This topic contains 41 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Eggie 12 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
20 april 2010 om 17:22 #284376
Hier is mijn perso,
Heb hem weer aangepast omdat mijn oude citta al heel lang weg is.
Heb voorgenomen om wat minder verhalen te gaan vertellen, maar gewoon wat foto’s te laten zien.Met de citta begon mijn scooter/brommer avontuur..
Ik ben 9 oktober 2011 18 geworden dus ben al 2 jaar bezig met brommers.
Citta 1:
Mijn eerste citta zag er zo uit toen ik hem kocht:
De setup was toen:
Alfaerre cilinder w-poort
Uitgeveild carter
13/13 + malossi luchtfilter @ sproeier 80
Leovince krul.Toen heb ik tussendoor nog een speedengine gekocht. Heb hem niet lopend gehad want de condensator was niet goed. (Omdat ik toen te weinig ervaring had heb ik hem weer weg gedaan)
Speedengine + 46mm polini:
Ik heb de speedengine toen geruild voor een elektrisch kickstartblok, omdat me dat wel chill leek.(niet meer hoeven aan te rennen).
zo kreeg ik mijn kickstartblok:
Op dit kickstartblok zat een standaard cilinder en een standaard kop. Hij was er lopend af gehaald, maar toen ik hem onder mijn brommer gooide wilde hij niet starten. Toch vonkte hij erg mooi.
Na een week lang geklooid te hebben met de setup had ik besloten om toch maar even te kijken hoe het blokje er van binnen uit zag. Ook omdat ik voelde dat ik opeens geen compressie meer had. Hiervoor heb ik nog nooit eerder een blokje open gehad dus het was wel even de vraag of het goed zou gaan.Dit trof ik aan:
Hier is een filmpje van mn citta met kickstart blok:
Had later weer problemen en heb toen gewoon oude blokje er weer onder gezet:
41mm Alfaerre
uitgeveilde carters
13/13 carburateur
leovince krul
poelie 70Toeren met kameraad:
Daarna weer problemen en kickblok laten reviseren:
zag er allemaal goed uit:
Ik heb wat stickers op de framecover geplakt:
Ook heb ik er chromen veren onder gezet:
——————————————————————————————————————
Daarna heb ik nog een speedfight 2 gehad om op te knappen. (ding was vrij gaar)
Later heb ik de citta geruild voor een Yamaha Aerox:
Hij was zo
Werd zo:
En is uiteindelijk zo weggegaan omdat ik weer een citta wilde:
——————————————————————————————————————
Had ondertussen een opknap citta met een kameraad gekocht(is nog steeds in ons bezit):
——————————————————————————————————————
En nu mijn eigen huidige citta:
Zo kocht ik hem:
Heb hem voor 250 gekocht, liep niet en er zaten extra onderdelen bij.
De setup is:
Dr70 Evo
Std carter/krukas
13/13 carburateur. Standaard luchtfilter
poelie 70?
Homoet uitlaatHeb hem nog diezelfde dag lopend gemaakt en hij reed erg leuk.
Wilde toen toch weer wat speciaals (oude citta had een kickblok) dus deze citta kreeg vario!:
Heb nu trouwens ook mijn multivar binnen, komt er ook nog op:
Heb nog wel wat plannen voor deze citta, er komt namelijk nog een elektronisch blokje op. Ik zet gewoon dezelfde cilinder (dr70 evo) er op en vijl het carter uit of ik laat hem uitvijlen. Icm met de 13/13 en de multivar zal dit wel goed gaan lopen denk ik.
Het blokje:
uit elkaar:
Ik zal mijn perso proberen zo overzichtelijk mogelijk te houden en zo vaak mogelijk te updaten.
Graag reacties/opmerkingen!
21 april 2010 om 19:55 #460590Vandaag ben ik weer even bezig geweest, maar heb het probleem nog niet kunnen vinden.
