Bram's Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Bram's Ciao

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Bram.P 2 weeks geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Bram.P
    Topic starter

Hoi,

Ik heb al eerder een post op dit forum gemaakt waarbij ik om advies vroeg wat ik met mijn brommer ging doen. Ik heb aan de hand van de reacties besloten om een andere brommer te kopen en om die ”op te knappen”. Dus ik ga hier een beetje mijn progressie bijhouden.image0 (1)

image0 (2)

Ik loop nu al tegen een probleem aan waarbij ik bij mij vorige brommer niet tegen aan liep. Ik wilde het motorblokje er onder uit halen maar ik kwam er achter dat ik dan de stekkers uit de bobine moet halen en door een klein gaatje moet proppen (?). Ik heb echt geen idee hoe ik dit zou moeten doen omdat die stekkers er niet doorheen passen. Het lijkt ook of dat de stekkers aan de bobine zijn vast gelijmd. Iemand een idee?

image0 (4)

Vespa doei
    Bijdrager

hey bram

de stekkertjes op de cdi // bobine is gewoon een kwestie van trekken
    als ze los zijn eerst de stekkertjes 1 voor 1 even door het rubbertje halen en dan passen ze door het gat in het frame

bij terug plaatsen wel eerst de stekkertjes even schoonmaken met contact reiniger en goed het rubber hoesje erom heen als dit moeilijk gaat kan je een beetje vaseline gebruiken dan sluit het ook beter af

groet Raimond

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Semmad
    Bijdrager

Maar….opknappen??

Deze is (lijkt) nog hartstikke mooi??  Toch?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Bram.P
    Topic starter

Maar….opknappen?? Deze is (lijkt) nog hartstikke mooi?? Toch? Gr. Wim.

Ja, de brommer is idd nog in een redelijke staat. Ik wilde niet beginnen met een brommer die bij wijze van zo van de schroothoop is gehaald.

Bram.P
    Topic starter

hey bram de stekkertjes op de cdi // bobine is gewoon een kwestie van trekken als ze los zijn eerst de stekkertjes 1 voor 1 even door het rubbertje halen en dan passen ze door het gat in het frame bij terug plaatsen wel eerst de stekkertjes even schoonmaken met contact reiniger en goed het rubber hoesje erom heen als dit moeilijk gaat kan je een beetje vaseline gebruiken dan sluit het ook beter af groet Raimond

Thnx! Het is nu gelukt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.