Ciao S.I.E.M

Home Forums Perso’s Projecten Ciao S.I.E.M

This topic contains 10 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by ritze 6 years, 9 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #284751

    S.I.E.M
    Topic starter
    Berichten: 131

    Hallo allemaal.

    Niet zo lang geleden heb ik een vespa ciao aangeschaft. Ik had erg lang gezocht naar een ciao omdat ik de volgende standaart eisen wilden hebben bij de aanschaf.
    – spaakwielen
    – blauw kenteken (geen helmplicht)
    Na eindelijk een ciao te hebben gevonden die aan deze eisen voldeed heb ik heb besloten de ciao te kopen.

    De ciao was helemaal standaard toen ik hem kocht.

    Daarna is het eerste wat ik veranderd heb aan de ciao een sito citypower. Een erg lekkere uitlaat zonder veel herrie en geeft wat extra km/h tjes 😉

    Ook wilde ik erg graag een stang tussen mijn frame omdat ik dit er gaaf uit vond zien en omdat dit lekkerder zouw moeten rijden volgens wat mensen. Hier heb ik ook een topic over geplaatst en wat leuke informatie gekregen van jullie.



    ik ben niet de beste lasser die er is en de las ziet er ook niet erg mooi uit. Maar was geen probleem omdat ik van plan was om de lasnaad af te werken met polyester plamuur. (uiteindelijk ging het erom dat het goed vast zat:D)

    Erg fijn spul! stinkt wel een beetje:lol

    Daarna polyester plamuur opgedaan en in de primer gezet.

    Ik was nog niet tevreden dus nog een keer goed opgeschuurd. Dit was erg veel werk maar het resultaad mag er zijn.

    Daarna nog een keer afgewerkt met de primer en dan de echte kleur erop. Helemaal in elkaar gezet.

    En klaar!!! super tevreden met het resultaat.

    Nu misschien nog wat performance om de ciao nog wat sneller te laten lopen en vooral laten trekken.
    Dus als jullie hier nog tips voor hebben hoor ik het graag! :thumb

    Groetjes Siem

    #499676

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Die stang ziet er stevig uit 😀 Merk je het ook in stugheid?

    Harder laten optrekken is niet zo moeilijk, hangt van je budget af. Ik had des tijds als eerste opvoer setje een 41mm Dr cilinder gekocht en de inlaat gevijld. Samen met een 13/13, polini luchtfilter en een citypower rijd dat heel lekker. Kan je lekker met die poelie 80 blijven rijden 😀

    #499677

    S.I.E.M
    Topic starter
    Berichten: 131

    Hallo R.zwiers

    bedankt voor je tip! ik heb genoeg butget. het enige probleem is de rollerbank.
    Dit houdt me tegen om een grotere cilinder te kopen. Ik was nemenlijk van plan een polini W pport te kopen met een dellorto 13 mm carberateur. Ik ben alleen bang dat ik dat veel te hard ga voor mijn eisen. een vario lijkt me ook erg leuk maar ik weet niet of dat erg veel zin heeft op mij huidige setup.

    En de stang rijdt super fijn! je merkt de stugheid met name in scherpe bochten en het voelt gewoon steviger aan.
    Ook lijkt hij iets directer te reageren met sturen enzo.

    alvast bedankt.

    Groetjes Siem

    #499679

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Je mag richard zeggen hoor 😀

    Als je echt alleen maar harder wil optrekken kan je idd voor een vario gaan. Met je huidige setup kan dat prima hoor. Op alles valt wel af te stellen. Als je er dan een trekstarter van El Citta bij koopt krijg je hem nog makkelijk aan ook.

    Je kan natuurlijk ook voor kickstart gaan. Ben je wel wat duurder uit denk ik. Mijn voorkeur gaat uit naar de trekstarter. Zie mn perso maar in het filmpje hoe makkelijk het aan gaat.

    Als je een complete vario set vind 1/11.5 of misschien 1/13 kan je met je standaard blok best lekker optrekken. Koop je er een malossie of polini multi var bij en denk ik dat je top misschien 5 km lager komt te liggen dan met je poelie.

