1970’s Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 1970’s Ciao

This topic contains 25 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by VespaChopper 12 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
  • #284393

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    Hallo,
    het is inmiddels weer een week geleden dat ik mijn Ciao Oldtimer uit 1970 kocht.
    Ik heb helaas geen foto’s meer van dat moment.
    Ik heb op de volgende foto’s het stuur het bagagerekje en de velgen 1x schoongemaakt.


    Inmiddels heb ik de velgen het stuur en het bagegerekje voor de 2e keer gedaan.

    Ik heb zojuist de wielen uit de ciao gehaald en tot mijn verbazing was het achterwiel nooit verwijderd geweest.
    De klok etc zat ook vast met bouten waarvan de kop met een 13’er los gingen i.p.v. een 17’er
    Hier ligt net als voren de originele band nog op.
    deze moeten toch echt plaats gaan maken voor nieuwe want zo goed zijn ze niet meer…

    Dit topic heb ik dus gestart om mijn verhaal te kunnen volgen voor degene die dit interesseert.
    Ik zal hier regelmatig nieuwe foto’s toevoegen en ook vertellen wat ik nu precies gedaan heb.

    Tips zijn zeer zeker welkom!
    Zo luid mijn eerste vraag: Zou ik hem laten omkeuren naar snorbrommer of niet?

    #461544

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    Ik heb in de garage ook nog een Vespa voorwiel gevonden waarvan ik altijd dacht dat het een 18inch wiel was…
    volgens mij heeft vespa dit nooit gemaakt dus moet het een 19 inch zijn.
    Zou dit leuk staan op de oldtimer?

    #461580

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    verdomd mooi oldtimertje…

    #461581

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Idd mooi brommertje. Maar hoezo maak je 3 perso’s aan… 1 voor je chopper, 1 voor je oldtimer, en 1 voor beide + nog wat andere brommers. 1 perso is in principe genoeg he;) Dus ik weet niet of je deze bij je andere perso kan voegen?

    #461582

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    VespaChopper :
    Ik heb in de garage ook nog een Vespa voorwiel gevonden waarvan ik altijd dacht dat het een 18inch wiel was…
    volgens mij heeft vespa dit nooit gemaakt dus moet het een 19 inch zijn.
    Zou dit leuk staan op de oldtimer?

    Punt 1: waarom zou je twee verschillende wielmaten willen?
    Punt 2: een 19 inch wiel past niet in een voorvork die gemaakt is voor een 17 inch wiel (vork veel te kort)

    We moeten onze oldies wel eens samen op de foto zetten he :thumb 19 & 17 in het rood, gezellig bij elkaar.

    #461539

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    3 perso’s ?
    Ik heb een perso voor de hele verzameling gemaakt maar dat gaat ook over de scooters etc.
    Dit is puur voor de Oldtimer.

    Hmm dan heb ik een 19 inch wiel over haha.
    Of misschien in de Chopper, dit moet wel passen met de zelfgemaakte voorvork.

    Ja Fons moeten we zeker doen! alleen is mijne een andere kleur rood he 😉

    #461589

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Voor dat je met Fons op de foto gaat moet je ook nog even een oldskool Piaggio balhoofdlogo scoren ergens…!
    Maakt het net even af!

    (wederom met dank aan Lennaert 😀

    Wat staat er in de dat 19′ wiel ingeslagen ? Post er eens een pic van !
    Misschien is het wel van een Kreidler velg ipv een Piaggio 😀
    Kun je hem aan Loek doneren..!

    #452088

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    miniciao1968 :
    Voor dat je met Fons op de foto gaat moet je ook nog even een oldskool Piaggio balhoofdlogo scoren ergens…!
    Maakt het net even af!

