Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Bouten trillen los
This topic contains 17 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Anoniem 11 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 mei 2012 om 17:06 #211241
Hallo,
Weet iemand hoe je bouten met iets vast kunt zetten dat het niet los trilt? gisteren me voor as los getrild van de kapje waar de rem op vast zit. En vandaag me achtermoer afgedraaid van het achter wiel. Terwijl ik die zo strak heb aan gedrukt en zelfs laatste stukje dicht getrapt. Zat als een huis. Alleen trilt mijn brommer gigantisch waardoor alles los trilt. Weet iemand hier iets op?
23 mei 2012 om 17:21 #237804
paulhermensloctite schroefdraadborging, één drupje is genoeg op een bout/ moer.
NIET de hele schroefdraad volsmeren want dan krijg je het alleen nog los met een gasbrander :'( ( spreek uit ervaring )23 mei 2012 om 17:22 #238209
AnoniemAchterwielmoer maak ik altijd vast in de bankschroef, gewoon de complete velg inclusief klok en moer in de bankschroef inspannen en aan je wiel draaien, kun je je wiel als hefboom gebruiken.
23 mei 2012 om 17:23 #238361haha oke vet waar kan ik dat halen? heb er nog nooit van gehoord
23 mei 2012 om 17:27 #238363
paulhermensweet ik niet, heb ooit een grote flacon van mijn oude baas gekregen en daar doe ik al jaren mee en zal er nog jaren mee vooruit kunnen 🙂 maar denk als je schoefdraadborging in google gooit er vast wel wat gevonden wordt
loctite
lijkt duur maar aan een druppel per bout heb je genoeg23 mei 2012 om 17:31 #239032oke thanks @vertigo ik weet niet hoe je dat in de bankschroef wilt hebben volgens mij beschadig je alles. Maar ik heb het de band gewoon op de grond en met een grote sleutel vast gedraaid me een buis (dat dient als hefboom) maar te vergeefs. Had geluk dat ik niet viel de bout schoot los met 45 km moest nog zoeken om de bout heb hem uiteindelijk gevonden
23 mei 2012 om 17:33 #239066
AnoniemGewoon de moer in de bankschroef doen en de velg inclusief naaf erbovenop zetten en draaien 😉 Daarna je achterwiel weer in je frame monteren.
23 mei 2012 om 17:38 #238985Ja zo naja ik zal dat spul proberen op ze zoeken wat paul zij want dit is ook niks is de 3x al en 2 keer voor as. Vooras is zo ie zo heel raar om vast te draaien kan je heem moeilijk bij. de deksel wordt tussen 2 bouten vast gedraaid aan het vooras. Waar je haast niet bij kan
He paul zag net dat je je bericht hebt aan gepast. En de loctite hebt gevonden bedankt hiervoor. En je hebt verschilende nummers trouwens deze die jij hebt aan geklikt is gemiddelde-sterkte is dat wel sterk genoeg? En ik moet dit zien als een soort lijm? Ga het gelijk bestellen en de delen met een drupje insmeren
23 mei 2012 om 20:11 #228104Luchtsleutel is je beste vriend 😀
Idd wat vertigo zegt, wiel in de bankschroef.
23 mei 2012 om 20:25 #237697zoon grote wiel bout met lucht sleutel? ik zal het proberen met bank schroef maar an wel met een drupje loctite
23 mei 2012 om 21:50 #238338Kan prima hoor, maar vespatjes houden niet zo van veel geweld, dus beter kun je het in de bankschroef doen.
24 mei 2012 om 04:16 #238771
paulhermensik heb net even gekeken en heb zelf de 270 en dat verklaart meteen waarom het tegoed werkt,
■Speciaal aanbevolen voor het permanent verbinden van tapeinden in motorblokken en pomphuizen
■Geschikt wanneer regelmatige demontage voor onderhoud niet vereist isbankschroeven, luchtsleutels en hefbomen ? ik draai met een gewone baco al mijn achterlager aan bagger
24 mei 2012 om 16:42 #236575dan heb je een baco met een steel van 1mtr? loctite kan je gewoon als vloeibare vorm bestellen
voorbeeld, weet je waar je een beetje naar moet zoeken.
http://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/smeermiddelen/loctite-borgmiddel-5ml.html24 mei 2012 om 17:18 #229443@neogod jup een steel van 1 meter zorgt voor een hefboom effect kun je hem altijd nog net wat strakker draaien. Maareh heb de loctite 260 gehaald bij ferwerda automaterialen shop en zag trouwens dat brezan het ook heeft. Dus voor mensen die het zoeken volgens de verkopers kun je het bij alle auto shops krijgen. Maar paul mischien een rare vraag maar hoe kan ik het beste dat spul aan brengen? neem aan gewoon de bout 1 cm van de driehoeklager afdraaien en dan 1 drupje loctite en dan hard vast draaien? in plaats van bout eraf en op de bout een drupje dan heb je de hele as eronder zitten. En mijn collega had het over dat ik moest opzoeken wat voor moment zoon bout heeft? Zodat ik hem vast moet draaien met moment sleutel want te strak is ook weer niet goed? Iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk geen zin om na die tijd spul weer los moeten te branden alvast iedereen bedankt
24 mei 2012 om 18:16 #228773
paulhermensconrad heeft het ook,
@ jayjay, gewoon de moer eraf 1 of 2 druppels op de draad van je as en dan die grote moer erop, en dan goed vast
draaien tot je geen speling meer op je klok hebt en dan een nachtje wachten en dan is jou probleem weg.
dat branden valt wel mee, 30 tot 60 sec met de gasbrander en je moer gaat weer los of er niks is gebeurd,
en anders de gemiddelde sterkte nemen. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.