met welke uitlaat rij je nu?
de gianelly city power heeft een toeren tal rond de 6500 rpm @45km/h
gezien je gele drukveer hebt week ik niet of de rollen zwaar genoeg zijn.
wat je ook kunt doen de rollen uit de vario halen en kijken op welk toerental het vermogen ongeveer zit.
het kan dan dus zijn dat je nu te lichte rollen hebt voor die setup.
ik rij bijvoorbeeld met een 46 malo en rv blok op een gigasnelly city poffer en die draait heel netjes op 6000/7000 rpm
mijn rollen wegen dan gem. 6.2 gram ongeveer (std drukveer)
meeste 2 takt blokjes hebben op het boven gebiedt niks meer daar en dan zal de vario het koppel niet goed gaan verwerken,
eigenlijk zou je met je vespa vario altijd zwaarder moeten stellen omdat het toerental evenredig met de snelheid omhoog gaat
dus als je 35 rijdt dan zou je 5500 rpm draaien, maar op 70 zit je al op 6750 rpm
dus als jou vario instelling bij 35km/h al 6500 toeren draait dan kom je bij 70 km/h een veel hoger toerental uit waar geen boost en of koppel zit.
dit is dus eigenlijk een nadeel van de ciao vario (er zit geen torque drive in de koppeling)
als je met de simo racing rijd, zou ik wel even kijken of er geen dikke koolstof opbouw in de uitlaat zit waardoor de flow word tegengehouden.
het zou ook een vrij hoogtoerige uitlaat moeten zijn.
dus je zou beter even de city power erop kunnen zetten om te testen of het blok zelf wel goed werkt.
met die city power moet die vrij makkelijk op het achterwiel gaan (tot 35km/h)