Wel heb ik iets kunnen uitsluiten: Het zijn mijn zuigerveren sowieso niet.Het lijkt wel alsof mn bougie niet nat word, zelfs als er geen sproeier in de carburateur zit(heb het met 2 verschillende carburateurs geprobeerd)
Heeft iemand misschien nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
21 april 2010 om 20:09 #460598Cab. zou verstopt kunnen zitten of je bezinekraantje. Als je bougie niet nat is moet het iets met je bezine zijn, ff de bezineloop van je tank tot aan je cab controleren! Succes.
21 april 2010 om 20:10 #460601Bedankt voor je reactie!
Het vlotterbakje staat wel vol met benzine.. zou het misschien in mn carter kunnen zitten?22 april 2010 om 10:36 #460618het kan misschien wel dat je spietje is overgeknalt doordat je poullie eraf geschoten is, kun je even nakijken.
22 april 2010 om 12:06 #460626mn vliegwiel zit gewoon goed vast en mn krukas draait ook niet afzonderlijk van het vliegwiel. Dus mn spie is niet kapot,
en toch blijf ik het raar vinden dat die van het ene op het andere moment het niet meer doet.
het lijkt wel alsof die geen benzine krijgt…22 april 2010 om 18:47 #460648Helaas doet hij het nog steeds niet, ik heb echt alles wat ik wist geprobeerd maar dit mocht niet baten.
het lijkt wel alsof hij de benzine niet aan zuigt naar de cilinder? hoe kan dit?
Als niemand meer een idee heeft gaat die waarschijnlijk morgen naar een brommer zaak ter reparatie. Hopelijk kunnen ze daar uitzoeken waar het aan ligt.
28 april 2010 om 19:21 #460813Er is weer een update! zie beginpost:)
16 juni 2010 om 17:28 #462079Update! Zie beginpost
denk dat ik maar stop met t citta gebeuren en over stap naar een scooter..:(
16 juni 2010 om 17:50 #462081valt nog wel mee zo te zien die spiebaan van de krukas kan ik niet zo 123 zeggen maar van het vliegwiel kan je nog wel mee rijden heb zelf ook zo iets gehad altijd gereden.
denk zelf dat je eerst even een goede vliegwiel moet proberen. of anders naar de jonge toe gaan waar je het spulletje van daan hebt
16 juni 2010 om 17:51 #462082van de krukas lijkt me zelf nog wel goed.
Ja ik ga natuurlijk hem niet de schuld geven. misschien is het vliegwiel wel losgegaan tijdens verzenden.
maar daarna heb ik hem weer goed vast gezet.. dus ik vind het erg raar:(16 juni 2010 om 17:59 #462084zit er geen stukjes oude spie in je vliegwiel?
verstoort magnetisch veld;)16 juni 2010 om 18:02 #462085nee, dat is niet het geval. de spie was gewoon doormidden gebroken en kwam er in 2 helften uit.
Heeft iemand toevallig interesse in een citta met veel onderdelen? haha
ik weet echt niet meer wat ik moet doen. ik sta al bijna een jaar stil met dit ding.. en nu dacht ik net dat ik een keer goed had doorgepakt met revisie, breekt die stomme spie. het is niet duur opzich, maar misschien komt het door de koppeling ofzo? ik was er vandaag goed chagarijnig van..:(16 juni 2010 om 21:30 #462095Je baan van je vliegwiel heeft zijn beste tijd gehad. Zit zelf ook met het probleem van spietjes die steeds weer kapot slaan.
Hierbij slaat ook steeds het schuine stuk uit mijn koppeling (het stuk wat op de krukas komt).Misschien is je koppelingsplaat (waar de segmenten / schoentjes opliggen) niet meer helemaal 100% dan slaat je spie er gelijk weer uit.
Wil je echt zonder problemen verder :– Nieuw vliegwiel
– Nieuwe segmentenhouder17 juni 2010 om 07:18 #462100heb al een bestelling klaar staan voor jmpb. Nu even afwachten of 2 spietjes en een segmenthouder in een enveloppe kan.
Ik ben nu dus ook op zoek naar een nieuw elektronisch vliegwiel.
Als ik hem hiermee nog niet lopend heb, kap ik gewoon definitief met deze citta. hij staat nu echt iets van 7 maand stil ofzo? haha -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.