Voorwiel

Home Forums Techniek Opvoeren Voorwiel

This topic contains 12 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Wouz-LwB 17 years, 2 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #183748

    Dice
    Topic starter
    Berichten: 121

    Had brommer volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken, alles werkt perfect maar ik sukkel al weken met het voorwiel. het heeft heel wat speling, een halve centimeter.

    Als je voor mijn brommer staat (citta). Dus echt voor het voorwiel dan heb ik van links naar rechts:

    grote moer, linker deel voorvork, kleine moer, kleine moer, remdeel, WIEL, kleine moer, kleine moer, rechterdeel voorvork, grote moer.

    Kan iemand me zeggen wat ik verkeer doe, want in de bochten als ik wat ga liggen dan is het soms echt gevaarlijk.

    #193443

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Heb je die kilometertelleraandrijving er wel tussen? Die had ik er weg gehaald, en toen veerde die kut. :X

    #193444

    Dice
    Topic starter
    Berichten: 121

    Nee kilomtertelleraandrijving zit er niet meer tussen want als ik deze ertussen stak dan zat mijn voorwiel vast

    #193445

    jordy
    Bijdrager
    Berichten: 989

    ik heb ook nog een voorwiel te koop geel met zwarte velg met band(swallow trade)
    bied maar wat

    #193446

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    @Jordy: wtf heeft dat ermee te make man:S Gebruik es wat meer D’s in je setup btw
    dice: Beweegt het wiel op de as of de as in de vork?

    #193447

    jordy
    Bijdrager
    Berichten: 989

    jah boeie dit forum gaat toch over voorwielen
    moet ik toch weten wat ik er in zet??
    maar het wiel draait op de as

    #193448

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Ja maar das vast niet zen probleem.. K bedoel dus of het wiel heen en weer gaat op ze as of de as in de vork… Dit TOPIC gaat over voorwiel idd maar ofje hem hiermee helpt? Ziet er wat slimmer uit als het beetje klopt wat in je setup staat maarja…

    #193449

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    jordy :
    jah boeie dit forum gaat toch over voorwielen
    moet ik toch weten wat ik er in zet??
    maar het wiel draait op de as

    hij vraagt wat hij fout doet niet of iemand nog een voorwiel heeft liggen, en dat weet elke mongool dat een wiel om de as heen draait, beetje lezen man vind beetje raar dat je hier probeert te verkopen

    #193450

    Dice
    Topic starter
    Berichten: 121

    Euh als ik het voorwiel beweeg dan beweegt de as niet. Maar als ik doe moeren keihard vastdraai tegen het voorwiel dan zit dat helemaal vast, dus daarom moet ik ze wat los draaien. Dat is de reden van de speling.

    #193451

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Maar kijk, met die binnenste moeren moetje zorgen dat het wiel nog goed draait. Daarna kan je de bouten op de vork zo vast draaien alsje wil blijft het wiel draaien. Je moet alleen even kijken dat het wiel draait en datze niet teveel speling hebben. Dus bijvoorbeeld je draait hem vast, dan steeds iets losser tot het wiel goed genoeg draait. Dan gwoon in de vork goed vastzetten.

    #193452

    Dice
    Topic starter
    Berichten: 121

    Dat is wat een ONGELOOFLIJK kutsysteem. Zelfs ik heb nu al een beter systeem in mijn hoofd hoe je dat zou moeten doen.

    Ben je dit wel heel zeker? Want dit is eigenlijk de manier waarop ik het heb gedaan en dat is dan ook de reden waarom er wat speling is.

    #193453

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    lol srry hoor.. Dan doe dat systeem watj in je hoofd hebt? Je moet dat stelle alsje het wiel eruit hebt he.. als speling weinig is en t wiel draait zetje hem erin en draai je gwoon aan. Wat is er kut aan:S

    #193454

    Wouz-LwB
    Donateur
    Berichten: 1693

    Hoe jacky het zegt klopt wel

    – Wiel eruit
    – moertjes tegen het wiel aandraaien
    – dan de as vastpakken en aan het wiel draaien , gaat deze soepel dan kan hij terug in je voorvork
    (- anders weer opnieuw proberen)
    – dan de buitenste moeren heel vast draaien

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.