wat is kapot?

Home Forums Techniek Problemen oplossen wat is kapot?

This topic contains 23 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Raal 15 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Gebruiker

Ties
    Topic starter

in het weekend heb ik me vepsa weer proberen te maken. ik
    heb alle spullen omgegooid van een vespa ciao mix, kleine
    aanpassingen aan het frame gemaakt, maar daar gaat het niet
    om. Nu is het zo dat de mix eerst gewoon reedt, maar nu
    opeens niet meer (raar?). Toch heb ik de benzinetoevoer
    gechecked. Bezine kreeg die, toen heb ik gekeken of de
    bougie vonkte ook dit deed ie, toen heb ik tog de arbarateur
    schoongemaakt, en sproeier gecontroleerd etc.etc. Het is
    electro-ontsteking, dus dat kan het niet zijn, tog? bobine
    is ook nog in orde, denk ik. Wie weet wat er mis is met de
    vespa. je hoort de zuiger kloppen, en wanneer ik
    decompressiekabeltje loslaat hoor je ook een wat anders
    geluid, en gebeurd dus wel wat. Toch is de bougie wel ook
    nog droog nadat ik hem had geprobeert aan te rennen. Wie kan me zeggen wat er kapot is?

Vespaflappie
    Bijdrager

ik ehb ngo met de ciao mix gereden maar na een tijd stil te hebben gestaan deed hij het gewoon niet meer? bougie is het niet…Iemand ideen? Ik word er ook helemaal para van

Franz
    Bijdrager

mix is gewoon kut :-p
    vriend heeft ook een mix alleen problemen mee

*helpt dit???*

Ciaofrank
    Bijdrager

misschien stom, maar heb je je bougie ook gechecked?

ik heb dus een keer precies hetzelfde probleem gehad, doordat ik me blok met (veel) olie in elkaar had gezet was me bougie naar de klote gegaan, in het begin liep me motor gewoon(wel veel rook natuurlijk :D)
    toen wou die opeens niet meer starten, ik alles geprobeerd, ook gechecked of ie vonkte maar dus alleen of ie vonkte uit de kabel, dat deed ie wel, maar de olie had dus me bougie naar de klote geholpen…

edit: oops lees net de het de bougie niet is, foutje ;D

maakt ie wel goeie compressie dan?

Ties
    Topic starter

jaja compressie is wel degelijk goed…zonder decompressiekabeltje in te houden sleept het wiel, wanneer je het inhoudt rolt het….

dus ik heb echt geen idee meer wat het is…
    iemand zei me dat het misschien het filtertje van de benzinetank was..
    dit morgen maar eens proberen… heb je andere ideeen, laat het dan toch even weten. Anders word het betalen voor een fietsenmaker…en nu net voor de carnaval heb ik me geld wel voro andere dingen nodig:P

Vespaflappie
    Bijdrager

benzine tank filter is het niet; das onzin…

ThieskeCiao
    Bijdrager

check je oliekeringen want die gaan met regelmaat kapot

(eigen ervaring)

krijg je wel olie?? of heb je dat er afgehaalt de olietank??

want als je geen olietank meer hebt moet je het deel wat voor de olie is wel zo make dat het geen lucht kan aan zuigen…….

Blue Magic
    Bijdrager

kijk eens of je de stekkertjes goed hebt zitten bij cdi en een mix is echt niet kut rij al 2 jaar nog nooit problemen gehad

Vespaflappie
    Bijdrager

stekkertjes kloppen en keerring moet ook goed zijn….

Ciaofrank
    Bijdrager

ik heb niet zoveel ervaring met mixies maar ik neem aan dat je wel ff naar je vlotterbakkie heb gekeken, of daar benzine in zit, omdat je ook zegt dat je bougie nog droog is, die hoort al zijknat te zien als je al een tijdje gerend hebt.

je kan ook ff checken of ie loopt als je dopje benzine in je cilinder giet (via het bougiegat) dan kan je je ontsteking alvast uitsluiten

Ties
    Topic starter

hmm naja het frame is een gewone vespa, maar omdat het blokje wat gaar was heb ik me goedkoop een vespa ciao mix op de kop kunnen tikken. de onderdelen heb ik allemaal omgegooid, behalve het olietankje. ik heb dus geen slangetje naar de olietank lopen, maar gewoon brommix getankt. ik heb oliepomp er wel gewoon opgedraaid, dus valse lucht zou ie ook neit mogen krijgen…

vlotterbakje heb ik ook gechecked hoor, staat keer op keer opnieuw vol met benzine…

Sneader
    Bijdrager

@vespa: Heb je het al gevonden???

Ik zou hier ook graag het antwoord op willen weten!
    Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!! Ik heb toendertijd m’n blok eraf gehaald en nagekeken en wat benzine in het carter gegooid, hij startte gewoon en draaide stationair, maar na een tijdje (halve minuut ofzo) houdt het op! Het lijkt wel alsof hij na de benzine in de motor, geen nieuwe benzine “aanzuigt”!
    Het is echt onwijs vaag!!

So; please help me out 😉

Frenkie
    Bijdrager

Benzine wat je in je cilinder gooit is vrijwel meteen weg. Op die beznine loopt ie net 3 seconden ofzow. Dus jou motor zuigt wel benzine aan. Maar misschien te weinig benzine (sproeier).

Sneader
    Bijdrager

Toen hij het bij mij deed had ik het niet via het bougiegat gedaan. Ik had toen het blok eronder vandaan gehaald en toen bij mijn carteringang de inhoud van het vlotterbakje erin gedaan. Alles in elkaar gezet en klaar. Ik weet niet of ie het dan evengoed 3 seconden doet…?

De sproeier die ik erin heb is een 66, dat is wel goed toch?
    Kan het ook te maken hebben met de stationairschroef? Ik heb die toen helemaal terug gedraaid en een halve slag weer de andere kant op (dat ie dus een heel klein beetje open staat). Zoja hoeveel keer moet ik hem dan draaien?

In ieder geval alvast voor het helpen!!!

Vespaflappie
    Bijdrager

Ik heb het probleem verholpen; hij trok superveel valse lucht bij dat pompje en dat blijftie ook houden…..ik heb de lucht stelschroef helemaal ingedraaid zodat ie wels tationair kan lopen…hij trok dus te veel valse lucht en daardoor zoog hij geen benzine meer aan…pakkinkje tuse de pomp gedaan en dat v de luchtstel schroef en hij liep weer goed:) Alleen blijftie ngo wat valse lucht trekken maar ik snap niet hoe ik dat kan voork0omen; de pomp sluit gewoon niet goed af….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.