warm en koud een probleem

Home Forums Techniek Afstellen warm en koud een probleem

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Jarno_h 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Jarno_h
    Topic starter

Zoals ik in mijn voorstel heb geschreven, heb ik een oude Vespa Piaggio SI gekregen die 20 jaar stil heeft gestaan. Het is mijn eerste brommer en mijn technische kennis beperkt. Deze heb ik weer lopend gekregen (carburateur etc. gereinigd), maar ik heb 2 problemen:
    Als de motor koud is en geef gas, dan krijg ik een soort bwoap geluid en slaat de motor bijna af en komt langzaam op toeren. Waar kan dit aan liggen?

Eenmaal warm loopt de motor goed. Maar draait het achterwiel als deze op de standaard staat en slaat af als de brommer van de standaard is. Is dit een versleten koppeling?

groetjes Jarno

SuperSi
    Bijdrager

Dat je koude blokje bwoapt gebeurd wel vaker, zeker bij standaard blokjes.

Dat je achterwiel meedraait komt waarschijnlijk door oude koppelings veertjes die uitgerekt zijn. Een setje nieuwe lost dit hoogst waarschijnlijk op

Patman
    Bijdrager

ja een blokje heeft even nodig om warm te worden, gebruik je wel de choke om te starten? als hij niet vrijkomt zit de koppeling niet goed in elkaar of is er misschien iets vast geroest.

Als je het huis (waar aan de achterkant de V-Snaar zit) vasthoud moet je het binnenste gedeelte van de koppeling kunnen draaien (gebruik de moer waarmee de koppeling gemonteerd is) Ook kan het zijn hij te hard stationair loopt de koppeling segmentjes worden dan door de middel punt vliegende zwaarte kracht dan al tegen het koppelings huis aangedrukt. dut wil je normaal pas hebben als je gas geeft om weg te rijden.

Jarno_h
    Topic starter

Koppelingsschoenen zwaar versleten. En veertjes leken ook niet best. Ik heb een nieuwe besteld. Bedankt voor de tip.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.