Citta schoonmaken

Home Forums Algemeen Overige algemeen Citta schoonmaken

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door SuperSi 2 maanden, 3 weken geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

FL4WLESS
    Topic starter

Forumleden,

Stel: ik zou met mijn mooie Citta naar een wasbox rijden, en hem daar volledig afspuiten. Bestaat er dan een kans dat ik mijn hele blokje naar de oldtimerhemel help of gaat dit goed?

Zat als volgt te denken: Regen overleeft dat ding ook natuurlijk, maar aan de andere kant hebben we het nu over een hoge druk straal.

OF misschien dat je een paar dingen moet afplakken? Ik weet het allemaal niet en laat me hier in graag adviseren, de vorige keer met afwasborstel en tandenborstel was ik bijna 4 uur bezig 😆

Florian
    Moderator

Ik zie wel eens dat mensen de brommer afspuiten, vaak gaat dit goed. Is ook afhankelijk van de staat van de lak natuurlijk. Sowieso zorgen dat je niet alles in je luchtfilter spuit.

Maar persoonlijk griezelt het me tegen, ik doe het liever met een spons en sopje.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Als je de verleiding kan weerstaan om de hoge druk reiniger op, of direct rond het blok (en bijbehorende onderdelen) te gebruiken zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed gaan.
    Blijft echter een gok waarvan je het resultaat pas weet als het te laat is 😉

Smallride
    Bijdrager

Met de tuinslang een spons en een borstel gaat het ook heel leuk en in een half uurtje. 😛
    Als je dagelijks met de citta rijd zal het beter gaan dan dat je em daarna weer een week in de schuur zet.
    Een elctronisch blok zal wel blijven lopen een punten blok is de kans iets groter dat die niet meer start.
    Een paar druppels in het luchtfilter zal geen probleem zijn.
    Maar de kabels en wiel lagers schokbrekers maar niet vol blazen met een hogedruk spuit.

SuperSi
    Bijdrager

Ik zet mijn si altijd in de wasbox.
    Gaat prima, alleen geen velgen reiniger gebruiken, dat gaat te hard. En niet de hogedruk spuit vol op je motorblok zetten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.