Citta opknapper

Home Forums Perso’s Projecten Citta opknapper

This topic contains 0 reacties, has 1 deelnemer, and was last updated by Mikey 3 years, 9 months geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Gebruiker
  • #800192

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Daar ben ik weer!😃 dit keer een 2de citta gekocht  van een vriend die er geen verstand van had en hem al een jaar niet lopend kreeg. Voor het prijsje waarvoor hij hem aan mij wou weg doen kon ik geen nee tegen zeggen. Dit is hem:
    23458593-7232-4361-A111-8064F2177667
    Misschien lijkt het zo op de foto dat hij redelijk netjes is maar in het echt is hij nogal beschadigd. Lak ziet er niet meer uit en veel boutjes en moeren zijn bij elkaar geraapte zooi. De setup die eronder zat was een uitgevijlt blok met snorkruk, 10/7 carb @35, poelie 95, imitatie std cilinder met een mooie diepe kras en imitatie luchtfilter. Ten eerste wil ik zeggen dat het me redelijk tegenviel om hem weer lopend te krijgen. 2 jaar geleden had die vriend waar ik hem van gekocht hebt zelf aangeschaft voor woon werk verkeer. Liep volgens hem altijd goed maar wist zelf niet wat voor setup eronder zat. (Hij heeft er geen verstand van dus naja is niet erg). Totdat hij opeens met een knal bats boem stil stond een paar maanden nadat hij hem gekocht had. Verder heeft hij er niet meer naar omgekeken.

    Het eerste wat ik probeerde om hem weer aan de praat te krijgen was mijn eigen originele piaggio cilinder + zuiger erop te doen en de ontsteking heb ik de condensator van vervangen. Een frisse tank benzine en veel rennen. Eerst nog niets veranderd aan de carb omdat ik geen andere los heb liggen. Dus na veel rennen wilde de brommer al een beetje aanslaan maar niet voor lang helaas. Rookte als een gek (terwijl die arm liep achteraf) en wilde totaal niet op touren komen. Ik was de hele dag al bezig van 11:00 tot 20:00 en was het even spuugzat. Het zat de hele tijd tegen met sleutelen. De eigenaar die hem voor mijn vriend had heeft echt alles bij elkaar geraapt zonder dat het op elkaar afgestemd is. Zoals ik al eerder zei een 10/7 op een bijna max gevijlde inlaat en imitatie std cilinder zooi. Uiteindelijk mijn normale snorblok en ontsteking over gezet en dat eronder gehangen. Precies hetzelfde als met het andere blok maar liep dit keer stationair. Toch nog erg pruttelen en vooral roken. Meerdere sproeiers geprobeerd maar het mocht niet baten.

    Het wilde maar niet goed lopen en ik was even ten einde raad. Dus maar onderdelen besteld en een 12/12 replica carb gekocht met malo luchtfilter. Dit geinstaleerd en het liep WEER niet goed. Totaal geen power onderin. Uiteindelijk bleek sproeier 48 te klein te zijn icm met het malossi luchtfilter. Ik probeerde mijn imitatie originele luchtfilter en het omdat die minder lucht doorlaat en bam hij deed het opeens! Eindelijk dacht ik na zo’n gevecht en 20x het blok eronder weg gehaald te hebben… Loopt nu mooi stationair en rijdt nu nog wat sloompjes doordat bijna alles origineel is op de carb en poelie en uitlaat na. Morgen even een grotere sproeier halen voor icm met het malossi luchtfilter en dan hopelijk wat sneller trekken en rijden. Daarna gaat de brommer voor een mooi vriendenprijsje naar een goeie vriend van mij die al maanden aan het kijken is voor een super goedkope citta (<€200) E7B98437-E8B1-4F39-917F-2468BCF87823

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.