    (wederom met dank aan Lennaert 😀

    Wat staat er in de dat 19′ wiel ingeslagen ? Post er eens een pic van !
    Misschien is het wel van een Kreidler velg ipv een Piaggio 😀
    Kun je hem aan Loek doneren..!

    hey,
    ja dit plaatje heb ik nog, deze was mij alleen per ongeluk eraf gegaan (oude lijm of iets dergelijks)
    Maar deze ligt mooi op de werkbank.

    Ik zal straks even kijken wat er ingeslagen is 😉

    #461610

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    haha mijn brumbrum word wel voor veel gebruikt hier 😉

    #461614

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    Nou vandaag was niet zo’n heel productieve dag maar ben toch iets verder gekomen.
    Ik heb er even (niet vast gezet) andere wielen in gezet zodat hij niet omvalt:

    Zo kan ik er beter aan werken en de originele wielen ondergaan morgen even een brillo-beurt.

    Verder heb ik nog een tweetal foto’s gemaakt van het 19 inch wiel:
    Staat verder niets ingeslagen dus ik denk CIAO 19 INCH!

    Een foto van het motorbloknummer:

    Een foto van het embleem….

    mag dus best een nieuwe voor komen…..

    En een foto van de achterremvoering.
    Deze is een stukje dikker als het origineel…

    Verder ga ik morgen de wielen dus doen, de achterklok eens grondig schoonmaken en het blokje een beetje schoonmaken van de buitenkant.
    Ik ben er vandaag dus achterkomen het blok is evenals de wielen er nooit uit geweest….(in 40 jaar!)

    #439467

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    In een Ciao 19 inch velg staat sowieso de maat ingeslagen; 1,20 x 19. Jouw velgrand is (lijkt) breder dan die van mijn velgen. Jouw velg heeft 4 spaken meer dan mijn velgen.

    Leuk dingetje 🙂 Even strippen en goed schoonmaken tussen alle naden enzo. Als je hij weer mooi en lopend is, moeten we maar weer eens iets afspreken.

    #461616

    venner90
    Bijdrager
    Berichten: 62

    ben benieuwd hoe mijn ex-oldtimer ciao eruit komt te zien.
    ik blijf dit natuurlijk volgen :thumb

    #461627

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    venner90 :
    ben benieuwd hoe mijn ex-oldtimer ciao eruit komt te zien.
    ik blijf dit natuurlijk volgen :thumb

    Hey,
    leuk om te horen dat je het volgt;)
    En voor jou leuk om te horen dat hij in goede handen is 😀
    Ik vind het wel erg leuk dat de wielen en het blok nog nooit eronderuit zijn geweest! 😮

    @FonS:
    dan moet ik nog eens even goed gaan kijken of deze ingeslagen zijn.
    Maar wel vreemd dan want de naaf is precies vespa zelfs met het gat voor de km-teller….
    Ik ga mijn 17-inch velgjes helemaal klaar maken:) dan nog even de rest een beetje napluizen en maar eens afspreken idnerdaad.
    Op 27 juni is een grote oldtimer tour he…. Ga je niet mee? Ik namelijk wel;)

    #461674

    VespaChopper
    Topic starter
    Berichten: 203

    Gisteren en vandaag heb ik me lekker geamuseerd met de velgen….
    De achtervelg ziet een stuk beter uit, nog lang niet als nieuw maar wel als “kan ermee door”…
    nu nog de voorvelg -.-

    Verder ben ik erachter gekomen dat het géén vespa 19 inch wiel is FonS, je had dus gelijk 😀
    Het is een 1.50 x18 wiel, dus een 18 inch wiel ???
    Beetje vreemd want ik had het uitgerekend de doorsnede was 48, nogwat cm. Dit delen door 2,54 kom je toch echt op een net niet 19…
    En dan te bedenken dat hij in een vespa voorvork past.

    Nu de hele oldtimer klaarmaken voor de tour van zondag…
    als ik iemand heb die meerijdt.

    #461679

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4576

    Er schijnt een uitvoering van de Boxer te zijn geweest met 18 inch velgen, misschien is het daar een voorwiel van…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.