Welke vertanding raden jullie aan?

Home Forums Techniek Afstellen Welke vertanding raden jullie aan?

This topic contains 3 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 month, 3 weeks geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Brommers kieken
    Topic starter

Beste leden,

Ik wil een vario kopen voor mijn citta. Nu is mijn vraag welke vertanding raden jullie aan?

mijn eigen setup is:
    Uitgevijld Carter
    65 DR cilinder
    13/13 carb met 66 sproeier
    leovince Krul uitlaat.
    en malossi luchtfilter.

Ik wil graag dat die goed snel optrekt en een leuke top heeft. Ik hoef echt niet de maiximale top eruit te halen. Het liefst niet hoog in de toeren.

Uiteindelijk wil ik een vario kopen met polini koppeling.

Ben zelf zo goed als onbekend met vario’s dus alle tips zijn welkom

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als je een orginele varioklok koopt kan je daar het beste een Malossie vertanding in hebben.
    Of een foxsetje met een overbrenging van 1:8,5
    De vario werd namelijk niet geleverd  op een Citta en heeft dus een zwaardere overbrenging nodig dan een brommer met 16″wielen.

Ik zou sowieso de orginele voorvario vervangen met een malosie of polinie variateur want daardoor bereik je ook een zwaardere overbrenging.

Een polinie koppeling past niet in een orginele vario.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 3 weeks geleden door zevenenergie.

Brommers kieken
    Topic starter

zevenenergie in iedergeval bedankt voor je reactie. Ik moet dus rond de 1:9 vertanding zitten. Of zit er een heel groot verschil tussen bijvoorbeeld een 1:9(malossi) en een 1:10?

en met de polini koppeling bedoel ik polini voorvario. Ik hoor het graag✌️

zevenenergie
    Forum Goeroe

1: 10 kan prima. En 1:10,75 gaat ook. Je trekt dan heel hard op. Je hebt 100mm schijven en 90mm. Als je de 90 kan vinden dan is dat mooier want die heeft een groter bereik.
    Bij een fox setje heb je trek of kickstart nodig.

Ik ben geen expert op het gebied van orginele vario klokken, Ik weet dat er nog een cif vertanding voor is van 1:9,5 En een orginele 1:13 en ik dacht ook een 1:11,5

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.