Vespa SI loopt niet goed

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa SI loopt niet goed

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by vespa rider 4 years, 5 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #791620

    Peerd
    Topic starter
    Berichten: 2

    Goedemorgen,

    Sinds een aantal maanden heb ik een Vespa Si snorfiets. Hij is als het goed is origineel op een bromluchtfilter na. Na een lang stuk rijden begon hij bij hele lage toeren te klinken alsof de uitlaat niet aansloot. Als hij meer toeren maakte dan klonk de brommer weer goed. Na 20 km begon hij echter op hoge toeren ook bijgeluiden te produceren. De brommer maar stil gezet. Ik kam hem aanlopen zoals normaal maar het klinkt alsof de uitlaat los zit. Maar dit is niet het geval. Hard geluid op de beat van de uitlaat.  Nu heb ik het blok eronder vandaan gehaald. Persoonlijk dacht ik eerst dat het de krukaslagers waren tot ik de cilinder open maakte. Tussen de cilinderkop en de cilinder was ook geen pakking te bevinden. Verklaart dat wellicht het geluid? De zuiger en cilinderkop zien er zo uit, zie foto’s.  Op de bougie zat ook kool/vuiligheid.

    Ik ben benieuwd naar jullie mening of het de zuiger en evt de cilinder met zuiger kan zijn of toch die krukaslagers?

    Gr. Peerd
    20191110_16285420191110_16033320191110_17254720191110_162903

    #791624

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Welkom op het forum Peerd,

    Als ik naar de foto,s kijk dan heeft de kop gelekt. Er hoeft geen koppakking tussen, maar de kop moet dan wel vlak zijn. Dus vlakken die kop en eventueel een aluminium pakking er tussen.

    De voet pakking beter niet van aluminium nemen, maar een papieren pakking gebruiken.

    Er zitten aardig wat krassen in de zuiger,dat hoeft geen probleem te zijn, maar kijk of je zuigerveren nog in takt zijn, zitten daar ook krassen in, dan kan je ze beter vervangen.

    #791626

    Peerd
    Topic starter
    Berichten: 2
    • Dankjewel Zevenernergie voor het snelle antwoord! Hier kan ik zeker iets mee. Ik ben aan het denken om wellicht de hele cilinder met kop te vervangen. Heb je hier ook advies over, welke merken van de snorcilinders ik dien te vermijden maar ook welke jij aanraadt? Als ik online zoek, kom ik het merk DR tegen. Dat in mijn scootertijd een betrouwbaar merk was. Ook kom ik het “merk” standaard tegen, die de helft goedkoper. Zit er veel kwaliteitsverschil tussen deze twee bijvoorbeeld? De snorscooter loopt nu 35 km per uur en dat is voor mij hard genoeg aangezien ik een stad woon.

    Ik hoor het graag van je en alvast bedankt voor het antwoord!

    #791630

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Met een DR cilinder ga je in ieder geval een stuk harder, ook de 50cc cilinder.

    #791680

    vespa rider
    Bijdrager
    Berichten: 396

    Lekke koppakking!

    cilinderkop gewoon de origineel houden!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.