Ciao Project ONE

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Project ONE

This topic contains 385 reacties, has 53 deelnemers, and was last updated by sombrero 15 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 386)
  • Gebruiker
  • #284023

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    Het begon allemaal op een dag toen ik 11 was. Ik droomde iedere dag van brommers en auto’s. Eerst wilde ik altijd graag een puch maxi s hebben om op te knappen tot mijn zestiende. Ik vond dit een leuke brommer om op te knappen. Ik was al flink aan het sparen om een te kopen
    Toen ik eens op een zondag bij mijn opa en oma
    was, hoorde ik mijn tante over haar brommer praten. Ze zij dat ze hem naar het stort ging brengen. Ik had geen idee welke brommer ze had. Maar dat maakte me op dat moment niets uit. Ik had gevraagd welke brommer het was. Ze zijn toen: ‘’EEN VESPA CIAO NATUURLIJK’’!!! Ik vroeg aan haar of ik hem mocht hebben en als antwoord kreeg ik: ‘’ als je er wat mee kunt mag je hem hebben hoor, maar ik zeg je het is meer roest dan brommer’’. Dat maakte me ook helemaal niets uit. Ik kon hem ophalen wanneer ik tijd had.
    Toen was het zover. Ik was na school met mijn broer op de fiets naar mijn tante
    gegaan. Mijn broer had de helm meegenomen en zijn brommercertificaat. Toen we daar aankwamen zag ik meteen een brommer buiten staan helemaal vol roest. We hadden hem geprobeerd te starten. En met een meter lopen sprong hij al aan.
    En hij reed onopgevoerd al 55 km p/H.(jah der zat wel een citypower onder mja….)
    Maar er was een probleem. Mijn broer moest hem naar huis rijden. Maar het zadel was afgebroken. Toen heb ik het zadel meegenomen op de fiets. Mijn broer moest daarom achter op het bagagerek gaan zitten.
    We hadden de brommer nog even vol getankt. En vervolgens is mijn broer door de veldwegen ermee naar huis gereden. En ik maar zo hard als ik kon gefietst om eerder thuis te zijn. Maar dat was me niet gelukt. Want de brommer liep al on-
    voor zo een oud ding.
    Toen ik thuis kwam had ik mijn broer getrakteerd op een zak M&M’s omdat hij voor mij de brommer naar huis had gereden ( en omdat ik medelijden had. HIJ HAD EEN ZERE KONT)
    Maar toen ik de brommer eens goed het bekijken was stoorde mij een paar dingen. Namelijk :,- de koplamp.

    -,de roest.

    -,de witte onderdelen.

    -,de kleur.

    -,en het stuur.

    -,en het kapotte zadel.

    In de lamp had ik meteen verandering gebracht. Ik was naar de PLUS-markt in Gulpen gefietst en daar had ik 2 halogeenspotjes gekocht van 12 volt, 20watt.
    Toen ik weer thuis was, was ik meteen weer de garage ingedoken en pakte de 7-gatenboor.

    zo is die koplamp geworden :

    ik heb wat bestellingen bij easyparts gedaan

    pakketjes waren eindelijk binnengekomen….

    zie hier de pakketjes:

    wat er in zit

    en nog wat…..

    en bij deze lak moet ik jullie iets vertellen.. ik zei zo tegen mijn leraar van beeldende vorming ” meneer mag ik van deze brommer een project maken voor punt” ja is goed zij die.. en toen zei ik zo van: ” maar ik moet hem wel helemaal spuiten en zoo eh” hij zo ” poeh je hebt dus veel werk aan dat ding eh.. en ik zei toen ” kan ik morgen de bon van de lak laten zien en dat u die 87 euro betaald.. en toen zei die van ” nee dat is wel een beetje veel eh” en toen zei die ik betaal je er wel 30 euro voor… dus heb ik de lak veel goedkoper gekregen haha…..:)

    ook ff naar cycleshop geweest:

    ook ff wat besteld op euroscooters.nl

    een benzine filter en een blauwe benzineslang….

    ik hebmijn frame gezandstraald en de velgen ook.
    zie hier het gezandstraaalde frame….

    ik heb het gezandstraald met dit pisool (lag in de annbieding bij de hornbach voor 40 euries)


    en dit straalgrit (voor 20 euro)

    daarna heb ik de velgen in de filler gezet.
    Zo zijn de velgen in de filler:

    toen wat zwarte lak erop gespoten. en wat blanke lak.

    zo ziet die gespote uit met de blanke lak en de band erop…..

    ik ben erg tots op mijn achterband. deze vind ik heel mooi. het is een vredestein stt band. (mooi profiel)
    hier zie je de vredesteinband…..

    toen wat bande zwart erop gesmeerd. en de blauwe ventieldopjes erop.

