Vespa si lekage

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa si lekage

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Guido 9 years, 2 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #211773

    sen-der2
    Topic starter
    Berichten: 37

    Hallo

    Ik heb een vespa si en telkens als ik heb gereden zet ik hem in de schuur en de volgens keer als ik hem pak ligt er een plas olie onder de snor brommer. Het is duidelijk geen benzine. Het lijkt wel op gele blokolie. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik ben van plan om vanmiddag het blok onder weg te halen.

    Gr

    #241259

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Er zit geen blokolie in deze blokjes!? Alleen in de achternaaf, ligt het daar onder? Of het komt toch uit je achternaaf en loop via je kap/achterbrug richting blokje en valt op de grond onder het blok.
    Maar mooie bruine schone olie komt echt uit je achternaaf. Vuile olie kan uit je uitlaat druppen van de mengsmeringolie uit je benzine.

    Gr. Wim.

    #241260

    sen-der2
    Topic starter
    Berichten: 37

    dan zal het wel uit de achternaaf komen. maar er hangt een druppel onder het blokje. dan kan het idd zo zijn dat het via de kap/achterbrug loopt. hoe kan ik deze lekage het beste oplossen? vloeibare pakking?

    gr

    sander

    #241278

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Ga eerst eens na, waar het vandaan komt. Heb je een SI mix is de kans dat je olietank lek is, zoniet komt het waarschijnlijk uit je achtercardan. Heb je deze ooit bijgevuld? Hier moet 51ml olie in, en als je er meer in doet stroomt die via de ontluchting over. Misschien is dat het geval? En anders ligt het aan de pakking die er tussen zit, OF de keerring ligt eruit. Check dit eerst even. De pakkingen en keerringen zijn overigens te koop bij onze sponsoren.

    #241261

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    (edit)DinoH was me voor, maar aan een mix had ik niet gedacht, dat kan dus ook.

    Ik zou dan een achternaafrevisiesetje kopen bij jmpb

    Wel ff goed kijken of het idd uit je naaf komt!!

    http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/mechanisch/cardandelen/revisieset-achtercardan-citta-ciao.html

    Of die ook voor Si is weet ik niet, ik denk het wel.
    Iemand van t forum gaat dat nog wel antwoorden hoop ik.

    En een nieuw remschoentje meebestellen.
    Dus alleen je achterwiel hoeft eruit. Alles monteren en dan komt t wel weer goed.

    Gr. Wim.

    #241279

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Voordat je heel de webshop leegbesteld: Kijk goed voor jezelf na waar de lekkage zijn oorsprong vind. Wellicht kan je het gelijk oplossen. Mocht het wat lastiger zijn kan je een foto van maken en deze posten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.