Afstellen evo blokje.

Home Forums Techniek Opvoeren Afstellen evo blokje.

This topic contains 77 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Johanzz 13 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
  • #184565

    Anoniem

    hallo,

    Ik ben momenteel bezig met het inrijden van m’n nieuwe evo blokje,alleen krijg ik hem niet lekker afgesteld.Met een 80 sproeier rijd hij het best,maar blijft onderin flink 4takten,eenmaal op snelheid loopt hij mooi rustig maar geef je dan even volgas dan houd hij in.Nu zul je denken dat er een kleinere sproeier in moet en klaar,maar ga je al een maatje kleiner valt hij dood zodra je meer dan kwart gas geeft.Weet iemand ook wat de standaard maat is van de gasnaald(phgb19)

    Alvast bedankt

    #197503

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Als je er een 46 polini op hebt zitten loopt het met de volgende afstelling zeker goed:

    spoeier 84
    Clipje op het één na bovenste groefje van de gasnaald
    luchtschroef 1,5 slagen open
    Malossi Power filter (met het orginele luchtfilter is afstellen bijna niet te doen als je het mij vraagt)

    De fijnafstelling moet je zelf ff bekijken maar met bovenstaande afstelling vind je het wel goed denk ik;)

    Succes:thumb

    #197506

    Waarom?

    Als ik er een grotere sproeier in stop,gaat hij nog meer 4takten.Hij stopt hiermee als je ongeveer 40km rijd en bij volgas merk je dat hij wel voldoende krijgt toegediend,alleen houd ie in.
    Ook loopt hij prima stationair.

    #197507

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Het evo blok wat ik nu heb liggen loopt op een sproeier 78, gaat helaas niet heel erg hard:(

    Grotere sproeier = idd 4takten

    Gasnaald = origineel een W12 (W19 naald is exact gelijk aan een W12 naald)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #197510

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    ik had op mijn 80 malossi brevettato op evo engine een 88 sproeier met een merkloze powerfilter die ik nog had liggen.. Ding liep echt goed, starten koud in 2 stappen en liep perfect stationair. 78 zoals arvid heeft heb ik niet eens geprobeerd met 82 was kleinste wat erin gezeten heeft 😉

    #197512

    SirJohn
    Bijdrager
    Berichten: 135

    dan moeten jullie ericbloemberg even pmen hij heeft 2 van zulke blokjes liggen en die lopen perfect zegt ie

    #197516

    Waarom?

    Wel raar dat jou evo blokje het wel deed (leon),ik heb namelijk dit blokje van je gekocht.Heb toen hetzelfde probleem gehad en ben zolang bezig geweest met afstellen dat ik met m’n gekke kop weer alles nieuw heb gekocht om te testen(bewerkt/onbewerkt carter)Nu heb ik eens gehoord dat er een soort werveling ontstaat in het inlaat traject van de evo die de toevoer belemmert,maar neem toch aan dat als Polini iets ontwikkeld het in ieder geval moet werken.Vandaar de bewerking,maar maakt tot nu toe geen verschil.
    Wel klote nu ik lees dat die van arvidw ook slecht loopt,die van mij is bijna hetzelfde bewerkt.
    Ga nu maar op zoek naar een andere hobby:) Als er nog mensen zijn met iedeeen,hoor ik die graag

    alvast bedankt

    #197517

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    is dat mijn oude? Waarom heb je er dan een 80 polini op gemaakt? Heeft hij nog gelopen met de 80 malossi brevettato die erop zat? Het enigste wat voor verkoop namelijk gedaan was is pinasco vliegwiel eraf en standaard vliegwiel erop 😉
    hoe de gasnaald en luchtschroef gesteld had zou ik echt ff niet meer uit het hoofd weten. Maar gebruik je de standaard evo filter of die power filter [die er bijde bijzaten] ?

    #197519

    Waarom?

    Heb meerdere filters gebruikt en rijd nu met een twin air filter, ook met de malossi cilinder gereden maar reed ook niet lekker.

    #197520

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    vreemd, ik heb mijne gekocht en ik ben er ook even zoet geweest met het goed afstellen ja. Ik heb hem toen meegehad naar de meeting dit jaar in thorn toen liep die goed, op de meeting trok hij nog de vsnaar doormidden :lol
    Ander snaartje erop deed die het weer gewoon, week later heb ik hem gedemonteerd en te koop gezet.
    Ik zou zeggen duw er een grotere sproeier in met die powerfilter die erbij zat, maar je zegt dat die dan gaat 4-takten..
    Hij trekt nergens valse lucht? En hij lekt ook niet bij de pakkingen of iets dergelijks?
    Ik heb er nooit met vario op gereden, altijd met poeli, al kan het daar natuurlijk eigelijk niet aan liggen 😉

    #197521

    Waarom?

    Valse lucht heb ik ook nog aan gedacht,maar bleek niet het geval.Als het goed is krijg ik dit weekend m’n nieuwe proma cannon binnen en hoop hier nog wat tips te krijgen,zodat we weer met vrisse tegenzin kunnen gaan afstellen:lol

    #197522

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    zou je misschien eens een filmpje kunnen maken van wat hij doet??

    #197523

    Waarom?

    Zou wel kunnen,maar gaat vandaag niet lukken.

    #197524

    Brommergirl
    Bijdrager
    Berichten: 23

    is het zo dat een sproeier altijd om de 2 gaat? bijv 52,54 of is er namelijk ook een 53?x

    #197525

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    inprincipe wel geloof ik,maar ik geloof ook dat je de oneven sproeiers kunt krijgen.
    heb er wel eens wat over gelezen;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 78)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.