80 mm

Home Forums Mening & ervaring Poelies 80 mm

This topic contains 40 reacties, has 29 deelnemers, and was last updated by BMS Piaggio 5 years, 10 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
  • #152532

    Geert (H) Ciao

    jep standaard snaar wil poelie 80 wel op, je moet dan wel je blok naar voren zetten;) anders loopt ie niet of alleen met vies veel overtoeren.

    #152533

    Anoniem

    80mm loopt bij mij perfect 🙂 Perfecte combinatie tussen trekkracht en topsnelheid.

    #152551

    angel
    Bijdrager
    Berichten: 740

    ik had een 80 icm met snorklok maar dat liep HELEMAAL NIET lekker 😀 hij trok een beetje overtoeren op top. En ging ook niet makkelijk hard en liep slecht. Daarom overgestapt naar 70 met een sito uitlaatje en dat lostte alles op. 80 raad ik eerder aan voor een bromklok, met een snorklok loopt 70 gewoon relaxt (wel even een sito of citypuff oid aanschaffen en natuurlijk een sproeiersetje 40 –> 50. In theorie moet de motor een snorklok meer laten ronddraaien om het wiel rond te draaien, bij een bromklok is dit minder. Als je dus een kleinere poulie op een snorklok steekt dan lost het heel wat op! Maar hij moet klein genoeg zijn om genoeg winst te maken, wil je dit niet moet je dan echt wel een bromklok aanschaffen! maar een snorklok kan relax lopen.

    #152552

    green_white
    Bijdrager
    Berichten: 354

    wat een theorie:D

    #152553

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ja vooral omdat ie ingaat op een post van een DIK jaar terug:con

    #152560

    Koekwous
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Hoi het trekt voor geen meter op.

    Ik heb poelie 80 met 26″

    Ik heb:
    -Snorfiets (dus naaf enzo)
    -Standaard bromblok
    -Standaard brom uitlaat
    -Malossi luchtfilter
    -12/10 carburateur sproeier 60

    en met poelie 105 trok ie echt alles eruit bij het stoplicht en reed die 40-45 en nu met poelie 80 45-50 maar trekt heel langzaam op.

    Iemand een oplossing?

    #152561

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Zal door de 26″ komen denk ik. Is een behoorlijk groot wiel voor een Vespa…:pest

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #152534

    Koekwous
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Ah oke, maar is het dan niet raar dat ie nu maar weinig harder gaat?

    Want het verschil is echt groot procentueel!

    #152562

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Je kan strakkere trekveertjes proberen voor het optrekken, polini groen oid.

    Sproeier 60 in een 12-10 met een bromblok klinkt mij als onmogelijk in de oren, VEEEEEEL te groot. Stottert hij niet abnormaal?

    O ja je hebt een malossi filter, dump dat ding en zet er een normale op(met meer dan 3 gaten bij het gaasje). Dan een sproeier 43 oid en hij moet goed rijden.

    #152559

    Koekwous
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Hij stotterde niet nee, hij liep juist harder, misschien omdat ik een 26″ wiel heb dat ie harder moet werken ofzo?
    Oke, ik zal eens proberen om er weer de kleinere sproeier terug in te zetten.

    En ik zal ook eens kijken naar die trekveertjes!

    Bedankt!

    #774942

    BMS Piaggio
    Bijdrager
    Berichten: 37

    80mm poelie met bijbehorende v-snaar op mijn standaard SI brommer met sproeier 47 en originele Sito uitlaat gemonteerd. Eea afgesteld en GPS meting gedaan. Resultaat trekt iets langzamer op maar topsnelheid is 55,3 km.

    Blije Vespa Piaggio SI rijder
11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.