Home › Forums › Techniek › Framedelen › ciao sprinter !!
This topic contains 22 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by hansieb 14 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 september 2009 om 17:56 #161611
hallo,
ik heb me een vespa gekocht met een 50cc tje orgineel dus
nu wil ik het volgende bereiken om al die mensen met hun earox eens iets anders te laten zien
een … mooie vespa maken die nog nooit gebouwd is al kost me dit 4000 euro maakt niet uit
het draait me niet allein om het eerste maar ook ben ik een hele grote vespa liefhebber
zoals jullie konden lezen word het een sprinter.ik wil het volgende gaan doen:
een 80cc mallossie max tuned
evolution carters met 19mm caburateur
vollewangen krukas
simonini calibrata
mallossie vario voor
echte achter vario
powerfilter voor de looks
race vertanding
dat voor zover het blok tot nu toehet frame:
als eerste worden de zijkanten dichtgelast bij het achterwiel
dan een buis tussen het frame
ebr voorvork
alles beste van beste remmen enz kabels bogiekop enz…neonlicht waar het mooi staat en speciale verlichting ook nog een contact sleutel op
ontsteking maken voor tegen diefstal ook nog een stuun
om het monster te dragenbanden een gladde band meer een slik of zoiets
nu nog een vraag kan ik 110 halen mit deze dingen?
zeg maar wat er nog bij moet 100 is ook goed.
KLEUREN:
mijn idee is om de kleuren kombinatie van mijn oude honda camino toe te passen hier een foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JND8NLCA-D.jpg
zo was hij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRXRZWAQ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ESDQKDLC-D.jpgals voorbeeld heb ik sils ciao en nog een andere maar daar komen ook nog foto’s van
hoop dat ik hier veel reacties op krijg zodat ik mijn droom kan laten uitkomen en de mooiste vespa van nederland
zowiezo heb.alvast heel erg bedankt!!
mvg,
virgil
22 september 2009 om 18:04 #164741Leuk idee, echter vind ik het wel wat geld verspilling om een compleet illegaal ding te bouwen.
Ik heb zulke vespa`s al vaker gezien, vaak staan ze na dat ze net klaar zijn, al weer snel te koop.
Zo stond er ook een tijdlang een Citta te koop in de omgeving van Amersfoort met een zeer snelle setup.
22 september 2009 om 18:10 #164742Waarom geen Simonini 2007 engine ? Geen gezeik of je de 100 haalt, dat lukt gewoon. Prijs zit ws niet ver van een compleet max getuned evo blok af en je hebt gegarandeerd meer koppel en vermogen ! Gaat ws nog langer mee ook.
Legaal wordt de brommer toch niet dus waarom niet 82cc ipv 73cc van de 46.5mm malossi
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno22 september 2009 om 18:30 #164743Als je echt wil sprinten. Moet je geen zijkanten dichtlassen en alarm erop zetten. Zo min mogelijk gewicht en zo veel mogelijk power.
22 september 2009 om 18:36 #164744Gewoon voor een simo 2007 engine gaan. Het lijkt veel geld, maar als je alle onderdelen los haalt kom je ook op het bedrag uit.
22 september 2009 om 18:48 #164745Martijnvanheerde :
Als je echt wil sprinten. Moet je geen ..ciao nemen XD
22 september 2009 om 18:48 #164746Da’s waar:D Gewoon een nice zelfbouwframe.
22 september 2009 om 19:12 #164747Zucht, weer hetzelfde topic van jou, je weet het allang maar je voert niks uit!
Dus doen zoals arvid en hans zeggen, met nadruk op doen.
22 september 2009 om 19:34 #164748hallo,
ik zal nog eens over een simonini engine denken
zaterdag ga ik beginen aan het project foto’s worden nog gepostgr
22 september 2009 om 19:55 #164749
RebelHoezo doen wat niemand gedaan heeft.
Sil heeft een dik apparaat.
rest van de mensen hier hebben genoeg van diezelfde setups.en dat op lichte ciao’s
jij wil er nog allemaal nutteloze zware troep op monteren.
als je perse voor ciao wil gaan dan een simo enginge erop….
desnoods laat je die helemaal max tunen (zover dat nog kan)
22 september 2009 om 20:08 #164750Trouwens, als geld echt geen rol speelt. Kijk eens voor een dik cilindertje voor op de simo engine, daarmee bedoel ik een watergekoelde. Ben je meteen van een eventueel koelprobleem af en je hoeft je frame minder aan te passen, waardoor deze niet minder stevig wordt.
Daarmee bedoel ik: AM6 cilindertje oid…
23 september 2009 om 05:06 #164756ik heb nog eens nagedacht en rondgekeken maar er is een probleem
als mijn krukas ko gaat of een karter schuurt ben ik ver van huisik rij gewoon het liefste 80cc veel van mijn vrienden hebben er ook ervaring mee trouwens
een van mijn vrienden heeft 93kmpu gps gemeten gehaald met een malossie 80 leo handmade en sp engine met 13/13
stond er echt raar van te kijken dus als ik mijn 80cc met evo carters haal en dan nog een beetje kietel dan
moet ik toch ook een behoorlijke snelheid halen het kan nog zijn dat als ik hem verzekerd heb toch een
2007 simonini blok koop of als het gaat een sprogattie maar dat zal wel niet lukken zijn er niet veel van
wil kijken wat de max snelheid is met 80cc kan iemand me dat zeggenmvg,
virgil
23 september 2009 om 05:28 #164757Leestekens:boos.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 september 2009 om 06:48 #164758nouja, veel sucses
ik ben wel benieuwdof het wat word weet ik niet… maar ik ga je niet vooraf af liggen zeiken.
begin gewoon met je eigen ideen, en laat iedereen hier zien dat je t wel kan
als je faalt word het wel een ander verhaaltje ja:P24 september 2009 om 15:51 #164764hallo,
ik heb heb net opgehaalt ik ga morge eens eerst een stukje rijden zodat ik het blokje kan uittesten
ik rij dus eerst even een tijdje 50cc en daarna 80cc
heb me even een 13/13 erop gezet met een powerfilter ga me ook de inlaat een beetje vijlen en cilinder tunen
ook heb ik me nog wat trekveertjes gehaalt trekt goed zal morgen avond een paar foto’s maken want zaterdag
gaat hij uit elkaar en word er gelast een belangrijk vraagje ik ben bang dat ik me door de tank las
maar dat is proberen mijn vraag is waar kan ik dit het beste mee lassen met co2 of met electrode?
ik denk co2 maar ik vraag het liever eerst aan jullie!dus morgen komen foto’s en misschien filmpjes
mvg,
virgil
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.