Citta wilt niet harder lopen dan 30

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta wilt niet harder lopen dan 30

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Anoniem 2 years, 5 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #812486

    Anoniem

    Hallo forumleden,

    M’n citta wilt niet harder lopen dan 30. Ik heb al geprobeerd: 5 verschillende sproeiers, 2 uitlaten en 2 luchtfilters.

    Setup:
    65cc
    13/13 carb
    Citypower uitlaat
    Poelie 85mm
    Elektrisxhe ontsteking
    Mallosi luchtfilter
    Sproeiers 58 t/m 66

    Snor loopt hoog stationair ook met de schroef helemaal dicht. Remreiniger spuiten bij voet en kop aansluiting heeft geen effect. Remreiniger bij de uitlaatflens dan dalen de toeren.

    Enige verschil wat ik merk met andere sproeier, luchtfilter en uitlaat is bij het optrekken, verder loopt ie bij elke mogelijke combinatie uiteindelijk 30.

    Ik ben radeloos.

    Groetjes Vin

    #812499

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    krukas-keerring?

    #812500

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Ja kijk je keerring na, vervang m dan meteen, alles ligt er dan toch vanaf.
    Sproeiers kunnen wel tot 70 oplopen hoor met deze set-up.

    Kijk naar valse lucht aanzuigen,
    bij de aansluiting tussen carb en blok.
    Het plastic busje in de carburateur moet smetteloos zijn.
    Verzeker je zelf er van dat de carburateur er ver genoeg op zit,
    zodat alles goed afgesloten is en geen lucht kan aanzuigen.

    Je hebt wel een bromklok in je achter naaf?

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 5 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812511

    Anoniem

    Oké heren, bedankt voor jullie reactie.

    Ik heb remreiniger bij de carb gespoten en dan slaat ie af, dus ik heb een puntje van aandacht gevonden. Kan ik de keerring nu uitsluiten?

    Ik heb bromklok.

    #812512

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Ja uh, bij de carb gespoten??

    Het aanzuig van het luchtfilter is zo dichtbij.
    Het gas is in een milliseconde ook aangezogen door het luchtfilter, slaat ie ook af.

    Je moet valse lucht uitsluiten door het goed te monteren.

    De keerring laat je nog even zitten, misschien rijdt ie hierna gewoon goed.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812513

    Anoniem

    Haha nee ik spuit het wel echt op de aansluiting. Ik heb de carb opnieuw gemonteerd en hij slaat nu iniedergeval niet af als de gasschijf helemaal dicht zit.

    Hij slaat nog steeds af als ik een klein spuitje geef op de aansluiting maar wat jij zegt misschien zuigt de luchtfilter het naar binnen.

    Ook loopt ie nog steeds strak 30, kan het aan de cdi liggen? Ik heb een elektronische ontsteking.

    Hij spuit echt veel troep naar buiten bij de uitlaatflens, dinsdag krijg ik een mooie uitlaatklem binnen vanaf daar ga ik weer verder kloten.

    #812514

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Nee, de originele piaggio cdi is niet begrenst.
    Hij kan wel stuk zijn, wat bijna niet voorkomt.

    Hoe liep de brommer hiervoor?
    En wat is er daarna aan veranderd?

    Doe anders eens een filmpje van wegrijden tot top
    waarbij motorgeluid goed hoorbaar is.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 5 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812516

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Hoeveel mm is de inlaat op het blok ?
    Als deze nog origineel is wil die ook niet sneller lopen.

    #812517

    Anoniem

    Ik heb een bregrenst carter die uitgekotterd is voor een 65cc. Verder is er niks veranderd dus de inlaat is nog origineel.

    Ik had hiervoor dus een 50cc waarmee die niet op gang te komen was en hield die ook op bij de 30.

    Ik zal morgen of dinsdag is een filmpje maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.