Zwak licht

Home Forums Techniek Elektrisch Zwak licht

This topic contains 5 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Peppie1980 3 years, 12 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #795173

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hallo leden,

    Ik heb last van zwakke lichten. Zowel voor als achter. Beide lichten zijn 6v. Achter 4w en voor 15w. De lampen zijn in parralel geschakeld via de koplamp. Het probleem is er altijd al wel geweest. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

    #795176

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    dat zou goed moeten zijn. Je kan misschien de lichtspoel nog doormeten. Of er zit ergens stiekem een weerstand tussen gesoldeerd tegen het doorbranden…

    #795178

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    dat zou goed moeten zijn. Je kan misschien de lichtspoel nog doormeten. Of er zit ergens stiekem een weerstand tussen gesoldeerd tegen het doorbranden…

    Ik heb toevallig net de hele brommer gerestaureerd dus ik weet dat er geen weerstandjes tussen zitten ;). Ik heb ook de spoel doorgemeten maar mijn multi meter is niet zo goed hier voor. Zou wel ongeveer moeten kloppen. In princiepe doet deze het wel. En ik dacht deze deze het gewoon doen of niet. En dat ze niet verslechteren of iets. Weet het niet zeker.

    #795180

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Klopt. Maar misschien dat daar een gekke waarde uit kwam.
    Enige wat je nog kan doen is een 10 watt lampje proberen. Of toch nog even je massa/aarde controleren op connectie. Misschien heeft ie daardoor veel weerstand?

    #795181

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Klopt. Maar misschien dat daar een gekke waarde uit kwam. Enige wat je nog kan doen is een 10 watt lampje proberen. Of toch nog even je massa/aarde controleren op connectie. Misschien heeft ie daardoor veel weerstand?

    Ja klopt dat had nog gekunt. Ik heb het dus niet heel precies kunnen meten maar het was niet heel erg gek. Zeker geen hele hoge weerstand in de spoel. Ik zou nog wel eventjes de aarde kunnen checken. Maar achter is die gewoon schoon en direct gemonteerd dacht ik. Dus dat zou het zwakke licht bij beide lampjes nog niet verklaren. Bedankt voor je tips in ieder geval.

    #795190

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    anders nog eens proberen met beide lampjes direct op het blok, als ie dan nog even zwak is, dan kun je je bekabeling enz. uitsluiten.

    Ik zal ook es ff mijn blokje doormeten. Kijken wat ik meet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.