Citta wil niet goed lopen.

Home Forums Techniek Afstellen Citta wil niet goed lopen.

This topic contains 6 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Timo Bijnen 3 years, 4 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #803650

    Timo Bijnen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo,

    Mijn broertje heeft een citta gekocht en deze heeft hij opnieuw opgebouwd waarna hij niet mee lekker wil lopen.

    Het is een snor blok en hier is een 13/13 carb. opgekomen met malossi filter en er is een nieuwe bougie ingezet . Verder is het blok helemaal origineel.

    De bougie heeft een sterke vonk en was nat. Hierna heb ik de sproeier vervangen voor maat 46 en heb ik hem stationair afgesteld maar als je gas geeft lijkt hij te verzuipen. De sproeier 46 was de kleinste die ik heb.

    Wat kan ik eraan doen om te zorgen dat het blok weer loopt?

    #803666

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Grotere sproeier er in.
    Eigenlijk veel te hoog beginnen. Richting 58 ofzo. Dan start je brommer niet of stottert hij heel erg als je gas geeft. Dan ga je afbouwen in sproeier maat tot het stotteren weg is. Dan is je sproeier goed.

    #803668

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Sterker nog sproeier 58 is precies de sproeier die ik voor deze setup heb gebruikt en dat reed super. Vooral met 13/13 en malossi filter is deze maat echt wel minimaal benodigd. Wat je hoort als je gas geeft is niet verzuipen maar smoren. Hij krijgt net genoeg benzine om stationair te lopen maar eenmaal gas erop dan is het over.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door Mikey.
    #803671

    Timo Bijnen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Sorry ik was vergeten te vertellen dat ik gisteren eerst heb geprobeerd met een 52 en dat hij daarmee niet wilde starten daarna heb ik het met sproeier 46 geprobeerd en starte hij hiermee wel.

    Ik zal het vanavond nog een keer proberen met sproeier 58.

    De citta lijkt wel een beetje op die van jou Citta1987. 😛

    Ik sleutel veel aan crossmotoren met grotere carburateurs en hier zitten meer stelmogelijkheden op zoals stationair en hoofdsproeier en een stationair luchtschroef en verschillende gasnaald posities. Dus om zo’n kleine simpele carb. af te stellen moest ik wel even nadenken. 😀

    #803704

    Timo Bijnen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik heb gisteren avond sproeier vervangen voor maat 58 en dacht even dat hij nog steeds smoorde of verzoop maar de benzine kraan stond nog dicht. 🙄

    Daarna liep de brommer meteen goed en trok hij goed door. De koppeling moet nog even schoongemaakt worden en de verlichting moet nog gemaakt worden en de kilometer teller moet nog worden aangesloten en dan kan hij weer in elkaar.

    Dankjewel voor jullie hulp.
    WhatsApp Image 2020-11-03 at 23.30.01WhatsApp Image 2020-11-03 at 23.30.02

    #803706

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Eerst nog hoger gaan met je sproeier.
    Het kan zijn dat je brommer “goed” loopt op 58 maar eigenlijk een 60 wilt.
    Als je nu gaat rijden heb je misschien kans op een warmloper.
    Begin maar eens op 66 en dan weer afbouwen zoals ik eerder zei

    #803709

    Timo Bijnen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik heb gisteren 58 erin gezet omdat dit de grootste was die ik op het moment heb liggen. De bougie had een mooie kleur.

    De brommer klonk ook zeker niet te schraal.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.