65cc dr op een vespa si met een 13/13 carburateur.

Home Forums Techniek Opvoeren 65cc dr op een vespa si met een 13/13 carburateur.

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 3 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #805901

    Spartafrank
    Topic starter
    Berichten: 116

    Hallo allemaal,
    Ik zit de laatste tijd heel erg te twijfelen om 65cc te kopen. Mijn brommer loopt nu 55kmph en ik heb een Proma CC uitlaat en een 13/13 caburateur. Nu is de inlaat niet gevijld dus heeft de carbutateur weinig zin. Ik zat te denken, wat als ik een 65cc dr er op zet, heeft de carburateur dan wel zin? En wat schiet ik eigenlijk op met een 65cc qua prestaties(hoe hard ik ongeveer ga en trekkracht). Ik hoop dat iemand mij hier advies op kan geven!

    Met vriendelijke groet,
    Frank.

    #805903

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Een 65cc voegt zeker een hoger koppel toe aan het vermogen.
    En het rijdt gewoon veel lekkerder.
    Iets meer kracht al bij een lager toerental.
    Veel harder zal het niet gaan, net aan 60 denk.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #805948

    Tattoo77
    Bijdrager
    Berichten: 10

    Hi
    De 13 mm Carb. komt het best tot zijn recht met een 13mm inlaat en dan in combinatie van een 65cc en een cc uitlaat en andere poulie gaat hij echt als de brandweer.
    Evt kun je de trekveertjes in de koppeling aanpassen voor een beter aangrijpmoment
    (Optrekken) gr Marcel

    #805952

    Spartafrank
    Topic starter
    Berichten: 116

    Hallo Marcel,
    Dan heb ik goed nieuws! Heb een vespa si met Proma CC uitlaat, poelie 80, 13/13 carburateur. Moet alleen de inlaat nog vijlen en een 65cc er op zetten. Ohja, ik heb ook zware trekveertjes!

    #805962

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Super:thumb
    Dan kan je ook nog je krukas timing optimaliseren en dan ben je helemaal het heertje.

    Krukas tuning berekenen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.