Afstellen Vespa Ciao Snor

Home Forums Techniek Problemen oplossen Afstellen Vespa Ciao Snor

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Ralf 2 years, 3 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #813709

    Knaak94
    Topic starter
    Berichten: 16

    Hey forumleden!

    Ten eerste bedankt voor deze geweldige site, dagelijks al erg veel aan het lezen en heeft me al een beetje op weg geholpen!

    Sinds een week of 2 bezit ik een Vespa Ciao P25 snor, ben aardig nieuw in het klussen etc en loop tegen een aantal dingen aan.

    Momenteel heb ik een 13/13 carburateur erop met sproeier 48, een standaard uitlaat en Malossi filter. Als ik de vespa start maakt hij gigantische toeren en is niet af te stellen met de stationairschroef. Ben dus van plan hem straks los te halen en nog eens alles te controleren, gok dat er dus ergens valse lucht is. Het was wel een gigantische moeite de carburateur op het spruitstuk te krijgen van de carter, dus ben bang dat straks weer het verloopbusje problemen geeft… Heb wel al 2 nieuwe verloopbusjes van Jos Dijkman, maar deze kreeg ik er moeilijk in, terwijl ze toch echt voor een SHA 13/13 van Dellorto zijn!

    De standaard poelie ga ik vervangen door een 70 poelie met bijpassende v-snaar en ook zet ik er een Gianelli Citypower onder, alleen helaas komt deze tegen mijn achterband aan? Iemand tips hoe ik dit het beste kan oplossen?

    Overigens heb ik er een bougie B6HS inzitten, moet hier nog een sleutel voor hebben, welke maat is dit? 21mm zeker?

    Ook wil ik graag nog tips betreffende mengsmering. Momenteel heb ik 1:40 Euro 98 (E5) gemengd met vol-synthetische olie van Castrol.

    En hoe zit het nou met de Choke? Hoor je de brommer altijd te starten met choke? En daarna schiet hij er weer vanaf? Dit is nu namelijk nu wel het geval, ik dacht dat ik daarmee goed zit.

    Hopelijk vind ik hier een aantal antwoorden en kan ik eventueel met nog wat vragen terecht, heb geen zin om hem continu naar een brommerboer te brengen, wil graag zelf meer leren en stappen maken!

    Fijne dagen allemaal!

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 years, 3 months geleden door Knaak94.
    #813717

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    De nood van de choke is per brommer verschillend, en of het blok warm of koud is.
    Je leert het met de tijd wanneer de choke bij de jouwe nodig is.

    Mengsmering 1:50 is ruim voldoende.

    B6HS bougie is de juiste.
    De sleutelmaat is idd 21mm.

    Is de uitlaat wel voor een ciao?

    Wat heb je allemaal moeten doen om de carb
    passend te maken?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #813719

    Knaak94
    Topic starter
    Berichten: 16

    Duidelijk, thanks voor je snelle antwoorden!

    De carb ging er moeilijk op, had de bout wel losgedraaid, maar maakte weinig verschil. Uiteindelijk flink moeten doorduwen.

    Ga hem later vandaag even eraf halen en nakijken, en meteen die poelie 70 met bijhorende V-Snaar erop zetten.

    Ja, heb de juiste Citypower voor Ciao! Maar het einde komt na monteren tegen de achterband aan, zit te bedenken hoe ik dat kan oplossen, buigen gaat denk niet heel gemakkelijk.

    Sproeier zit denk ik wel in de goede richting, heb dit aan der hand van de sproeier tabel hier op de website gedaan.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 3 months geleden door Knaak94.
    #813721

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Heb je een (te)brede band soms?
    Zit je wiel recht?
    Draai de vier bouten los en druk je wiel op de plaats van de uitlaat naar de linker kant,
    snel vastdraaien, klaar.
    Dat lukt soms iets omdat de gaten net wat groter zijn dan de bouten.
    Of sla voorzichtig een deukje in de demper met een rond(vorm van de band) hout er tussen.
    Soms lijkt het wel of het deukje er in hoort. Als het je netjes lukt.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #813725

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    nog 1 ding : je geeft aan dat hij veel toeren maakt, is de gaskabel niet te strak afgesteld ? Komt de gasschuif wel helemaal naar beneden ?

    Gr Ralf

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.