    Ik moet wel zeggen. Vario is leuk maar je moet wel van afstellen houden. Met poelie is het gewoon gaan.

    Das mijn mening.

    #499680

    S.I.E.M
    Topic starter
    Berichten: 131

    Ofeen cilinder die veel koppel geeft is dat een idee of werkt dat in dit geval niet ?

    #499681

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 439

    Grotere cilinders hebben meer power maar ook meer snelheid.

    Je kan bijvoorbeeld opzoek gaan naar een 38.4mm cilinder Avionic vond ik wel fijn. Redelijk wat koppel voor zo’n cilindertje. Ik had hem toen niet bewerkt. Maar de booster poorten zijn zonder veel moeite door te prikken.
    38.4 Dr zijn nieuw te koop bij JMPB. Alles groter heeft over het algemeen meer power en als je bij de A merken blijft zijn ze ook betrouwbaar.

    Kan ook even opzoek gaan naar iemand die misschien een gevlakte of hoge druk kop voor je heeft. Kleine schadelijke ruimte in je verbrandingsruimte resulteert ook in meer druk dus meer power ( optrekken).
    Als je eerst niet teveel wil uit geven kan je ook gewoon strakkere trekveertjes kopen. Setje van 3 kleuren van polini en de groene trekveertjes in je koppeling zetten. Kan een poelie 95 proberen, je raakt dan wat top snelheid kwijt maar wint wat trek kracht. Denk er dan wel om om ook de bij passende snaar te kopen.
    Je kan een grotere carburateur kopen. Ik zal persoonlijk nooit voor een replica gaan. Goedkoop is vaak duurkoop in mijn beleving.
    Een wat grotere carburateur op je normale inlaat kan prima. En ja kan altijd nog in je carter gaan vijlen.

    #499682

    S.I.E.M
    Topic starter
    Berichten: 131

    Bedankt voor alle informatie.
    Ik heb een setje trekveertjes van polini. Ik gebruik nu du groene. Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.

    Wat gaat een hogedruk kop kosten en wat kan ik er precies van verwachten ?

    #499683

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Het geeft iets meer trekkracht (verwacht er niet te veel van)
    Een hogedrukkop is in grote lijnen gezegd, bedoelt voor snelle cilinders waarvan de uilaatpoort hoger is en compenseert dus de lagere compressieverhouding.
    De squis opening is ook van belang even als de squis breedte.
    Zou je dat allemaal op je setup afstemmen dan heb je daar echt merkbaar resultaat van.

    Op een standaard cilinder heeft het niet zo veel effect.

    En wat de kosten betreft rond de 20 euro 😕

    Ik maak het meestal zelf, door wat van de kop af te vijlen, en daarna netjes te vlakken.

    #499684

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    S.I.E.M :
    het enige probleem is de rollerbank.
    Dit houdt me tegen om een grotere cilinder te kopen. Ik was nemenlijk van plan een polini W pport te kopen met een dellorto 13 mm carberateur.

    Als je een elektronisch ontstoken blok hebt kun je een begrenzer er tussen zetten. El Citta heeft zulke begrenzers geproduceerd en het werkt perfect!

    #499685

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Florian :

    S.I.E.M :
    het enige probleem is de rollerbank.
    Dit houdt me tegen om een grotere cilinder te kopen. Ik was nemenlijk van plan een polini W pport te kopen met een dellorto 13 mm carberateur.

    Als je een elektronisch ontstoken blok hebt kun je een begrenzer er tussen zetten. El Citta heeft zulke begrenzers geproduceerd en het werkt perfect!

    mja….de petten zijn ook niet van gisteren meer :lol

    Anders dr50 iets meer pit….8)

    #499694

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik vind het wel een leuke brommer 😀
    en volgens mij heb ik nog ergens een nieuwe 50dr liggen waar een stukje uit het hemd is, dit maakt niks uit voor de prestaties, maar wel voor de prijs 😀

    ik weet niet waar je in limburg woont, (ik zit bij nuth heerlen in de buurt)

    als je interesse hebt dan hoor ik het wel gr ritze

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.