Elektrische fietsen maximum snelheid

Home Forums Algemeen Nieuws Elektrische fietsen maximum snelheid

This topic contains 7 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by De Brandweer 9 years, 3 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #22363

    De Brandweer
    Topic starter
    Berichten: 608
    #23371

    EJ
    Bijdrager
    Berichten: 235

    Hoorde hier op het nieuws dat ze het over 20km/u hadden.
    Maar het is wel terecht dat er een beperking komt voor de elektrische fietsen.

    #23372

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Mn vader wordt gewoon ingehaald op zn snorscooter(27km/pu) door flinke mee-trappers op hun elec. fietsjes.

    Gr. Wim.

    #23373

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    wel raar dat een electro fiets wel 40 km/h kan en mag gaan zonder eventuele kans op een boete.
    nu zal het wel zo zijn dat de fiets zo is geregeld dat je alleen trapondersteuning hebt, dus dat je geen `gas` kunt geven.

    mja, ik heb vroeger op mijn mtb fietsje snelheden van 60+ km/h gehaald bergaf, en ook ooit een keer aangesproken door dhr agent die vond dat ik me aan de snelheid moest houden 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #23374

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Schandalig dat dit mag.

    Ik (op mijn snor) werd bij het optrekken regelmatig ingehaald door oude vrouwtjes op een gewone fiets, erg naar vond ik dat.
    Toen heb ik dus een vario setje gekocht. Euvel verhopen zou je zeggen.
    Maar nee er zijn nu nog eclectische fietsen die me er uittrekken bij het stoplicht.

    Dus heb ik besloten toch maar verder op te voeren en het blokje is net klaar.
    Maar hoe schandalig… nog voor ik het er onder heb, komen ze met een nieuwe generatie elektrische fietsen.

    Er rest me geen andere keuze dan toch maar nieuw blokje op te bouwen met een nog extremere setup. Deze zal dus ook meer lawaai gaan maken.:!

    z,on elektrische fiets is trouwens levensgevaarlijk, je hoort ze niet aankomen.Ik ben het helemaal met ritse eens
    Er moet een aanpassing in de wet komen voor elektrische fietsen. Het word nu echt een racebaan.

    #23375

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    idd moet er zeker een beperking komen op elektrische fietsen die harder gaan dan 27 kmu, ik zou zeggen:
    -Een nep motorgeluid (zodat je ze hoort aankomen)
    -minimaal een integraal helm op
    -speciaal rijbewijs met een leeftijdsbeperking
    -fietsbanden die minimaal die snelheid aankunnen
    -rollerbank controles
    -kenteken hebben ze als het goed is al.
    -minimaal WA verzekerd

    IK ben gelukkig nog niet op één van mn brommers ingehaald door zo’n ding, maar als dat gebeurd…. DAN WORD IK GEK!

    ps. dit mogen ze van mij ook toepassen op racefietsen, haha ik zie ze al rijden met een mooie gele plaat achterop en een mega helm op.

    Uiteraard meen ik dit niet, Nederland walgelijk land met z’n overdreven betuttelende regeltjes…

    #23376

    Rick.

    Wacht maar tot er eens een flink ongeluk gebeurt met zo’n turbofiets, dan pas worden er echt concrete regels gemaakt. Zo werkt dat in Nederland.

    #23377

    De Brandweer
    Topic starter
    Berichten: 608

    Dat lijkt me niet aangezien elektrische fietsen nog steeds worden aangemerkt als normale fietsen. Hierdoor kan er dus niet goed in kaart worden gebracht hoeveel elektrische fietsen momenteel bij ongevallen betrokken zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.