Athena poorterij vs speedengine poorterij

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Athena poorterij vs speedengine poorterij

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by gekkehenk 14 years, 8 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #203413

    gekkehenk
    Topic starter
    Berichten: 119

    Ik wil graag na een aantal jaren weer eens met een speedengine carter gaan rijden.

    Ik wil een Athena cilinder gaan gebruiken maar ik zit met de spoelpoorten, die komen niet mooi overeen.

    Wie heeft er ervaring met deze combo en kan mij vertellen of met wat vijl en freeswerk het aan te passen is?

    Een foto is altijd handig van het eventuele knutselwerk 😉

    Thnx (y)

    #207013

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    De boosters kan je 2 grote van maken, die komen dan wel overeen met de speedcarters.

    De grote poorten komen niet echt mooi overeen….volgens mij op een std. carter nog beter aan te passen.

    Je zou ze wel dieper dan dit kunnen maken en het spijltje scherper.

    #207014

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    cool, kan je die uitlaat poort ook groter maken?
    zijn zeker van die berekeningen voor nodig.
    en ik hou nie van wiskunde…

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #207015

    gekkehenk
    Topic starter
    Berichten: 119

    Edjuh :
    De boosters kan je 2 grote van maken, die komen dan wel overeen met de speedcarters.

    De grote poorten komen niet echt mooi overeen….volgens mij op een std. carter nog beter aan te passen.

    Je zou ze wel dieper dan dit kunnen maken en het spijltje scherper.

    De grote spoelpoorten gaat het mij ook om, de boosterpoorten was mij al bekend dat het ging passen.

    Thnx voor de info (y)

    #207017

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Je kan het best wel frezen, er zit een ”randje” boven de spoelpoort die je heel gemakkelijk weg kan halen. Maar ook zonder optimale voeding zijn het nog topcilinders:thumb Zonder boosters haalde ik nog 65 met 95 poelie:D

    #207016

    st3yn
    Bijdrager
    Berichten: 683

    De afwerking van een nieuwe 46 athena is wel slecht trouwens.. de 4 fluitpoortjes moet je sowieso doorprikken met bijv een boormachine, want die zitten echt bijna helemaal dicht!
    Verder rijdt een 46mm Athena echt heilig op een speed engine blokje, vooral met simonini racing uitlaat. Gegarandeerd autowheelys 😀

    #207018

    gekkehenk
    Topic starter
    Berichten: 119

    Martijnvanheerde :
    Je kan het best wel frezen, er zit een ”randje” boven de spoelpoort die je heel gemakkelijk weg kan halen. Maar ook zonder optimale voeding zijn het nog topcilinders:thumb Zonder boosters haalde ik nog 65 met 95 poelie:D

    Ik heb inmiddels een 50cc Athena besteld in Duitsland want daar krijg je de juiste zuigers er nog bij geleverd (zuigerveerslotjes op de juiste plek). Bij de 50cc uitvoeringen wel in ieder geval.

    Nu ff een weekje wachten en dan aan de knutsel 😀

    #207019

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Die dingen van JMPB happen niet hoor;) Bij mij niet en die hebik als eerste cilinder behoorlijk geragt:D

    #207020

    gekkehenk
    Topic starter
    Berichten: 119

    Martijnvanheerde :
    Die dingen van JMPB happen niet hoor;) Bij mij niet en die hebik als eerste cilinder behoorlijk geragt:D

    Weet ik, heb er al één gehad maar dit zal uiteindelijk wel wat schelen. plus dat jmpb alleen maat F heeft liggen op het moment. Ik neem een maat A en heb dan nog genoeg speling over wat betreft een eventuele nieuwe zuiger maat 🙂

    edit: Dit wordt mijn 3de. De eerste mee gereden. De tweede alleen aangepast en is te koop met carter. De 3de is nu onderweg 🙂

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.