Citta 65cc Dr

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta 65cc Dr

This topic contains 20 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
  • #775734

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Hallo iedereen
    Ik ben bezig met een opknap project een citta
    Hij liep voorheen goed maar op me Carter waren de op hang punten afgebroken vandaar heb ik een geriviseerde Carter geïnstalleerd.
    Ook zaten er krassen is me oude cylinder dus heb daarvoor meteen een nieuwe dr*65 geïnstalleerd op aanraden van mijn lokale brommer boer.
    Als carburateur heb ik een dellorto 13/13.
    Nu wil de brommer starten maar valt hij als ik geen gas geef meteen stil
    En als ik veel gas geef blijft hij lopen maar erg onregelmatig en komt hij niet op toeren en trekt hij niet
    Heb inmiddels al sproeiers geprobeerd van
    54 tot 68

    Met 68 als ik dan mijn benzine kraan dicht zet liep hij beter
    Heb al geprobeerd met originele luchtfilter en polini
    Nu ben ik geen uitgebreide kenner en zakte de moed me in me schoenen
    Kan iemand me hier op het goede spoor brengen

    #775735

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Geen valse lucht pakkingen vervangen ?

    Bougie VS sproeier
    Kleur moet koffiebruin zijn en droog
    zwart en vettig is teveel brandstof = sproeier kleiner
    wit is te weinig brandstof = sproeier groter

    Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier

    Syptomen te grote sproeier=
    -Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
    soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
    -stotteren vlakvoor powerband
    -weinig/minder vermogen
    -veel rook uit uitlaat/meureh

    Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! Het mengsel ontbrand gewoon niet,omdat het te arm is,
    doe er dus een grotere sproeiert in!

    Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
    syptomen van te kleine sproeier=
    -Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
    -BLuuh geluid
    -lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
    -lastig/niet starten als hij koud is
    -Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair

    #775737

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Die valse lucht dachr ik in eerste instantie ook aan dus heb volledig nieuwe pakkingen overal tussen plus 2 nieuwe draadeind in me Carter deze waren dol gedraaid

    Soms tijdens het aanduwen ploft hij maar verder lijkt hij mij nu wel luchtdicht te zijn

    Ik ga nogmaals is proberen met een kleinere sproeier alhoewel ik vanaf 54 al geprobeerd heb gehad

    #775738

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hoi Joren,
    De DR 43mm is een hele fijne cilinder daar ga je een hoop plezier van hebben.
    Even doorzetten is de moeite meer dan waard :thumb

    Je hebt een 13/13 en hij trekt geen valse lucht, dan zou je met een standaard luchtfilter  en sproeier 62 aardig goed zitten.
    Maar als je carter standaard is, (inlaat 10mm of bij een snorcarter 7mm) dan gaat dat niet op.

    Verder lees ik dat hij ploft, dat is vaak een teken dat er iets mis is met de ontsteking.
    Ik zou de condensator eens vervangen en kijken of er geen draden te het vliegwiel komen.
    Als hij veel geploft heeft en je hebt elektronische ontsteking dan kan het zijn dat je keerring er uitgeblazen is.

    Controleer ook even of de zuiger niet verkeert om gemonteerd is. Het pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen.

    #775747

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Zuiger zit correct gemonteerd en de Carter is gereviseerd dus nieuwe contact punten enzovoort zonet na veel gepruts even gekeken om. Op het oog de contact puntjes wa bij te stellen(aangezien ik geen voeler maat heb liggen en dit door maat had laten afstellen)
    NU heb ik met sproeier 64 (polini luchtfilter) net een blokje rond kunnen rijden dus we gaan de goede kant op zometeen krijg ik voeler maat ik denk namelijk dat die afstelling gewoon ruk was

    Normaal is de afstellen van contactpunten 0.4 0.45 toch ? Betekend dit dat 0.45 net niet er tussen moet gaan?

