Ciao – Carburateur loopt langzaam over

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao – Carburateur loopt langzaam over

This topic contains 2 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Wim V8 2 years, 5 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #813002

    JonnoM
    Topic starter
    Berichten: 1

    Hoi iedereen,
    Ik heb al een tijdje een probleem, mijn carburateur (dellorto SHA 12/7) loopt langzaam over. Zeg maar als ik hem uit elkaar haal, leeg haal en weer leeg er op zet, dan het kraantje open draai dan ligt er na 2 uur een klein beetje onder, het komt uit de overloop, dat weet ik zeker.

    ik heb hem meerdere keren uit elkaar gehaald, schoongemaakt, de vlotter en naald gecheckt, geblazen met Carburateur rechtop en ondersteboven en hij lijkt af te sluiten want ik kan er niet doorheen blazen, als ik benzine laat lopen en ik duw de vlotter omhoog dan stop hij met lopen.

    Ik heb hem nu al meerdere keren uit elkaar gehad en weet echt niet meer wat ik kan doen, iemand enig idee?

    #813003

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Waarschijnlijk is dan de vlotternaald niet helemaal 100% meer. Dus die zou je kunnen vervangen.

    Ook willen de vlotterbak en benzineslang banjo vaak lekken, dus check ook even of het niet daar vandaan komt.

    PS, ik heb mezelf aangeleerd om gewoon altijd de kraan dicht te draaien als ik hem stil zet

    No replacement for displacement
    #813004

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Kraan dichtdoen idd.
    En tank 98 benzine.

    Je kan bij voorbaat alvast je vlotternaald vervangen.
    Gewoon, omdat ie zeker 20 jaar oud is.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.