20 mm op speed engine

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden 20 mm op speed engine

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Magnus01 4 years, 6 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #790862

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    20191013_18331420191013_18394420191013_183833Ik heb sinds kort een Si met een Speed engine er onder die heel lang niet had gelopen. Qua uiterlijk best een mooi apart blokje, jaren 90 waarschijnlijk. Loopt nog niet, waarschijnlijk door kapotte condensator en lage compressie dus blokje er maar onder uit (en eerdaags pakkingen en zuigerveren bestellen) en zie ik dat de inlaat van het carter helemaal niet over een komt met het spruitstuk. Spruitstuk is duidelijk ooit eens bewerkt dus misschien dat ooit het carter vervangen is en er geen tijd meer besteed was aan de inlaat. Aan de plekken rond de inlaat is te zien dat het blok er toch wel lang zo mee gereden heeft. Heb alleen geen idee hoe een 20 mm het doet op een Polini 46 mm met Polini SP. Is het de moeite waard om de inlaat toch nog te bewerken of maar een kleine 13/13 er op te gooien?

    #790864

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Volgens mij gaat de doorlaat van een Speedengine maar tot 16mm, daarboven heeft het naar mijn weten weinig nut om een grotere carburateur erop te zetten. Tevens is het een niet origineel spruitstukje dus dat ie bewerkt is kan wel kloppen, anders zat ie niet op die Speedengine.

    #790865

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Mooi bouwwerk zo met die tuinslang er tussen haha.
    Er bestaan spruitstukjes om tot 16/16sha te gaan of met phbg carb’s te rijden.
    De laatste vereist vaak wel een stukje slijpwerk in je brommer om het geheel te laten passen.
    Met zoon spruitstukje is het misschien nog leuk om de inlaat iets te “flowen” omdat je van rond naar ovaal gaat.

    #790907

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Zo te zien heeft die er mee gelopen dus ik bewerk de inlaat maar. Spruitstukje is in de breedte en hoogte bewerkt dus ik denk wel dat ooit het grote carter vervangen is en het vorige carter een bewerkte inlaat had.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.