    en nu ben ik bij de praxis geweest effe een stang gaan halen voor tussen et frame
    deze stang moet ik er nog tussen lassen.

    oh jah …. voordat ik het vergeet. mijn achterklok lekte… ik vond maar niet waar die lekte… toen zag ik opeens een gaatje. daaronder zat een moer of sow… toen wist ik niet hoe ik het dicht moest maken… maar ff vanaalles geprowbeert. en toen kwam ik op het idee om het gat dicht te solderen. dit heb ik gedaan.. en hij lekt niet meer.
    ik heb wel heel veel tin moeten toevoeren. toen heb ik alles netje glad geveild… zodat ik geen viese klonters erop had zitten.

    oh jah ik heb nog een idee: ik heb hier al sinds de polini 911 uit is er een zitje van liggen en die wil ik er op polysteren.

    ik zoek ook nog een bedrijf zoals mm coating die coolchrome spuiten…..
    wie me kan helpen.

    mijn album link is : http://www.mijnalbum.nl/Album=MW83ZPDG
    ik ben nog van alles van plan maar dat zet ik dan ook wel op het forum…

    #447906

    Waauw-Ciao!

    :Dmooi die koplamp!

    #447908

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    klink leuk allemaal:)

    we zijn beneiuwet naar het vervolg en de foto’s!

    succes ermee:)

    Mike
    #447909

    andyman
    Bijdrager
    Berichten: 206

    flink verhaal inderdaat die koplamp is wel geinig
    wachten op meer foto’s

    Andy
    #447913

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    staan al wat meer fotos op
    ff bijgewerkt 😉

    #447914

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    nagepapegaaide koplamp van Iaccaloco.Heb je mooi gedaan trouwens.Al ideeen over het motorische gebeuren & de kleur??

    #447915

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    jazeker weer een limburger :). succes, ziet er al mooi uit.

    #447916

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Nou ziet er inderdaad al aardig uit. Zie dat je een tnt stuurtje hebt gekocht wat ik zeer aardig vind, maar welke voorvork komt er dan in?:)

    #447917

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    ja
    de kleur word metallic zwart
    de koplamp vond ik mooi en heb ze ook maar gemaakt. moet ze nog ff afwerken…
    de kappen laat ik bij mm coating of een anderbedrijf coolchrome blauw spuiten…
    maar ik zoek nog een ander bedrijf als mm coating want hun site ligt er momenteel uit dus kan ik geen contact opnemen.
    motorisch deni ik dat ik er een lichter vliegwiel in ga zetten en een 13/13 carburateur in stop… een powerfilter een kleinere poelie, inlaat uitveilen,, en de cilinderkop afvlaakken … als uitlaat wil ik een ninja usine.. en ik wil er een ebr voorvork op gooien.. en wat neon msschn. maar ik doe het niet egt extreem motorisch, want dan heb ik zo de woute achter me. die rijden de laatste tijd veel rond op sgool. en de rollerbank is pas goedgekeurd dus….. en men pa is wout. dus die merkt dat wwel. dus ik moet alles onopvallend doen eh

    #447918

    ciaoracer
    Bijdrager
    Berichten: 1375

    Nou qua uiterlijk denk ik wel dat het zeker een mooi dingetje zal worden. Waar woon je trouwens ergens in Limburg?

    #447920

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    Reijmerstok vlak bij gulpen en maastricht.. weinig wouten in reijmerstok zelf… maar in gulpen egt superr veel. bij ons op sgool is om de 2 weken rollebank
    maarja ik bn nog geen 16 dus ik moet sowieso ff w8ten tot ik kan rijden…

    #447921

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    srry dat ik het vraag eh… maar waar kan ik een aero spatbord kopen.. gaat dat bij 50cc.nl
    of bij jmpb.nl

    #447936

    sombrero
    Topic starter
    Berichten: 1270

    ciaoracer :
    Nou ziet er inderdaad al aardig uit. Zie dat je een tnt stuurtje hebt gekocht wat ik zeer aardig vind, maar welke voorvork komt er dan in?:)

    k denk dat ik voor de ebr voorvork ga….. vind ik persoonlijk erg mmooooiii…
    ik denk dat ik wel die veren eruit haal dan.. want dat vind ik iets klassieks en die van mij wil ik graag sportief hebben….

    ik hoop dat je hier genoeg mee weet…

    #447939

    Anoniem

    Ziet er veel belovend uit.
    vind alleen de koplamp niet denderend
    Suc6!

    P.S. Welk type band is dit van vredestein?
    Wat is tevens het prijskaartje per band?

    Groete,

    #447945

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Heb je een ebr voorvork dan ? of een tomos voorvork.

    Wel leuk 🙂 ben benieuwd wat het eindresultaat wordt. Wat voor setup wil je er onder gooien “?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 386)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.