Citta trekt pas door vanaf 15 km/h

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta trekt pas door vanaf 15 km/h

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 5 dagen, 18 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Martijn
    Topic starter

Mijn citta trekt pas echt door als ik de 15km/h haal, nou had ik al gecheckt voor valse lucht en dat pakte die ook bij de carb. Dus ik heb de carb die er eerst bijna los op zat vast gezet en nou trekt ie geen valse lucht van wat ik kan vinden met de Deo test. Hij loopt nu wel stationair en start zonder choke maar hij trekt alsnog exact hetzelfde op. Iemand nog enig idee waar dit aan kan liggen ?

Dustin
    Bijdrager

Dan is waarschijnlijk je koppeling pas helemaal aangegrepen op die snelheid, en/of dan pas kom je in je powerband (toerental waar je het meeste vermogen hebt).

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

Martijn
    Topic starter

En hoe zorg ik dat me koppeling sneller aangrijpt en sneller in de powerband kom

Dustin
    Bijdrager

Je kan strakkere trekveertjes in je koppeling zetten. Ik neem aan dat je gewoon 50cc hebt? Dan voldoen de groene polini trekveertjes prima (zit in setje van 3 kleuren veren a ~13 euro), maar ook op snellere setups. Scheelt enorm veel. Maar zorg ervoor dat je afstelling ook optimaal is, anders verlies je trekkracht.

Hiermee grijpt de koppeling niet sneller aan maar rijd je met een stuk hogere toeren, en dus meer kracht weg.

Mijn citta

Martijn
    Topic starter

Maar als ik het goed begrijp trekt hij dus nog minder snel op met strakkere trekveren, terwijl hij nu pas optrekt na dat ie op hoge toeren is, heb ik dan juist geen slappere trekveren nodig of mis ik iets.

Martijn
    Topic starter

En wat bedoel je precies met de afstelling die optimaal moet zijn

Dustin
    Bijdrager

Je afstelling (lucht/brandstof verhouding, dus je sproeier en luchtfilter) moet goed zijn, dat bedoel ik ermee. Je begrijpt me verkeerd, je rijd met meer toeren weg (waar je meer power hebt) en dan trek je dus sneller op, je hebt die “dip” veel minder. Zelfde idee met je auto, meer gas met wegrijden is ook veel sneller toch? 😉

Mijn citta
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.