Welke spoeier is optimaal bij mijn setup, en zijn er nog verbeter punten?

Home Forums Techniek Afstellen Welke spoeier is optimaal bij mijn setup, en zijn er nog verbeter punten?

This topic contains 12 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Jacob 3 years, 6 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #802593

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    M’n Citta rijd nu rond de 30/40 en dat is opzich prima maar zou best wat harder mogen gaan en ik heb vooral het idee dat het optrekken ook wel wat beter zou kunnen ,ik twijfel over de sproeier 66 die er nu op zit en of deze wellicht anders moet.

    Ik zit te denken om een Polini Top One te gaan monteren maar heeft dat invloed op de sproeier voor zowel een Citypower of Polini top one uitlaat??

    Welke goed zou zijn daar heb ik geen idee van, en van de sproeier tabel wordt ik niet wijzer..

    huidig:
    • Standaard 50cc
    • Dellorto 13/13 (sproeier 66)
    • Malossi luchtfilter
    • Citypower uitlaat
    • Poeli 95mm

    gewenst:
    • Standaard 50cc
    • Dellorto 13/13 (sproeier ??)
    • Malossi of Polini Luchtfilter
    • Polini Top one uitlaat
    • Poeli ??

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door Jacob.
    1
    #802595

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Zoals ik in je andere topic al zei zou je met een brom filter rond de 50 uitkomen

    Met malossi filter 1 of 2 maten groter. dus 52/54

    #802597

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Oke top, maar wat is dan het verschil tussen een Malossi/Polini filter of een brom filter?

    #802600

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Een brom filter is het standaard filter op een brom si/ciao/bravo
    Een polini filter is een filter van polini, laat iets meer lucht door.
    Een malossi filter is een filter van malossi, laat veel lucht door omdat er aan de zijkant van het schuim spleten zitten, waar ook andere troep doorheen komt.

    Hoe meer lucht je doorlaat, des te groter je sproeier moet

    #802647

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Ah oke bedankt voor de duidelijke info, welke sproeier zou dan nodig zijn bij een polini filter?

    En begrijp ik hieruit dat een polini filter beter is dan een malossi filter gezien de ‘troep’ die evt ook mee komt?

    #802655

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Hangt er van af wat je wilt. ALs je maximale prestaties wilt kan je er ook voor kiezen zelf het filter materiaal te vervangen.

    Als je twijfelt tussen een over een polini filter, koop dan gewoon een brom filter. Scheelt geld, werkt net zo goed. Wel altijd een metalen zeefje monteren.

    Kies je toch voor de polini, dan heb je dezelfde sproeier als een brom filter, of 1 groter. Daar moet je zelf even achter komen bij het afstellen.

    #802656

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Oh oke, dus een juiste sproeier voor een polini of malossi filter is dus niet hetzelfde?

    En weet u of het dan ook weer invloed heb bij montage van bijvoorbeeld een Polini Top one ipv een Citypower uitlaat?

    #802659

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Correct.

    Wat bedoel je met je 2e vraag?

    #802660

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Ik vroeg me af of een andere uitlaat zoals een polini top one, invloed heeft op wellicht een sproeier als je die er achteraf nog eens op zet nadat je een juiste setup hebt gevonden zoals hierboven besproken (waarbij een citypower was gemonteerd bij het zoeken van een goede setup met een polini filter etc.)

    #802661

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ja dat heeft zeker invloed.
    Hoe groot die invloed is durf ik niet te zeggen.
    Dat word gewoon een kwestie van afstellen/bougie lezen.

    #802662

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Ah oke, weet u wellicht of de sproeiers met zo een uitlaat omhoog of omlaag gaan in nummer volgorde? Bijv 52 en lager of 52 en hoger?

    #802663

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Met een top one ga je waarschijnlijk omhoog.

    Ik stel altijd af door een sproeier te monteren waarvan je vrijwel zeker weet dat hij te groot is.
    Als je dan gas geeft/op trekt/vol gas rijdt begint je brommer vaak te stotteren.
    Vanaf daar ga ik afbouwen tot het stotteren weg is.
    Vaak is je sproeier dan net iets te groot, maar ik zit liever safe dan dat ik een warmloper krijg.

    Ik rijd met:
    50cc DMP (std namaak)
    13/13
    Brom filter
    Gianelli citypower
    Dit alles op sproeier 50

    Je poelie heeft verder niks te maken met je sproeier trouwens

    #802664

    Jacob
    Topic starter
    Berichten: 11

    Oke top, dan ga ik het allemaal eens bekijken op die volgorde. Dank voor alle info! 🙏🏼

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.