ciao sprinter !!

Home Forums Techniek Framedelen ciao sprinter !!

This topic contains 22 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by hansieb 14 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #161611

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    hallo,

    ik heb me een vespa gekocht met een 50cc tje orgineel dus

    nu wil ik het volgende bereiken om al die mensen met hun earox eens iets anders te laten zien
    een … mooie vespa maken die nog nooit gebouwd is al kost me dit 4000 euro maakt niet uit
    het draait me niet allein om het eerste maar ook ben ik een hele grote vespa liefhebber
    zoals jullie konden lezen word het een sprinter.

    ik wil het volgende gaan doen:

    een 80cc mallossie max tuned
    evolution carters met 19mm caburateur
    vollewangen krukas
    simonini calibrata
    mallossie vario voor
    echte achter vario
    powerfilter voor de looks
    race vertanding
    dat voor zover het blok tot nu toe

    het frame:

    als eerste worden de zijkanten dichtgelast bij het achterwiel
    dan een buis tussen het frame
    ebr voorvork
    alles beste van beste remmen enz kabels bogiekop enz…

    neonlicht waar het mooi staat en speciale verlichting ook nog een contact sleutel op
    ontsteking maken voor tegen diefstal ook nog een stuun
    om het monster te dragen

    banden een gladde band meer een slik of zoiets

    nu nog een vraag kan ik 110 halen mit deze dingen?

    zeg maar wat er nog bij moet 100 is ook goed.

    KLEUREN:

    mijn idee is om de kleuren kombinatie van mijn oude honda camino toe te passen hier een foto

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-JND8NLCA-D.jpg

    zo was hij

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRXRZWAQ-D.jpg
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESDQKDLC-D.jpg

    als voorbeeld heb ik sils ciao en nog een andere maar daar komen ook nog foto’s van

    hoop dat ik hier veel reacties op krijg zodat ik mijn droom kan laten uitkomen en de mooiste vespa van nederland
    zowiezo heb.

    alvast heel erg bedankt!!

    mvg,

    virgil

    #164741

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Leuk idee, echter vind ik het wel wat geld verspilling om een compleet illegaal ding te bouwen.

    Ik heb zulke vespa`s al vaker gezien, vaak staan ze na dat ze net klaar zijn, al weer snel te koop.

    Zo stond er ook een tijdlang een Citta te koop in de omgeving van Amersfoort met een zeer snelle setup.

    #164742

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Waarom geen Simonini 2007 engine ? Geen gezeik of je de 100 haalt, dat lukt gewoon. Prijs zit ws niet ver van een compleet max getuned evo blok af en je hebt gegarandeerd meer koppel en vermogen ! Gaat ws nog langer mee ook.

    Legaal wordt de brommer toch niet dus waarom niet 82cc ipv 73cc van de 46.5mm malossi

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #164743

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Als je echt wil sprinten. Moet je geen zijkanten dichtlassen en alarm erop zetten. Zo min mogelijk gewicht en zo veel mogelijk power.

    #164744

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Gewoon voor een simo 2007 engine gaan. Het lijkt veel geld, maar als je alle onderdelen los haalt kom je ook op het bedrag uit.

    #164745

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Martijnvanheerde :
    Als je echt wil sprinten. Moet je geen ..

    ciao nemen XD

    #164746

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Da’s waar:D Gewoon een nice zelfbouwframe.

    #164747

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Zucht, weer hetzelfde topic van jou, je weet het allang maar je voert niks uit!

    Dus doen zoals arvid en hans zeggen, met nadruk op doen.

    #164748

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    hallo,

    ik zal nog eens over een simonini engine denken
    zaterdag ga ik beginen aan het project foto’s worden nog gepost

    gr

    #164749

    Rebel

    Hoezo doen wat niemand gedaan heeft.

    Sil heeft een dik apparaat.
    rest van de mensen hier hebben genoeg van diezelfde setups.

    en dat op lichte ciao’s

    jij wil er nog allemaal nutteloze zware troep op monteren.

    als je perse voor ciao wil gaan dan een simo enginge erop….

    desnoods laat je die helemaal max tunen (zover dat nog kan)

    #164750

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Trouwens, als geld echt geen rol speelt. Kijk eens voor een dik cilindertje voor op de simo engine, daarmee bedoel ik een watergekoelde. Ben je meteen van een eventueel koelprobleem af en je hoeft je frame minder aan te passen, waardoor deze niet minder stevig wordt.

    Daarmee bedoel ik: AM6 cilindertje oid…

    #164756

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    ik heb nog eens nagedacht en rondgekeken maar er is een probleem
    als mijn krukas ko gaat of een karter schuurt ben ik ver van huis

    ik rij gewoon het liefste 80cc veel van mijn vrienden hebben er ook ervaring mee trouwens
    een van mijn vrienden heeft 93kmpu gps gemeten gehaald met een malossie 80 leo handmade en sp engine met 13/13
    stond er echt raar van te kijken dus als ik mijn 80cc met evo carters haal en dan nog een beetje kietel dan
    moet ik toch ook een behoorlijke snelheid halen het kan nog zijn dat als ik hem verzekerd heb toch een
    2007 simonini blok koop of als het gaat een sprogattie maar dat zal wel niet lukken zijn er niet veel van
    wil kijken wat de max snelheid is met 80cc kan iemand me dat zeggen

    mvg,

    virgil

    #164757

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Leestekens:boos.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #164758

    mipgast
    Donateur
    Berichten: 146

    nouja, veel sucses
    ik ben wel benieuwd

    of het wat word weet ik niet… maar ik ga je niet vooraf af liggen zeiken.
    begin gewoon met je eigen ideen, en laat iedereen hier zien dat je t wel kan
    als je faalt word het wel een ander verhaaltje ja:P

    #164764

    virgil
    Topic starter
    Berichten: 1042

    hallo,

    ik heb heb net opgehaalt ik ga morge eens eerst een stukje rijden zodat ik het blokje kan uittesten
    ik rij dus eerst even een tijdje 50cc en daarna 80cc
    heb me even een 13/13 erop gezet met een powerfilter ga me ook de inlaat een beetje vijlen en cilinder tunen
    ook heb ik me nog wat trekveertjes gehaalt trekt goed zal morgen avond een paar foto’s maken want zaterdag
    gaat hij uit elkaar en word er gelast een belangrijk vraagje ik ben bang dat ik me door de tank las
    maar dat is proberen mijn vraag is waar kan ik dit het beste mee lassen met co2 of met electrode?
    ik denk co2 maar ik vraag het liever eerst aan jullie!

    dus morgen komen foto’s en misschien filmpjes

    mvg,

    virgil

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.