    Alvast bedankt jongens wa gaan er komen !

    #775748

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Ps mijn Carter is standard 
    Wat bedoel je met dan gaat dit niet op ?

    #775757

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Na nog een paar uur nog geen succes ben vooral aan kloten met me contactpunten denk ik heb nu wel al lopend gehad maar inmiddels weer niet haha 😂
    Aldoende leert men ik blijf nog even bezig met de contact punten

    #775759

    ultrabanaan
    Bijdrager
    Berichten: 139

    ik heb 0.45 op mijn voelermaat aangehouden, deed hem ertussen, en draait hem vast. Als je vervolgens de voelermaat ertussenuit haalt, en hem daarna weer terug ertussen wilt doen, dan moet dit moeizaam gaan(dus helemaal geen speling). Dan zit die naar mijn mening wel goed.

    toen ik mijn 50CC DR erop deed, was het het cilindertje wat ik per ongeluk verkeerd om had gemonteerd

    #775802

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Nou de cylinder en al zit goed heb inmiddels ook al rondje gereden maar was nog nie hellemaal tevreden over de afstelling en nog wat verder gedaan daarmee het weer verneukt haha
    Ik zit inde buurt moet alleen ff goed krijgen vanavond gaan we weer verder


    #775806

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Ps mijn Carter is standard Wat bedoel je met dan gaat dit niet op ?

    Waarschijnlijk doel je op zevenenergie zijn verhaal betreft de carburateur. In dat geval:

    Als je een standaard snorcarter hebt is de inlaat 7mm, bij een standaard bromcarter 10mm. Om daar een 13/13 carburateur op te monteren is zo goed als zinloos omdat de inlaat kleiner is als 13mm.

    Zevenenergie praat over een sproeier 62 en gaat er daarbij vanuit dat je inlaat 13mm (opgeboord) is. Echter, aangezien dit dus niet het geval is zal sproeier 62 te groot zijn en moet je dus naar beneden.


    Welke kleur heeft je bougie nu? (Maak eventueel even een foto)

    Heb je de deotest al gedaan om valse lucht ook echt uit te sluiten? Als je dat nog niet hebt gedaan doe het dan alsnog even.

    How to: Deo-test, controle op valse lucht

    Hij ploft met aanrennen, mogelijk is hierdoor de keerring er (gedeeltelijk) uit gekomen. Kijk dus even achter je vliegwiel of deze nog goed zit.

    Oh, en contactpunten heb ik ook wel eens succesvol afgesteld met het kartonnetje van een pakje vloei 😆 Een voelermaat is natuurlijk wel het beste en gelukkig niet duur.

    Edit: Misschien je titel even veranderen naar iets wat het probleem aangeeft (dit doe je door je beginpost te bewerken).

    #775813

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Gister tijdens het prutsen aan mijn cp’s zag ik aan de binnenkant op mijn cp’s een witte aanslag vandaag wil deze even opschuren en dan controleer ik meteen even de kering achter mijn vliegwiel.
    Heb namelijk het idee dat mijn vonk niet altijd net zo sterk is.

    #775823

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Vandaag uiteindelijk de standaard carburateur geïnstalleerd en nu een merkwaardig beter resultaat maar er is me een lek oogevallen tussen mijn. Kop en cilinder dus dit word morgen het plan maar heb toch al kunnen rijden

    #775824

    ultrabanaan
    Bijdrager
    Berichten: 139

    Je zegt de vonk is niet altijd even goed. Al eens gekeken naar de condensator bij de cp’s?

    #775825

    Joren Van Olmen
    Topic starter
    Berichten: 9

    Meneer banaan het hele binnenwerk in deze Carter is gereviseerd

    #804827

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Kan ik voor mijn 65cc van dr de originele metalen voetpakking gebruiken of moet ik de kartonnen meegeleverde pakking gebruiken want die past niet goed op het carter.

    Jarno
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.