Blok houdt in op top

Home Forums Techniek Problemen oplossen Blok houdt in op top

This topic contains 19 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Vespaatje 8 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #242220

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    😀 lool had het nog niet gezien 😀

    komen er nog veel meer als het goed is 😀 :thumb

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #242249

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Dames en heren,

    Ik kan jullie met trots vermelden dat het probleem verholpen lijkt te zijn, aanschouw:
    Ritze bedankt voor de tip van de stekkertjes, dank voor de 3333e post 😉
    Verder heb ik de variosnaar nog vervangen, het probleem zat m dus in een van beide.
    Tevens sproeier van 74 naar 70 gedaan, maar stationair wil nog maar een minuutje lukken.

    EDIT: probleem lijkt nog aanwezig, ik zie 2 mogelijke euvels; de uitlaat en/of de vertanding.
    Dat wordt morgen verder proberen.

    #242250

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Dat stotteren van het eerste filmpje is toch weg nu?

    Gr. Wim.

    #242251

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    met welke uitlaat rij je nu?
    de gianelly city power heeft een toeren tal rond de 6500 rpm @45km/h
    gezien je gele drukveer hebt week ik niet of de rollen zwaar genoeg zijn.

    wat je ook kunt doen de rollen uit de vario halen en kijken op welk toerental het vermogen ongeveer zit.
    het kan dan dus zijn dat je nu te lichte rollen hebt voor die setup.

    ik rij bijvoorbeeld met een 46 malo en rv blok op een gigasnelly city poffer en die draait heel netjes op 6000/7000 rpm
    mijn rollen wegen dan gem. 6.2 gram ongeveer (std drukveer)

    meeste 2 takt blokjes hebben op het boven gebiedt niks meer daar en dan zal de vario het koppel niet goed gaan verwerken,
    eigenlijk zou je met je vespa vario altijd zwaarder moeten stellen omdat het toerental evenredig met de snelheid omhoog gaat
    dus als je 35 rijdt dan zou je 5500 rpm draaien, maar op 70 zit je al op 6750 rpm
    dus als jou vario instelling bij 35km/h al 6500 toeren draait dan kom je bij 70 km/h een veel hoger toerental uit waar geen boost en of koppel zit.

    dit is dus eigenlijk een nadeel van de ciao vario (er zit geen torque drive in de koppeling)

    als je met de simo racing rijd, zou ik wel even kijken of er geen dikke koolstof opbouw in de uitlaat zit waardoor de flow word tegengehouden.
    het zou ook een vrij hoogtoerige uitlaat moeten zijn.
    dus je zou beter even de city power erop kunnen zetten om te testen of het blok zelf wel goed werkt.

    met die city power moet die vrij makkelijk op het achterwiel gaan (tot 35km/h)

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #242256

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Ik rijdt met een gianelli citypower en ik denk dat je gelijk hebt over de rollen.
    Gisteren heb ik mijn koppeling met std veren gereviseerd en er weer onder gehangen.
    Dit in combinatie met 8,5 gram (zware) rollen rijdt wel lekker (67 km/h).

    De ciao gaat idd vrij gemakkelijk op het achterwiel ondanks de zware rollen.
    Als ik m meeneem naar toertjes hang ik er de technigas cc of de fire eronder, zal wel wat harder gaan. 🙂

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.