Eggie’s vario citta

Home Forums Perso’s Projecten Eggie’s vario citta

This topic contains 41 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Eggie 12 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
  • #284376

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Hier is mijn perso,

    Heb hem weer aangepast omdat mijn oude citta al heel lang weg is.
    Heb voorgenomen om wat minder verhalen te gaan vertellen, maar gewoon wat foto’s te laten zien.

    Met de citta begon mijn scooter/brommer avontuur..

    Ik ben 9 oktober 2011 18 geworden dus ben al 2 jaar bezig met brommers.

    Citta 1:

    Mijn eerste citta zag er zo uit toen ik hem kocht:

    De setup was toen:
    Alfaerre cilinder w-poort
    Uitgeveild carter
    13/13 + malossi luchtfilter @ sproeier 80
    Leovince krul.

    Toen heb ik tussendoor nog een speedengine gekocht. Heb hem niet lopend gehad want de condensator was niet goed. (Omdat ik toen te weinig ervaring had heb ik hem weer weg gedaan)

    Speedengine + 46mm polini:

    Ik heb de speedengine toen geruild voor een elektrisch kickstartblok, omdat me dat wel chill leek.(niet meer hoeven aan te rennen).

    zo kreeg ik mijn kickstartblok:

    Op dit kickstartblok zat een standaard cilinder en een standaard kop. Hij was er lopend af gehaald, maar toen ik hem onder mijn brommer gooide wilde hij niet starten. Toch vonkte hij erg mooi.
    Na een week lang geklooid te hebben met de setup had ik besloten om toch maar even te kijken hoe het blokje er van binnen uit zag. Ook omdat ik voelde dat ik opeens geen compressie meer had. Hiervoor heb ik nog nooit eerder een blokje open gehad dus het was wel even de vraag of het goed zou gaan.

    Dit trof ik aan:

    Hier is een filmpje van mn citta met kickstart blok:

    klik

    Had later weer problemen en heb toen gewoon oude blokje er weer onder gezet:
    41mm Alfaerre
    uitgeveilde carters
    13/13 carburateur
    leovince krul
    poelie 70

    Toeren met kameraad:

    Daarna weer problemen en kickblok laten reviseren:

    zag er allemaal goed uit:

    filmpje

    Ik heb wat stickers op de framecover geplakt:

    Ook heb ik er chromen veren onder gezet:

    ——————————————————————————————————————

    Daarna heb ik nog een speedfight 2 gehad om op te knappen. (ding was vrij gaar)

    Later heb ik de citta geruild voor een Yamaha Aerox:
    Hij was zo

    Werd zo:

    En is uiteindelijk zo weggegaan omdat ik weer een citta wilde:

    ——————————————————————————————————————
    Had ondertussen een opknap citta met een kameraad gekocht(is nog steeds in ons bezit):

    ——————————————————————————————————————

    En nu mijn eigen huidige citta:

    Zo kocht ik hem:

    Heb hem voor 250 gekocht, liep niet en er zaten extra onderdelen bij.

    De setup is:
    Dr70 Evo
    Std carter/krukas
    13/13 carburateur. Standaard luchtfilter
    poelie 70?
    Homoet uitlaat

    Heb hem nog diezelfde dag lopend gemaakt en hij reed erg leuk.

    Wilde toen toch weer wat speciaals (oude citta had een kickblok) dus deze citta kreeg vario!:

    Heb nu trouwens ook mijn multivar binnen, komt er ook nog op:

    Heb nog wel wat plannen voor deze citta, er komt namelijk nog een elektronisch blokje op. Ik zet gewoon dezelfde cilinder (dr70 evo) er op en vijl het carter uit of ik laat hem uitvijlen. Icm met de 13/13 en de multivar zal dit wel goed gaan lopen denk ik.

    Het blokje:

    uit elkaar:

    Ik zal mijn perso proberen zo overzichtelijk mogelijk te houden en zo vaak mogelijk te updaten.

    Graag reacties/opmerkingen!

    #460590

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Vandaag ben ik weer even bezig geweest, maar heb het probleem nog niet kunnen vinden.
    Wel heb ik iets kunnen uitsluiten: Het zijn mijn zuigerveren sowieso niet.

