Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Athena poorterij vs speedengine poorterij
This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by gekkehenk 14 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
30 juli 2009 om 18:30 #203413
Ik wil graag na een aantal jaren weer eens met een speedengine carter gaan rijden.
Ik wil een Athena cilinder gaan gebruiken maar ik zit met de spoelpoorten, die komen niet mooi overeen.
Wie heeft er ervaring met deze combo en kan mij vertellen of met wat vijl en freeswerk het aan te passen is?
Een foto is altijd handig van het eventuele knutselwerk 😉
Thnx (y)
30 juli 2009 om 20:18 #207013De boosters kan je 2 grote van maken, die komen dan wel overeen met de speedcarters.
De grote poorten komen niet echt mooi overeen….volgens mij op een std. carter nog beter aan te passen.
Je zou ze wel dieper dan dit kunnen maken en het spijltje scherper.
30 juli 2009 om 20:23 #207014cool, kan je die uitlaat poort ook groter maken?
zijn zeker van die berekeningen voor nodig.
en ik hou nie van wiskunde…De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.31 juli 2009 om 18:45 #207015Edjuh :
De boosters kan je 2 grote van maken, die komen dan wel overeen met de speedcarters.De grote poorten komen niet echt mooi overeen….volgens mij op een std. carter nog beter aan te passen.
Je zou ze wel dieper dan dit kunnen maken en het spijltje scherper.
De grote spoelpoorten gaat het mij ook om, de boosterpoorten was mij al bekend dat het ging passen.
Thnx voor de info (y)
31 juli 2009 om 19:17 #207017Je kan het best wel frezen, er zit een ”randje” boven de spoelpoort die je heel gemakkelijk weg kan halen. Maar ook zonder optimale voeding zijn het nog topcilinders Zonder boosters haalde ik nog 65 met 95 poelie:D
31 juli 2009 om 21:12 #207016De afwerking van een nieuwe 46 athena is wel slecht trouwens.. de 4 fluitpoortjes moet je sowieso doorprikken met bijv een boormachine, want die zitten echt bijna helemaal dicht!
Verder rijdt een 46mm Athena echt heilig op een speed engine blokje, vooral met simonini racing uitlaat. Gegarandeerd autowheelys 😀31 juli 2009 om 21:39 #207018Martijnvanheerde :
Je kan het best wel frezen, er zit een ”randje” boven de spoelpoort die je heel gemakkelijk weg kan halen. Maar ook zonder optimale voeding zijn het nog topcilinders Zonder boosters haalde ik nog 65 met 95 poelie:DIk heb inmiddels een 50cc Athena besteld in Duitsland want daar krijg je de juiste zuigers er nog bij geleverd (zuigerveerslotjes op de juiste plek). Bij de 50cc uitvoeringen wel in ieder geval.
Nu ff een weekje wachten en dan aan de knutsel 😀
31 juli 2009 om 21:55 #207019Die dingen van JMPB happen niet hoor;) Bij mij niet en die hebik als eerste cilinder behoorlijk geragt:D
1 augustus 2009 om 00:12 #207020Martijnvanheerde :
Die dingen van JMPB happen niet hoor;) Bij mij niet en die hebik als eerste cilinder behoorlijk geragt:DWeet ik, heb er al één gehad maar dit zal uiteindelijk wel wat schelen. plus dat jmpb alleen maat F heeft liggen op het moment. Ik neem een maat A en heb dan nog genoeg speling over wat betreft een eventuele nieuwe zuiger maat 🙂
edit: Dit wordt mijn 3de. De eerste mee gereden. De tweede alleen aangepast en is te koop met carter. De 3de is nu onderweg 🙂
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.