Vraag mengsmering

Home Forums Techniek Afstellen Vraag mengsmering

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Ironman 1 year, 1 month geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Ironman
    Topic starter

Hallo
    Ik ben ron en heb me vandaag aangemeld, ik heb sinds een tijdje een piaggio, bravo ciau.
    Ik heb al veel info uit de forums gehaald en ben daar dankbaar voor
    Ik heb mijn snor dmv een snelle Uitlaat op kunnen schroeven van 28 km/h naar 35km/h en vind dit een goeie snelheid
    Mijn vraag is of ik mijn mengsmering systeem ook aan moet passen
    Dit gebeurt nu automatisch
    Mvg ron

Ronnieboy

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hallo Ron,

Welkom op het forum.
    Je hoeft niets aan je mengsmering systeem te veranderen.
    Voor de juiste afstelling bij het monteren van een snelle uitlaat dien je wel een groter sproeier te monteren, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt met behulp van de sproeier database.

Nu met alleen die uitlaat, zit je nog in de safe zone.
    Het toerental dat stijgt zorgt immers ook voor meer olie.

Maar stel dat je theoretisch gesproken een 30mm carb er op zou zetten dan voel je zelf waarschijnlijk ook wel aan dat de opbrengst van het pompje te kort schiet.

Pas als je ook een groter carburateur zou nemen, of/en een dikkere cilinder dan zou de opbrengst van het pompje te kort schieten.

Ik heb wel ooit een manier om het pompje een groter opbrengst te geven voor bij zien komen op het forum.  Je zou even moeten zoeken. De meeste mensen op het forum schakelen over op het tanken van benzine met olie er in gemengd.

Ironman
    Topic starter

Hoi zevenenergie
    Dank je wel voor je reactie
    Ik had al een 46 sproeier gekocht omdat ik ergens een 45 zag staan bij mijn carburateur alleen kon ik geen 45 vinden bij mijn leverancier
    Ik heb net een stuk gereden en heb mijn bougie gecheckt en die is mooi caramel van kleur dus ga ik er van uit dat dit goed is
    Mvg ron

Ronnieboy
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.