Vraagje over opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vraagje over opvoeren

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door SuperSi 2 maanden, 2 weken geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker

Jelle
    Topic starter

Beste fanaten,
    Ik ben van plan om mijn ciao mix te upgraden met een 12/12 carburateur een polini luchtfilter en daarbij een spruitstuk van 50.
    Na het lezen van de berichten op het forum ben ik gaan twijfelen.
    Heeft een 12/12 helemaal geen nut? Ik kan een 12/12 goedkoper krijgen dan een 12/10 dus vandaar de keuze voor 12/12.

Als dit wel gewoon nut heeft zit ik dan met een spruitstuk van 50 goed?

Mvg, Jelle

KillerNoway
    Donateur

Hey Jelle! Welkom op het forum.

Het is geen spruitstuk maar sproeier. 😉
    Iedere setup is anders dus het kan altijd anders zijn. Dat hangt allemaal af van het blokje en zijn omstandigheden.

Ik zou persoonlijk meteen een 13/13 kopen, het is op een originele inlaat vrijwel nutteloos. Maar als de snelheid die je nu rijdt te langzaam wordt is het alleen maar een kwestie van de inlaat uitveilen en gaan met die banaan!

Een polini filter is naar mijn zien en toch wel redelijke ervaring de beste keus. Geen herrie en onnodig benzineverbuik en toch meer power.

Denk je bij het monteren aan de boegiekleur?

Succes en keep us posted!

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jelle
    Topic starter

Hallo,
    Even een update.
    Ben toch voor een 12/12 carburateur gegaan in combinatie met een Polini filter.
    Gisteren alles gemonteerd en het werkte niet echt.
    Hij lekt benzine bij carburateur (ik denk dat het benzineslangetje te groot is). Ook zit er een hefboom mechanisme op i.p.v het bochtje. Dit krijg ik niet onder de knie, iemand tips of een How-To?

HuibR
    Bijdrager

Dit klinkt alsof je niet de ciao versie hebt gekocht, de ciao versie zou een bocht moeten hebben voor de gaskabel. De Citta versie heeft wel een hefboom.

Kun je eens een foto maken van de carburateur die je in bezit hebt?

En in principe zou de benzineslang niet zomaar te groot moeten zijn, is dit nog de originele doorzichtige compleet uitgeharde benzineslang? Of heb je deze vervangen?

Jelle
    Topic starter

Hallo,
    Het was inderdaad de verkeerde carburateur. Beetje raar want M2 Trading schrijft op hun site dat hij geschikt is voor de ciao.
    Ik heb de carburateur net gemonteerd met sproeier 50 erin. Past allemaal goed Polini luchtfilter erop. En hij gaat geen kilometer harder dan eerst. Ook loopt hij niet meer stationeer.
    🤔

SuperSi
    Bijdrager

IIk denk dat je even moet gaan afstellen met sproeiers.
    Waarom heb je voor maat 50 gekozen?

Jelle
    Topic starter

Volgens de database op deze site was dat het grootste wat ik kon pakken. Heb ook meteen maat 48 besteld en erop gezet. Loopt nu al beter maar loopt nog steeds niet stationeer en begint te 4-takten bij vol gas.

FL4WLESS
    Bijdrager

Als hij niet stationair loopt moet je de stationairschroef bijstellen. Dat is die schroef op de carburateur met die veer er achter. Als hij gelijk uit valt als hij stil staat raad ik aan hem een heel stuk naar binnen te draaien (niet te ver want dan blijft hij zachtjes rijden in stationair) En dan gewoon stukje bij beetje verder naar buiten draaien tot hij perfect loopt.

Als je met 4 takten op volgas dat stotterende geluid bedoeld, dan is je sproeier te groot. Je kan beter zoiets halen. Dan kun je een beetje spelen met wat je maat. Ieder blokje loopt namelijk anders. Als we dezelfde setup hebben kan het maar zo zijn dat jouwe beter op sproeier 48 loopt en mijne beter op sproeier 50

Jelle
    Topic starter

op advies van jullie heb ik sproeier 46 en 44 besteld. Begonnen met sproeier 46 toen verzoop hij totaal. En bij sproeier 44 nog erger. Vervolgens polini luchtfilter eraf gehaald en de orginele erop gezet. Tevens de stationeer schroef een halve slag gedraaid. Eindstand hij loopt perfect stationeer, maar houdt in bij vol gas en trekt pas na 2 seconden gas geven.

SuperSi
    Bijdrager

Kan je een filmpje maken en deze uploaden?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.