    Het lijkt wel alsof mn bougie niet nat word, zelfs als er geen sproeier in de carburateur zit(heb het met 2 verschillende carburateurs geprobeerd)

    Heeft iemand misschien nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

    #460598

    Tonegido
    Bijdrager
    Berichten: 132

    Cab. zou verstopt kunnen zitten of je bezinekraantje. Als je bougie niet nat is moet het iets met je bezine zijn, ff de bezineloop van je tank tot aan je cab controleren! Succes.

    #460601

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Bedankt voor je reactie!
    Het vlotterbakje staat wel vol met benzine.. zou het misschien in mn carter kunnen zitten?

    #460618

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    het kan misschien wel dat je spietje is overgeknalt doordat je poullie eraf geschoten is, kun je even nakijken.

    #460626

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    mn vliegwiel zit gewoon goed vast en mn krukas draait ook niet afzonderlijk van het vliegwiel. Dus mn spie is niet kapot,

    en toch blijf ik het raar vinden dat die van het ene op het andere moment het niet meer doet.
    het lijkt wel alsof die geen benzine krijgt…

    #460648

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Helaas doet hij het nog steeds niet, ik heb echt alles wat ik wist geprobeerd maar dit mocht niet baten.

    het lijkt wel alsof hij de benzine niet aan zuigt naar de cilinder? hoe kan dit?

    Als niemand meer een idee heeft gaat die waarschijnlijk morgen naar een brommer zaak ter reparatie. Hopelijk kunnen ze daar uitzoeken waar het aan ligt.

    #460813

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Er is weer een update! zie beginpost:)

    #462079

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    Update! Zie beginpost

    denk dat ik maar stop met t citta gebeuren en over stap naar een scooter..:(

    #462081

    vespa-racer
    Bijdrager
    Berichten: 113

    valt nog wel mee zo te zien die spiebaan van de krukas kan ik niet zo 123 zeggen maar van het vliegwiel kan je nog wel mee rijden heb zelf ook zo iets gehad altijd gereden.

    denk zelf dat je eerst even een goede vliegwiel moet proberen. of anders naar de jonge toe gaan waar je het spulletje van daan hebt

    #462082

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    van de krukas lijkt me zelf nog wel goed.

    Ja ik ga natuurlijk hem niet de schuld geven. misschien is het vliegwiel wel losgegaan tijdens verzenden.
    maar daarna heb ik hem weer goed vast gezet.. dus ik vind het erg raar:(

    #462084

    aapie90
    Bijdrager
    Berichten: 824

    zit er geen stukjes oude spie in je vliegwiel?
    verstoort magnetisch veld;)

    #462085

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    nee, dat is niet het geval. de spie was gewoon doormidden gebroken en kwam er in 2 helften uit.

    Heeft iemand toevallig interesse in een citta met veel onderdelen? haha
    ik weet echt niet meer wat ik moet doen. ik sta al bijna een jaar stil met dit ding.. en nu dacht ik net dat ik een keer goed had doorgepakt met revisie, breekt die stomme spie. het is niet duur opzich, maar misschien komt het door de koppeling ofzo? ik was er vandaag goed chagarijnig van..:(

    #462095

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Je baan van je vliegwiel heeft zijn beste tijd gehad. Zit zelf ook met het probleem van spietjes die steeds weer kapot slaan.
    Hierbij slaat ook steeds het schuine stuk uit mijn koppeling (het stuk wat op de krukas komt).

    Misschien is je koppelingsplaat (waar de segmenten / schoentjes opliggen) niet meer helemaal 100% dan slaat je spie er gelijk weer uit.
    Wil je echt zonder problemen verder :

    – Nieuw vliegwiel
    – Nieuwe segmentenhouder

    #462100

    Eggie
    Topic starter
    Berichten: 284

    heb al een bestelling klaar staan voor jmpb. Nu even afwachten of 2 spietjes en een segmenthouder in een enveloppe kan.

    Ik ben nu dus ook op zoek naar een nieuw elektronisch vliegwiel.
    Als ik hem hiermee nog niet lopend heb, kap ik gewoon definitief met deze citta. hij staat nu echt iets van 7 maand stil ofzo? haha

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.