Brian’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Brian’s Citta

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by beenz citta 13 years geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #284517

    briank
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo allemaal,

    Zal me even voorstellen. Ben Brian, 19 jaar en kom uit Soest. Als werk/opleiding zit ik in de metaalbewerking. Ben al sinds me 12e bezig met brommers en ook al aardig wat gehad.

    Hoe het begon;
    Me broer had een citta toen ik 10 was ofzo, en mocht altijd achterop. Toen ik 12 was liet me pa me er is op rijden en sindsdien ben ik al verliefd op die brommertjes. Op me 14e begonnen met knutselen nadat me broer er 2 jaar niks meer mee had gedaan behalve laten roesten.

    De eerste update aan de citta;
    Zo was die (al was die eerst helemaal geroest, hier al deels geschuurd).

    En zo na is met de kwast geschilderd te hebben..:)

    Al snel kwam er een homoet uitlaatje onder en zo reed ik nog een jaar of 2 rond.

    Toen begon de snelheid te vervelen en moest er wat nieuws komen.

    Niet echt bijzondere foto of setup toen.
    In de tussentijd al wel van alles erop gehad;
    Leovince handmade
    Proma / leovince circuit
    DR43mm
    1 of ander EVG ding met w-poort
    pinasco w-poort
    polini 42mm
    En verder geen idee, iig nooit andere carters/carb in handen gehad.

    Aangezien dit niet hard genoeg ging/niet leuk genoeg was, besloot ik te zoeken naar een blok met kickstart & vario.
    Deze vond ik al snel in belgie, compleet met achterbrug/wiel en alles erop en eraan voor een zeer schappelijk prijsje. Gelijk gekocht en enkele dagen later in huis, gelijk zo blij als een gek aan de slag gegaan. Foto’s kan ik niet meer vinden op 1 na.

    Dit reed al zeer lekker, maar het uiterlijk was zo gaar geworden als ik weet niet wat, dus het was tijd voor een grondige ombouw. Helaas niet heel veel foto’s van het uit elkaar halen en alles, maar wel wat meer van de opbouw!:thumb

    Hier de schuur waar gebouwd werd, als het buiten niet kon.

    Frame werd zwart gecoat, en de rest RAL2004.

    Nieuwe spullen kwamen ook snel binnen, met dank aan JMPB!



    Gelijk gaan opbouwen.

    Het blok werd ook gereviceerd en spoelers op maat gemaakt.

    De cilinder die erop kwam:d

    En na een dagje knutselen stond ie in ieder geval al op wielen.

    Volgende dag verder met dit als resultaat (ja die stage6 sticker voorop ging eraf);


    Was toen een meeting hier in Soest, daar stond ie er zo bij:).



    Setup:
    Malossi DEPS 43mm
    13/13 dellorto met uitgeveilde inlaat
    Kickblok, spoelers op maat.
    Malossi voorvario – achter 100mm schijven std. koppeling
    Std krukas.
    Electronische ontsteking.
    Simonini racing uitlaat

    Ging km of 65 ofzo, niet echt bijzonder hard, had problemen met de ontsteking destijds.. Heel raar, met een NGK bougie liep die 50, draaide er een denso bougie in en ding ging ineens 65.. Klopte dus ergens niet, zal ook de afstelling geweest zijn.

    Vervolgens reed ik er prima mee weg, kom terug en even later stapt een maat op de brommer. Geeft gas en het voorwiel rolt er zo onderuit. Dit voorwiel heb ik echt nooit meer goed terug kunnen krijgen op 1 of andere manier, ook niet met hulp van lokale brommerzaken. Werd hier vrij chagrijnig van en uiteindelijk de citta tekoop gezet en verkocht aan iemand van het forum hier.

    Hier wat foto’s van toen ik hem verkocht incl. alle onderdelen, als ik nu terugdenk best zonde maar het is nou eenmaal zo, in ieder geval een nieuwe eigenaar die er goed mee omgaat.


    Toen even wat andere brommers gehad waarvan er 1 is gestolen, en met de 13e brommer die ik had heb ik afgelopen jaar een ongeluk gehad:con. Toen geen brommers/scooters gehad en voor autorijbewijs gegaan en een auto gekocht. Maar nu de zomer eraan komt en die auto toch te duur word voor alle kleine stukjes naar me vriendin heb ik besloten weer een citta te kopen.

    Aangezien ik eigenlijk liever 1 zocht met kickstart kwam ik snel uit bij Gerwin (BMW) van dit forum. Gister gaan kijken en ding is echt top, niks mis mee, ziet er erg goed uit en rijdt ook erg leuk. Dus Gerwin, nog is bedankt!
    Hier wat foto’s van hoe ik hem kocht (en van mezelf erbij).


    En met ander zadel omdat me vriendin toch erg vaak meerijdt wel en ik het persoonlijk een stoerder uiterlijk vind hebben.


    Setup:
    13/13
    Leovince HM
    Poulie 70
    Kickblok
    Electrische ontsteking

    Erg blij mee, alleen even van die voetsteuntjes voor achter besteld. Veel updates zullen er niet komen, meer richting de zomer misschien wel.

    Bedankt voor het lezen!

    Groeten,
    Brian

    #469761

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Net apparaat.

    Ik zeur vaak dat alle citta’s zwart zijn maar als je hem zo koopt valt je niks te verwijten.

    Veel plezier ermee.

    #469766

    BMW
    Bijdrager
    Berichten: 466

    Hey man:thumb

    Hij is goed aangekomen zie ik;)
    Nog veel plezier ermee

    Groeten:thumb

    #469769

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    Dit noem ik nou is een openingspost in een perso! :thumb leuk verhaal en veel foto’s :thumb
    Bijzaak: mooie brommer ๐Ÿ˜›

    #469770

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Prima, zo zien we ze graag ๐Ÿ˜‰

    Ik zou haast zeggen, weer de velgjes oranje laten coaten samen met het kroonstuk, dat was zoals je eerdere citta een super mooie combo.

    #469771

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Voor een 1e begin post is dit zeker meteen goed binnen komen:thumb
    En ook een mooie citta met een goeie degelijke setup:thumb

    #450785

    briank
    Topic starter
    Berichten: 2

    Bedankt allemaal! Zal ook wat meer posten op het forum in plaats van alleen mee te lezen.

    @ BMW; Ja echt een topding hoor, bedankt nog is.
    @ Hansieb: Misschien dat ie wel weer gecoat word, maar denk niet dat het dan oranje word. Dan liever weer iets anders om het origineel te houden, die kleur oranje rijden er nu helaas alweer meer van hier.

    Groeten,
    Brian

    #485274

    beenz citta
    Bijdrager
    Berichten: 22

    netjs mooi die stage 6 sickers en je koplamp hoe heb je dat zo gefikst?
    en hoe kom je aan die mooie treeplankjes?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.