle2 zijn afgebroken alleen had ik de orginele niet meer.
    en was bij mij achter ook kapot.

    heb 2 busjes op maat gemaakt en had zelf even met plakband vastgezet want je schroeft het toch vast tegen je frame

    nooit iets van gemerkt.
    en achter heb je nog niet eens nodig.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.