Vespa Si Uitlaat Rookt bij cilinder

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si Uitlaat Rookt bij cilinder

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Vespa Si/ si mix v s 2 weken, 5 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter

Hallo Ik heb een paar vraagjes.

Ik heb een nieuwe uitlaat gemonteerd :Uitlaat Vespa Si Giannelli new original power ovaal
    onder mijn vespa si, Hij trekt nu lekker door en rijd op top 55 Gps 60 op de teller.
    Maar als ik gas geef dan komt er rook bij het begin van de aansluiting van de uitlaat waar die op de cylinder zit, weet iemand hoe dat komt? en wat ik er aan kan doen? Volgens mij maakt die daardoor ook meer herrie. Vraag 2 heeft iemand tips zodat mijn brommer vanaf start sneller optrekt? want op dit moment trekt die heel sloom vanaf begin en zodra  ik ongeveer 15 a 20 kmh rij trek die lekker door.
    Weet iemand daar een goede en als het kan goedkope oplossing voor? En wat kan ik doen om mijn uitlaat zo lang mogelijk schoon te houden?

Link:https://www.q-parts.nl/vespa-bromfietsen/uitlaten-vespa/uitlaat-vespa-si-giannelli-new-original-power-ovaal

I heb een vespa si of mix weet niet zeker
    1

SuperSi
    Bijdrager

Als je uitlaat rookt bij de cilinderaansluiting kan het zijn dat deze lekt op de flens.
    Volgende keer alsje je brommer start houd dan je uitlaat aan de achterkant dicht met je vinger. Als je brommer dan blijft lopen dan lekt de uitlaat ergens. Als hij uitvalt binnen een aantal seconden dan is hij goed. Lekke uitlaat kan je eventueel oplossen met gungum of de klembout strakker aandraaien.

Voor het sneller optrekken zou je de trekveerset van polini kunnen kopen en dan de groene installeren. Hierdoor grijpt je koppeling bij hogere toeren pas aan.

Uitlaat schoon houden kan je het beste doen door hem regelmatig te wassen?

Vespa Si/ si mix v s
    Topic starter

Okee bedankt voor je reactie maar kan ik mijn vinger in d uitlaat houden zonder dat ik mijn vinger verbrand?
    En wat is gungun? Met die trekveerset van polini trektie daar mee harden van nul tot top of in iedergeval van 0 tot 30 ofzo?

I heb een vespa si of mix weet niet zeker
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.