Ciao start niet meer na uitzetten

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Ciao start niet meer na uitzetten

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 6 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #802627

    Dasmoped
    Topic starter
    Berichten: 3

    Dag iedereen,

    Ik ben juist nieuw op dit forum (maar volg het al enkele jaren). Nu zit ik zelf met een probleem dat ik niet opgelost krijg… 3 weken geleden reed ik op een heel warme dag met mijn ciao naar het stad. Toen ik voor de lichten stond, zette ik hem even uit om mijn omstaanders geen last te bezorgen ;), maar dat was precies fataal voor mijn ciao… Ik duwde de decompressie in en hij maakte een harde na-ploffing. Toen het licht op groen is kreeg ik hem niet meer aangerend…
    Ik weet niet precies wat die knal voor herrie heeft veroorzaakt in mijn blok, en vind niet direct het probleem.

    Mijn setup ciao px:
    Elektrisch blok
    50CC
    Sito + / City power uitlaat
    Dellorto 13/13
    Sproeier 56

    Ik heb oa. al nieuwe piston/zuiger en zuigveertjes en bijhorende pakkingen geplaatst met pijltje naar uitlaat..(oude zuigveer was gebroken), nieuwe bougie, carb gekuist, andere uitlaat geprobeerd, …
    Hij vonkt ‘goed’, de carburator is proper, maar hij ploft enkel wat als ik een teug benzine mix in de cilinder giet en probeer aan te lopen.
    Heeft iemand een idee wat er precies mis is of wat er zou kunnen kapot gaan na een ‘na-ploffing’/backfire?

    alvast bedankt en hopelijk kan ik snel weer op de baan!

    #802628

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Back-fire komt uit de carburateur, dat zal het niet zijn denk ik.
    Probeer eerst eens een andere bougie(ondanks dat de gemonteerde nog vonkt).
    Demonteer je cilinderkopje en controleer of de decompressieklep goed sluit.
    Monteer daarna weer een nieuwe koppakking.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #802632

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Het kan zijn dat de druk in je carter te hoog is geworden en je krukas keerring er uit geduwd heeft.
    Even controleren of die nog netjes op zijn plaats zit. Als dat niet zo is gewoon terugduwen en het liefst meteen een nieuwe er in.

    #802650

    Dasmoped
    Topic starter
    Berichten: 3

    @semmad @supersi, bedankt voor de snelle reactie! Ik ga direct aan de slag.

    #802938

    Dasmoped
    Topic starter
    Berichten: 3

    Goed nieuws, hij rijdt weer als de ouwe! De krukas keerring was inderdaad eruit. Nieuwe ingestoken en loopt weer vlot. Dikke merci!

    #802945

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Goed om te horen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.