Citta 50cc met sproeier 68?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Citta 50cc met sproeier 68?

Dit onderwerp bevat 21 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Rik van Dijk 4 dagen, 9 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker

Gratje
    Bijdrager

Dat is een vario klok. Dus het is mogelijk dat er geen loopstand op zit. Heb er ook zo een liggen.
    Ik zie ook een achterkoppeling i.p.v. een poelie op de foto.

Rik van Dijk
    Topic starter

Ja dat klopt ik rij inderdaad rond met vario dat rijdt een stuk beter 😛 ik heb dit als het goed is ook benoemd in mijn eerste bericht in dit topic mochten mensen denken aahhhh waarom zegt die dat niet eerder 😀

Rik van Dijk
    Topic starter

Update:

Ik heb vorige week zaterdag de voet en koppakking vervangen. Direct kleinere sproeier er in (54) die zelfde dag nog geprobeerd te testen helaas brak net op dat moment mijn Decompressie kabel. deze besteld en donderdagavond er op gezet maar de citta wou niet starten. Aan de bougie te zien was deze heel droog en leek het op te weinig/geen benzine toevoer. Uit eindelijk na het schoonmaken van de carb wou hij wel starten met de choke maar liep vreselijk beroerd. Toen sproeier 60 geprobeerd dit wou al veel beter. Hij startte zonder choke en liep stationair maar reed niet harder dan 20 km/pu. Toch dan maar weer met tegenzin de oude sproeier er in dit is 68. Hiermee start hij direct en trekt super lekker en loopt tegen de 45km/pu aan.

Ik heb de stationair schroef helemaal ingedraaid en na het warmdraaien van de citta loopt deze ook echt maar 30/60 seconden stationair voordat deze weer uitvalt. betekent dit dan dat ik nog steeds te weinig benzine toevoer heb? (Dit is dus met sproeier 68)

Ik zit dus weer op mijn “oude situatie” terwijl ik de volgende onderdelen net heb vervangen:
    -vlotterbak rubber
    -verloopbus carburateur
    -voet & kop pakking

Al heel erg bedankt dat jullie me zover geholpen hebben maar hebben jullie nog meer ideëen of tips? 😀

Crullie
    Donateur

Dé-compressie klepje in de kop al los gehaald en gekeken of de steel nog recht is, de zetel nog goed afsluit(eventueel slijpen), of dat de steel licht klemt door vuil of ingedikte oliedrap. Of te wel gaat deze klep in de kop wel goed dicht als het gas open gaat ?!
    Dé-compressiekabel haak vork en kabel haakoog stangetje kunnen ook verbogen zijn.
    Check :thumb
    Soms wil domweg een beetje remmen reiniger al de oplossing zijn als je niet weer de kop los wil halen.  😛

Edit  : Pas op ! remmenreiniger kan even bij het starten vreemde geluidjes produceren uit de uitlaat van puffen naar fluiten  😎

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 12 uur geleden door Crullie.
    TICKLING BARN

Rik van Dijk
    Topic starter

Bedankt voor het antwoorden, Ik heb dus direct alles schoongemaakt toen ik het los had liggen. Ook de decompressie onderdelen schoongemaakt (Wel aan de kop laten zitten). Dus naar mijn idee moet dit wel goed zitten. Ook met de “Remreiniger test” bleek het decompressie mechanisme dus niet lek te zijn.

Edit:
    Ook zie ik geen olie of vettigheid bij de uitgaande as/de krukas dus lijkt het mij dat hij via hier ook geen valse lucht trekt. Anders zou hier ook wel mengsmering door heen komen zetten lijkt mij?

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 6 uur geleden door Rik van Dijk.

SuperSi
    Bijdrager

Misschien heb ik er overheen gelezen maar je brommer viel uit met de deo test toen je op de aansluiting carb>carter spoot toch?

Dan hoef je geen kop of voetpakkingen te vervangen maar wel de plastic bus die in je carb zit.

Dat is deze bus
    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/sha-busje-carburateur-dellorto-13-13.html

Jmpb verstuurt op aanvraag via de brievenbus, scheelt je 5 euro verzendkosten

Rik van Dijk
    Topic starter

Dit klopt maar hij gaf ook bij de voetpakking een reactie op de deo test vandaar dat ik die pakkingen ook heb vervangen. Dat Busje heb ik inderdaad vorige week ook direct vervangen. Dus dat is het helaas ook niet.

En Jmpb is ook mijn vaste leverancier geworden van onderdelen maar dat van die brievenbus post neem ik mee voor de volgende ronde bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.