Bouten trillen los

Home Forums Techniek Problemen oplossen Bouten trillen los

This topic contains 17 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Anoniem 11 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #211241

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    Hallo,

    Weet iemand hoe je bouten met iets vast kunt zetten dat het niet los trilt? gisteren me voor as los getrild van de kapje waar de rem op vast zit. En vandaag me achtermoer afgedraaid van het achter wiel. Terwijl ik die zo strak heb aan gedrukt en zelfs laatste stukje dicht getrapt. Zat als een huis. Alleen trilt mijn brommer gigantisch waardoor alles los trilt. Weet iemand hier iets op?

    #237804

    paulhermens

    loctite schroefdraadborging, één drupje is genoeg op een bout/ moer.
    NIET de hele schroefdraad volsmeren want dan krijg je het alleen nog los met een gasbrander :'( ( spreek uit ervaring )

    #238209

    Anoniem

    Achterwielmoer maak ik altijd vast in de bankschroef, gewoon de complete velg inclusief klok en moer in de bankschroef inspannen en aan je wiel draaien, kun je je wiel als hefboom gebruiken.

    #238361

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    haha oke vet waar kan ik dat halen? heb er nog nooit van gehoord

    #238363

    paulhermens

    weet ik niet, heb ooit een grote flacon van mijn oude baas gekregen en daar doe ik al jaren mee en zal er nog jaren mee vooruit kunnen 🙂 maar denk als je schoefdraadborging in google gooit er vast wel wat gevonden wordt

    loctite
    lijkt duur maar aan een druppel per bout heb je genoeg

    #239032

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    oke thanks @vertigo ik weet niet hoe je dat in de bankschroef wilt hebben volgens mij beschadig je alles. Maar ik heb het de band gewoon op de grond en met een grote sleutel vast gedraaid me een buis (dat dient als hefboom) maar te vergeefs. Had geluk dat ik niet viel de bout schoot los met 45 km moest nog zoeken om de bout heb hem uiteindelijk gevonden

    #239066

    Anoniem

    Gewoon de moer in de bankschroef doen en de velg inclusief naaf erbovenop zetten en draaien 😉 Daarna je achterwiel weer in je frame monteren.

    #238985

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    Ja zo naja ik zal dat spul proberen op ze zoeken wat paul zij want dit is ook niks is de 3x al en 2 keer voor as. Vooras is zo ie zo heel raar om vast te draaien kan je heem moeilijk bij. de deksel wordt tussen 2 bouten vast gedraaid aan het vooras. Waar je haast niet bij kan

    He paul zag net dat je je bericht hebt aan gepast. En de loctite hebt gevonden bedankt hiervoor. En je hebt verschilende nummers trouwens deze die jij hebt aan geklikt is gemiddelde-sterkte is dat wel sterk genoeg? En ik moet dit zien als een soort lijm? Ga het gelijk bestellen en de delen met een drupje insmeren

    #228104

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Luchtsleutel is je beste vriend 😀

    Idd wat vertigo zegt, wiel in de bankschroef.

    #237697

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    zoon grote wiel bout met lucht sleutel? ik zal het proberen met bank schroef maar an wel met een drupje loctite

    #238338

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Kan prima hoor, maar vespatjes houden niet zo van veel geweld, dus beter kun je het in de bankschroef doen.

    #238771

    paulhermens

    ik heb net even gekeken en heb zelf de 270 en dat verklaart meteen waarom het tegoed werkt,
    ■Speciaal aanbevolen voor het permanent verbinden van tapeinden in motorblokken en pomphuizen
    ■Geschikt wanneer regelmatige demontage voor onderhoud niet vereist is

    bankschroeven, luchtsleutels en hefbomen ? ik draai met een gewone baco al mijn achterlager aan bagger

    #236575

    neogod
    Bijdrager
    Berichten: 35

    dan heb je een baco met een steel van 1mtr? loctite kan je gewoon als vloeibare vorm bestellen

    voorbeeld, weet je waar je een beetje naar moet zoeken.
    http://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/smeermiddelen/loctite-borgmiddel-5ml.html

    #229443

    jayjay00
    Topic starter
    Berichten: 117

    @neogod jup een steel van 1 meter zorgt voor een hefboom effect kun je hem altijd nog net wat strakker draaien. Maareh heb de loctite 260 gehaald bij ferwerda automaterialen shop en zag trouwens dat brezan het ook heeft. Dus voor mensen die het zoeken volgens de verkopers kun je het bij alle auto shops krijgen. Maar paul mischien een rare vraag maar hoe kan ik het beste dat spul aan brengen? neem aan gewoon de bout 1 cm van de driehoeklager afdraaien en dan 1 drupje loctite en dan hard vast draaien? in plaats van bout eraf en op de bout een drupje dan heb je de hele as eronder zitten. En mijn collega had het over dat ik moest opzoeken wat voor moment zoon bout heeft? Zodat ik hem vast moet draaien met moment sleutel want te strak is ook weer niet goed? Iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk geen zin om na die tijd spul weer los moeten te branden alvast iedereen bedankt

    #228773

    paulhermens

    conrad heeft het ook,

    @ jayjay, gewoon de moer eraf 1 of 2 druppels op de draad van je as en dan die grote moer erop, en dan goed vast
    draaien tot je geen speling meer op je klok hebt en dan een nachtje wachten en dan is jou probleem weg.
    dat branden valt wel mee, 30 tot 60 sec met de gasbrander en je moer gaat weer los of er niks is gebeurd,
    en anders de gemiddelde sterkte nemen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.