wiel blokkeert

Home Forums Techniek Vario wiel blokkeert

This topic contains 12 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by abject 10 years, 6 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker

abject
    Topic starter

hallo mede forum leden,

heb vandaag mijn vario geplaatst en nu als ik wil aanlopen dan gaat dit wel maar zodra de koppeling uitzet blokkeert mijn wiel. wat kan dit zijn?

SuperSi
    Bijdrager

gebruik je je decompressie wel?

eidos
    Donateur

Meer kracht zetten tijdens het aanrennen op het achterwiel. Variomatic start nou eenmaal wat moeilijker.

Je kunt de veertjes nog uit je koppeling’s schaal halen, Dan gaat het ook nog wat vlotter.

abject
    Topic starter

decompressie gebruik ik,ok die veertje ga ik eens eruithalen. ook is de vario plaat vanachter niet 100% recht er zit een slag in,hoe kan ik dit maken? nieuwe of proberen te plooien?

SjoerdCiao
    Donateur

Probeer daar maar niet aan te plooien, dat werkt niet, het kan gaan breken want het is gegoten staal, volgens mij ook nog gehard dus zeer bros,
    En mocht je hem geplooit krijgen kunnen er haarscheurtjes ontstaan, als je de schijf onder het rijden kapotspringt mag je zelf de gevolgen bedenken

CiaoGutti
    Bijdrager

Zoals Sjoerd zegt, best even nieuw schaaltje halen!:)

Mike
    Bijdrager

schijven kun je gewoon in de bankschroef terug buigen hoor? jullie hebben heb over de schaal.. en daar heeft meneer het niet over.

Mike

abject
    Topic starter

is idd de schijf wat ik bedoel 😉

edit: heb veertjes eruit gehaald, krijg hem nog niet aan ik moet gewoon veel te hard duwen

schaduw
    Bijdrager

jep dat probleem heb ik ook inneens heb eindelijk nieuwe snaar origineel SuperBravo voor mn citta maar toch veel te veel compressie niet aan te lopen….

Robertez
    Bijdrager

Zelf leun ik hard op het zadel zodat het achterwiel veel grip heeft.
    Dan duw je als ware door de compressie heen, terwijl je de decompresseur hendel inhoud.
    Decompressie hendel los en starten maar..eventueel met choke.

abject
    Topic starter

Heb het ondertussen gefixd, mijn vario stond niet helemaal goed…
    en nu even klein beetje duwen en hij werkt 😉

bedankt voor de tips en reacties

schaduw
    Bijdrager

je vario stond niet helemaal goed?? verklaar dat eens als je wil

ik weer dat ik wat meer compressie heb maar 2man nodig om aan te duwen is ook nie helemaal goed…

abject
    Topic starter

De aachtervario had een knikje in de plaat en liep tegen mijn kader aan, daarmee dat hij stukken moeilijker duwde. ik merkte het niet dat ie aanliep want je hoorde ook geen geluiden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.