Afgebroken uitlaatflens lassen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Afgebroken uitlaatflens lassen

This topic contains 6 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by ArvidW 10 years, 11 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #209249

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Hey,

    Ik weet dat er al verschillende topics zijn hierover, en ik weet dat het lassen van de flens mogelijk is. Nu vroeg ik me alleen af; is dit zelf te doen, of zou moet ik hier speciale gietijzer elektrodes voor moeten hebben?
    Zo niet, welke elektrodes zou ik anders moeten hebben?

    Gr,
    Flip.

    #228039

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 845

    Het is zelf te doen, alleen je moet het heel goed ontvetten.

    Gr

    Tis altied moar eem!
    #228038

    Flippo
    Topic starter
    Berichten: 514

    Maar word het dan niet te warm? Gietijzer is toch vrij broos, gaat het dan niet afbrokkelen?

    #228125

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Gaat perfect. Bij voorkeur een dunwandige stalen flens erop (laten) MIG lassen.

    Cilinder voorverwarmen is niet eens nodig, al kan het (als je het goed doet) ook geen kwaad.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #228124

    daniel citta
    Bijdrager
    Berichten: 137

    en langzaam aflaten koelen!! anders kans op scheuren, heb dit al eens gehad met een cilinder waarvan ik de uitlaatflens heb gelast

    #228123

    joelciao
    Bijdrager
    Berichten: 335

    het lassen gaat goed op die dr cilinder, heb zelf al eens een dr gelassen met gewoon electronen last apparaat, je moet hem alleen niet te hoog in stellen en je moet hem niet erna in water afkoelen, gewoon laten staat als je klaar bent dan koelt die vanzelf wel

    #227973

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Ik heb toevallig laatst op een Polini 46mm van een vriend van me nog een nieuwe flens gelast, ik heb dit met de TIG gedaan, ging prima en is heel stevig.
    Koel je cilinder nooit af want dat schrikt het en wordt het heel gevoelig voor afbreken etc, gewoon lassen en mooi af laten koelen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.