Benzine overflow

Home Forums Techniek Motorisch Benzine overflow

This topic contains 16 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Robster 3 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
  • #800468

    ultrabanaan
    Topic starter
    Berichten: 139

    Goedendag heren

    Ik ben bezig met een vespa ciao (+-1985) met een standaard uitgerust blokje
    Origineel carter
    Originele kop
    Nieuwe cilinder met zuiger
    Standaard 12/7 carburateur (38)
    Standaard luchtfilter

    Ik heb een nieuw cilindertje geïnstalleerd en heb hem even gestart. Hij liep perfect, heb hem mooi stationair afgesteld en enkele keren aan en uit gezet.
    Enkele uren de vespa op zij gezet en weer begonnen aan een foutje in het cardan.
    Toen ik hem pakte liep er niet overdreven misschien wel een halve liter benzine uit de uitlaat. Deze was volledig gevuld en liep leeg.

    Heb de carburateur nog eens open gehaald maar hij lijkt normaal, alles ziet er goed uit en weet ook echt niet meer waar het kan liggen.

    #800480

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Dit: https://www.dellorto.co.uk/shop/dellorto-motorcycle-carburettors-parts/carburettor-parts/jets-needles-floats-calibrated-parts/7420-float-sha-early-type/

    Of dit ( meest waarschijnlijk…):

    2838 Needle valve

    Heb je misschien ethanol houdende benzine getankt?
    Daar houdt de kunststof punt van de vlotternaald dus niet van…

    #800483

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Is dit het zelfde?

    https://www.jmpbonderdelen.nl/sha-vlotternaald-dellorto-13-13.html

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800486

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Lijkt erop maar is meer dan de helft goedkoper, en dan twijfel ik een beetje of het wel 100% origineel Dellorto is…
    Ook hier: alleen voor origineel Dellorto gaan, geen imitatie…!!!
    ( imitatie kunststof vergaat vaak nog veel sneller…kwaliteit is niet gegarandeerd…).

    #800563

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Is dit het zelfde? https://www.jmpbonderdelen.nl/sha-vlotternaald-dellorto-13-13.html Gr. Wim.

    Is dus volgens JMPB imitatie….

    #800567

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Heb je dit aan JMPB gevraagd? Als ik op hun site kijk zie ik het originele dellorto logo erin staan. Als ik vervolgens kijk onder de tab “merk” staat er dellorto carburatori.

    #800573

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Heb je dit aan JMPB gevraagd? Als ik op hun site kijk zie ik het originele dellorto logo erin staan. Als ik vervolgens kijk onder de tab “merk” staat er dellorto carburatori.

    Yep, mailtje gestuurd, en eerlijk antwoord gekregen: “imitatie”.
    (Daarom koop ik carb.onderdelen  ALLEEN maar bij http://www.dellorto.co.uk)
    Origineel is (een stuk) duurder, daarom wordt er veel imitatie verkocht in Nederland brommerland, helaas.
    Veel van de problemen hier op het Forum vwb “drivability” ( warm/vastlopers..!!) zijn volgens mij dan ook terug te voeren op het gebruik van inferieur spul, zoals goedkope nep sproeiers etc.

    #800575

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Dit “INC” tekentje moet er altijd opstaan als het origineel Dellorto is…

    #800576

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Hier nogmaals:

    #800578

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Screenshot_20200727-230202  Ik geloof ongetwijfeld dat tussen imitatie en origineel een verschil zit. Ik refereer alleen naar wat ik kan zien op de JMPB site en dat is dit. Zelfde logo erin. Echter denk ik dat je vastlopers niet kan toewijzen aan het gebruik van imitatie sproeiers. De sproeier guide hier op de site zal misschien niet overeen komen. Met de setup die men gebruikt. Maar het is wel zo dat als een motortje goed is afgesteld met je de juiste sproeier imitatie/origineel ( maakt niet uit). Dat dit over het algemeen ook goed blijft. Als de berijder niet ervaren genoeg is om te merken of zijn motortje niet meer mooi loopt door bijvoorbeeld hoogte verschil, temperatuursverschillen, luchtdruk ect. Kan je de schuld aan een imitatie sproeier toewijzen. Maar dat is echt de oplossing niet. Ik probeer je hier trouwens niet aan te vallen, ik vind het alleen ongekend dat je zoveel moeite doet JMPB te mailen voor het probleem van iemand anders. Maar wat betreft het probleem van ultrabanaan. Heb je de carburateur al eens gedemonteerd van het blok en gekeken als je hem op de vlotterbak laat staan aangesloten aan je tank om te kijken waar het uitkomt. Je zou eens kunnen kijken of je vlotter nog wel drijft geen gaatje erin zit. En kijken als je je vlotter omhoog duwt aangesloten op je tank of hij wel afsluit. Succes

