Citta geen vonk wel op draad bobine

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta geen vonk wel op draad bobine

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #808253

    baukeblu
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo,

    Mijn citta hield er een paar dagen geleden ineens mee op…na wat zoekwerk geconstateerd dat ik geen vonk heb op de bougie maar wel op de draad naar de bobine als ik die tegen het blok houdt.
    Ik heb veel onderdelen liggen dus 4 verschillende bobines geprobeerd en nieuwe bougie, de bougie kabel met dop doorgemeten dit was keurig 5k ohm.
    Daarnaast heb ik ook alles vervongen van mijn ontsteking en een extra massadraad gemonteerd.
    Helaas zonder resultaat nog geen enkel vonkje op de bougie…

    Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?

    BVD

    #808259

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Hallo, Mijn citta hield er een paar dagen geleden ineens mee op…na wat zoekwerk geconstateerd dat ik geen vonk heb op de bougie maar wel op de draad naar de bobine als ik die tegen het blok houdt. Ik heb veel onderdelen liggen dus 4 verschillende bobines geprobeerd en nieuwe bougie, de bougie kabel met dop doorgemeten dit was keurig 5k ohm. Daarnaast heb ik ook alles vervangen van mijn ontsteking en een extra massadraad gemonteerd. Helaas zonder resultaat nog geen enkel vonkje op de bougie… Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn? BVD


    Nee, het kan ook niets meer zijn.
    Je zegt alles te hebben vervangen.
    Vele bobines geprobeerd en…..nou ja het staat hierboven.
    Haal alles maar weer open en controleer alles nogmaals.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.