Cilinder/ zuiger vraag

Home Forums Techniek Motorisch Cilinder/ zuiger vraag

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by petrolhead 5 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #783306

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Heb onlangs me eerste blok gereviseerd en de tweede ligt klaar . Beiden helemaal orgineel . Bij de eerste die ondertussen gereviseerd id zat de onderste zuigerveer gesmolten in de zuiger enkel de bovenste was nog goed. Geen schade aan cilinder of ergens anders in het blok . Nu deed ik onlangs de cilinder af van het tweede blok en exact dezelfde schade aan de onderste zuigerveer . Nu heb ik dat eerste blok met tegenzin van een imitatie zuiger voorzien want vind de kwaliteit niet zo goed . Maar kent iemand de oorzaak ervan ? Beide blokken heb ik nog nooit zelf mee gereden daarom direct revisie

    #783312

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Wat bedoel je met gesmolten? Dat hij vastzit? of zit er aluminium van de zuiger overheen zoals bij een vastloper?
    Fototje?

    #783315

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Het lijkt inderdaad op klassieke vastloper alleen draaide dat ene blok nog en bij beiden geen spoor op de cilinderwand of in de carters . Vind het gewoon bizar dat het bij 2 blokken is die niet van dezelfde persoon komen daarom vroeg ik het hier misschien een zwak punt? Op de roest moet je niet letten lag buitenIMG_20190124_163724

    #783320

    Freud
    Bijdrager
    Berichten: 19

    Dit is een zuiger met een post traumatisch stres syndroom.
    Ergens in het verleden is iets gebeurd, maar er is nooit naar gekeken.
    De onderste zuigerveer is vast komen te zitten zoals meestal gebeurd.
    Wat professionele hulp had het leven een stuk aangenamer kunnen maken.

    Echter zo,n hulp vraag komt nooit van een zuiger zelf, het trauma moet door de omgeving als zodanig herkent worden en hulp moet aangeboden worden.
    Dat deze 2 zuigers bij jou terecht zijn gekomen kan een diepere betekenis hebben.

    Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM
    #783329

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Ik ben meer thuis in het 4 takt gebeuren daarom was ik nieuwsgierig wat zoiets kon veroorzaken men kan altijd bijleren . Ciao was als ik 16 was me eerste brommer dus toen kende ik nog niet veel van mechanica . Heb vooral sterke twijfels nu bij de combinatie imitatie zuiger en orginele cilinder . Of het dus niet beter is een nieuwe cilinderkit aan te schaffen van dr of malossi / Polini

    #783333

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Ja duidelijk aluminium over de onderste zuigerveer gesmeerd door een te hete motor, oorzaken kunnen vele zijn, vastloper dus.
    Imitatie zuigers voor originele blokjes zijn best wel oké zolang je maar niet gaat opvoeren.

    TICKLING BARN
    #783338

    petrolhead
    Topic starter
    Berichten: 92

    Meeste van de tijd zal die redelijk afgeknepen zijn door de uitlaat en poulie . Blok kan op zich 50 gps soms iets meer halen omdat inlaat is  aangepast is en er een bromklok inzit. Maar rijd dus in de praktijk trager .

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.