    #800579

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Voorbeeld: Ciao met origionele Dellorto sproeier 54 loopt bij hogere temperaturen niet echt lekker meer, want mensel te mager.
    Uit de bak wordt een (gebruikte?) sproeier 57 gepakt, niet nieuw en zonder logo, dus niet origineel ( Dellorto heeft nl. alleen even maten).
    Moet nu beter zijn, want mengsel is rijker denkt de eigenaar.
    In werkelijkheid kan deze nep sproeier misschien wel een boring hebben van bv. 53…
    Buiten temp. is inmiddels nog hoger geworden, brommer loopt nog slechter, berijder geeft nog meer gas…gevolg laat zich raden, en er wordt nooit aan de sproeier gedacht….

    (Overigens is het geen grote moeite om even een mailtje naar een bedrijf te sturen.
    Doe ik ook af en toe naar mijn favoriete benzine merk, om naar de evt. ethanol toevoeging te vragen…)

    #800580

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Screenshot_20200727-230202 Ik geloof ongetwijfeld dat tussen imitatie en origineel een verschil zit. Ik refereer alleen naar wat ik kan zien op de JMPB site en dat is dit. Zelfde logo erin.

    Bij levering zal dat logo er waarschijnlijk NIET opstaan…kan ook niet voor die prijs, een sproeiernaald is een redelijk gecompliceerd precisie onderdeel, en dat heeft nu eenmaal een prijs ( en daarom wordt het blijkbaar ook geïmiteerd…!!)

    #800581

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Eerlijk antwoord op mijn vraag naar de originaliteit van de door JMPB aangeboden sproeiernaald:

    Hello, Rob.

    nee, dit is imitatie.

    Best Regards,
    Martijn JMPB
    Support team,
    JMPB

    You can update the ticket via web interface or by replying to this email.
    When updating the ticket via email, keep the ticket ID in the subject line to ensure that your reply will be tracked appropriately.

    JMPB
    Rheezerend 132B
    Dedemsvaart, 7701BJ,
    Nederland

    #800582

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Robster, de bestuurder die jij beschrijft voelt dat de brommer niet lekker loopt bij een hogere buitentemperatuur als voorheen. Hij merkt dat hij te arm loopt. Hij slaat de stap over om zijn bougiekleur te controleren en zet meteen een grotere imitatie sproeier erin. Die eigenlijk 1 maatje kleiner is als voorheen. Hij gaat rijden merkt dat hij nog steeds niet goed loopt. Terwijl de buiten temperatuur nog hoger is geworden. Vervolgens blijft hij doorrijden zonder de bougiekleur te checken. En vervolgens loopt hij kapot. Schuld imitatie sproeier? Ik zeg valse lucht, want bij een hogere buitentemperatuur mag je je sproeier kleiner zetten. Maar je zult ten alle tijde de kleur van je bougie moeten controleren. Het enige wat ik kan zeggen gebruik tijdens het afstellen sproeiers van 1 fabrikant. Zodat je jezelf niet voor de gek houd.

    #800583

    Robster
    Bijdrager
    Berichten: 183

    En die imitatie sproeiers komen allemaal van dezelfde fabrikant…??

    En waar hebben we het nu helemaal over…??
    Een imitatie sproeier kost ca. €1,0- €2,00 en een originele Dellorto ca. €3,00…
    En die sproeiernaald geen €5,00 ( imitatie) maar het dubbele…big deal..!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.