Blok probleempje(denk ik)

Home Forums Techniek Mechanisch Blok probleempje(denk ik)

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Semmad 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Sebas Cordingley
    Topic starter

Goedeavond,

Ik weet niet of ik de vraag op de juiste plek stel maar ik vraag maar ff raak.

Ik heb een vespa ciao snor staan waar ik een beetje aan sleutel in me vrije tijd.

Nu heb ik een beetje het volgende probleem:
    Ik heb het oude blokje er onderuit gehaald en uit elkaar gehaald om de hardstalen buisje eruit te halen en uit te vijlen. Helaas ben ik te ver gegaan met de dremel 🙁

Nou heb ik een nieuw cartertje gekocht waarbij het buisje eruit is. De inlaat is nu 11mm meen ik.
    Er zit een dellorto 13/13 op met een sproeier 54.
    Cilinder is standaard(38,2mm).
    Koppeling ook helemaal standaard. Standaard uitlaat en een 65 poelie achter met snor klok.

Nou probeer ik hem al een paar dagen aan de gang te krijgen maar het lukt me niet echt.
    Ik trek geen valse lucht. Bougie vonkt en krijgt benzine. Er zit een normale luchtfilter op en ik heb de stationair schroef 1,5 slag in gedraaid.

Met aanrennen slaat hij niet aan maar als ik met de boormachine probeer en dan volgas geef pakt ie uit eindelijk wel op maar moet ik vlink met me gas spelen om hem op gang te houden.
    Zodra ik dan de gas ook maar iets terug breng valt ie weg/uit en dan krijg ik hem niet meer aan(wel weer met boormachine en volgas)
    Dit maak ook geen verschil met de choke in.
    Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn??? Ik ben verder nog niet zo heel bekend met de ciao en hoop dat iemand me hier verder kan helpen 🙂

Wil eerst ff kijken of ik er zo uit kom voordat ik allemaal nieuwe onderdelen ga kopen 🙂

Alvast bedankt.

Semmad
    Bijdrager

Koop maar eens sproeiers 42-44-46-48 en probeer deze.
    Begin met de kleinste rijdt ie goed, ga een stap groter enz. begint ie bij een sproeier te viertakken monteer dan de sproeier van één stap er voor.

Wat is een normaal luchtfilter bij jou?
    Want de brommer is eigenlijk een snor, dus is er waarschijnlijk nog een snorfilter gemonteerd.
    De drie pijpjes bovenop hebben dan een extra kleine doorlaat, boor die uit tot max.

Staat de ontsteking perfect op tijd?
    Dit moet eerst en je moet het zeker weten!
    Heb je punten of electronische ontsteking?

Als je geen onderdelen wilt kopen probeer deze sproeier eerst eens zonder luchtfilter.
    Hoe kom je dan aan die 13/13? Die zat er toch al niet op denk ik.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Sebas Cordingley
    Topic starter

bedankt voor de snelle reactie. ik had al zo een vermoede ja maar wilde eerst ff wat info hebben.
    ik heb idd een luchtfilter met drie pijpjes bovenop. ik weet alleen niet of het een brom of snor filter is?
    er zit verders niks in de filter op twee gaasjes na die in het mondstukje zitten die op de carb gaat.
    ik heb een puntenblokje. puntjes zijn goed afgesteld/op tijd gezet 0.45/0,5 mm. (zit nieuwe contactpunten in).
    die 13/13 carb zat er al op toen ik hem kocht.

ik zal ff wat sproeiertjes bestellen. zou ik er ook goed aan doen om er een snellere uitlaat onder te zetten?

mvg, sebasd

Semmad
    Bijdrager

Als jij de gaatjes uitboord tot de max is het zeker geen snorfilter meer.
    Als je een snellere uitlaat monteert (bijv een citypower)moet de sproeier ook weer een stapje groter als eerder beschreven.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.